Promocija brenda pomoću stickera: 5 glavnih saveta za uspešne stickere, kako da ih merite i koje vrste postoje (DEO II.)

Objavljeno: 22.12.2016. | 1 minute čitanja


U I. delu Viber Stickers blog post serije objasnili smo definiciju i kontekst samih stickera i njihovog korišćenja u promociji brenda.

Kako smo zaključili, cilj korišćenja stickera nije povećanje direktne prodaje, već povećanje svesti o brendu (brand awareness) i podsticanje korisnika na angažman oko brenda, posebno u početnoj fazi njihovog customer journeya.

Stickeri su snažan vizualni medij za promociju brenda, posebno ako se uzme u obzir da su oči najvažnije ljudsko čulo jer njime primamo 90% svih informacija iz okoline. Upravo je zbog toga psihološka pozadina važan element kvalitetne promotivne strategije, a njena uspešnost ogleda se u tome da li korisnici percipiraju i odgovaraju na njih s emocijama.

U ovom blog postu ćemo izneti 5 glavnih saveta za kvalitetnu promociju brenda pomoću stickera, kako osigurati da bude uspešna, načine merenja i koje sve vrste Viber Stickers paketa, odnosno nalepnica za Viber postoje.

5 SAVETA ZA USPEŠNU STICKER KAMPANJU

Za razvoj stickera je ključno da znate o čemu korisnici najčešće razgovaraju i da im pružite alat kojim će da se izraze jasnije nego rečima. Time se stvara vizualni govor.

Brendovi koji prvi investiraju u svoje stickere privući će dodatnu pažnju potrošača što danas predstavlja redak i vredan resurs. Prema tome, kako brendirati vezu s aplikacijama za dopisivanje? U nastavku se donosi 5 saveta:
 

  1. Uključite promociju brenda pomoću stickera kao jednu od taktika u sveobuhvatnu marketinšku strategiju brenda ili preduzeća - odredite njene ciljeve, ali i odgovornosti pojedinaca zaduženih za njeno sprovođenje.
  2. Integrišite ih u svoju fan zajednicu - pre ulaska u konverzacijski prostor budite sigurni da nudite nešto vredno čime možete da doprinesete konverzaciji.
  3. Identifikujte vizuelni identitet prilagođen svim aplikacijama za dopisivanje i ostalim medijima - vizuelni sadržaj stickera mora da bude konzistentan s ostatkom brenda. Kad god je moguće, koristite postojeće vizuale koje korisnici već poznaju i prilagodite ih unutar aplikacije.
  4. Definišite emocionalno iskustvo - nakon definisanja vizuala odredite koje emocije oni predstavljaju i kako bi trebalo da ih korisnici uključe u svoje poruke.
  5. Kada je primereno da prilagodite stickere njihovom okruženju - obratite pažnju na kulturološke preferencije i njihov uticaj na dizajn. Najbolji stickeri su oni koji se obraćaju njihovoj prvobitno namenjenoj ciljnoj grupi dok u isto vreme promovišu sam brend.

OSIGURAVANJE I MERENJE USPEŠNOSTI STICKERA

Uspjeh stickera ovisiti će o kontekstu. Korištenje stickera ne odgovara svakom brendu i poduzeću jednako.

Na primjer, korištenje stickera u svrhu podizanja svijesti o brendu najbolje odgovara za brend koji ima svoju maskotu ili lik. Tada on može razviti svoju tipkovnicu (character-driven keyboard) sa svojom maskotom koja iskazuje razne emojicije u više pozicija.

Korištenje stickera s temom nacija, gradova i subkultura također može biti uspješno. Mnogi se korisnici aplikacija za dopisivanje (npr. Viber, WhatsApp) definiraju onime čemu su lojalni - ponosni su na svoj grad, omiljenu sportsku ekipu i slično. Brendovi koji imaju široku bazu fanova mogu razviti stickere koji pomažu ljudima da iskažu svoj ponos.

Kao opcija korišćenja stickera za promovisanje brenda ističe se mogućnost praćenja angažmana brenda, ali i povraćaja investicije (ROI). Navedeno može da se prati preko dve jednostavne metrike:
 

  • korišćenje stickera - prati se koliko se pojedini sticker koristi i šalje i može se odrediti koji su uspešni, a koji ne.
  • download tastature - prati se koliko je ljudi skinulo i instaliralo i koliko ih koristi tastaturu prilagođenu brendu.

VIBER STICKERI

Viber Stickers (Viber nalepnice) mogu da se koriste u Public chatu koji predstavlja besplatan i privlačan alat preko kojeg brendovi razvijaju lojalnu zajednicu posvećenih pratilaca.

Viber Public Chat je platforma za pozicioniranje marke na najbolji način i komunikaciju njihovih glavnih poruka sa korisnicima Vibera.

Public chat ne zahteva vreme i napor jer njime upravljaju Administratori, a korisnici međusobono deluju čitanjem, lajkovanjem i deljenjem sadržaja. Chat daje preduzećima pristup milionima globalnih korisnika i potencijalnih kupaca.

Svaka Viber Sticker kampanja traje 3 meseca tokom kojih se Sticker paket može downloadovati. Naravno, stickeri se mogu razmenjivati između korisnika koji su ih skinuli pre kraja kampanje.

Postoji nekoliko vrsta Viber Stickers paketa:

 

  • Free Pack - besplatni stikeri za korisnike, a trošak pokriva preduzeće ili brend.
  • Free & Follow Pack - besplatan je, a nakon download-a automatski dodaje korisnika kao pratioca na Public chat brenda. Ovaj paket podstiče dnevni angažman korisnika, povećava broj Public Chat pratilaca i povećava bazu korisnika. Također daje priliku brendu da stvori novu zajednicu aktivnih korisnika preko telefona, omogućujući da se sadržaj deli između miliona korisnika u stvarnom vremenu.
  • Time to Earn Pack (samo za Android OS) - paket stickera je besplatan tek kada korisnik izvrši neki akciju (donwload treće aplikacije, odgovor na anketu...).
  • Download & Visit Pack - besplatan je, a korisnicima se sugeriše da posete neki spoljni URL (website, landing page, Google Play, App Store...).
  • Animated Sticker Packs

Ako ste prepoznali svoj brend kao odgovarajući primer korišćenja stickera u promociji, svakako razmislite da li se isplati da pokušate da povećate brand awareness pomoću ovog medija.

U obzir treba da uzmete i cenu takvog oblika promocije jer osim što zahteva visoke troškove izrade samih vizuala stickera, aplikacije za razmenu poruka takođe naplaćuju i svoje tarife koje su za naše tržište relativno visoke.

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer