Objavljeno: 24.10.2022. | 1 minute čitanja
Ovog puta podudaranje fraze će se proširiti kako bi pokrilo dodatni saobraćaj ostvaren putem širokog podudaranja sa modifikatorom. Međutim, Google navodi da će
"nastaviti da poštuje red reči kada je to od velike važnosti za poslovanje".
Google time želi dodatno da olakša različitim industrijama dostizacije do kupaca, bez obzira na njihov način pretraživanja.
Ova novost odgovor je oglašivačima koji koriste podudaranje fraze i kojima potencijalno nedostaje relevantnih upita zbog specifičnih ograničenja za podudaranje fraze. Osim toga, oglašivači koji koriste modifikator širokog podudaranja potencijalno dolaze do upita koji zapravo nisu relevantni za njihovo poslovanje.
Ova promena počela je da se uvoditi tokom februara pa se široko podudaranje sa modifikatorom postupno ukida. Budući da će se ovo ponašanje primeniti na obe vrste podudaranja, nećete morati da preduzimate nikakve trenutne radnje - zadržaćete podatke i neće biti potrebno da migrirate ključne reči.
Podudaranje fraze proširiće se tako da uključuje dodatni saobraćaj modifikatora širokog podudaranja, a podrška za modifikator širokog podudaranja postupno se ukinuda.
Kako funkcionišu vrste podudaranja?
Važno je razumeti vrste podudaranja ključnih reči i kako one funkcionišu.
Google plaćeni oglasi pojavljuju se na stranicama za pretraživanje na osnovu upita (npr. Crvene kaubojske čizme) i njegovog podudaranja sa ključnim rečima koje oglašivači prepoznaju kao relevantne za njihove proizvode (npr. Kaubojske čizme).
Šta to znači? Ako neko traži crvene kaubojske čizme, pretraga koju koriste - poput "crvene kaubojske čizme" trebalo bi da se podudaraju sa ključnim rečima proizvođača koji prodaju povezane proizvode, poput "kaubojskih čizama". Oglas će se pojaviti kada pretraživači upišu pojam koji se podudara sa ključnim rečima koje su oglašavati utvrdili da su relevantne za njihove proizvode.
Danas možete dohvatiti ljude sa sledećim vrstama podudaranja ključnih reči:
- Tačno podudaranje (Exact match) - ciljanje tačnog podudaranja postavki je ključne reči koja omogućuje prikazivanje oglasa samo kada neko pretražuje tačnu frazu ključne reči ili bliske varijacije tačne fraze ključne reči - [exact match keyword].
- Podudaranje fraze (Phrase match) - prikazuju se u trenutku kada pretraga sadrži frazu ili blisku varijaciju korišćene ključne reči - “phrase match keyword”.
- Široko podudaranje (Broad match) - široko podudaranje prikazuje oglase prema ključnim rečima i varijacijama, a dobro je za otkrivanje i ukupnu raznolikost upita za pretraživanje - broad match.
- Modifikator širokog podudaranja (Broad match modified) - isključuje sinonime koje široko podudaranje zna “uzeti” kao relevantnu ključnu reči - +broad +match +modified.
Kako će Google-ovo ažuriranje širokog podudaranja sa modifikatorom i podudaranja fraze olakšati dostizanje pravih kupaca na pretraživanju?
Kako navode iz Google-a rade tako kako bi pružili oglašivačima veću kontrolu i bolji domet. Tako u podudaranje fraze unose najbolje modifikatore širokog podudaranja. Kao rezultat, podudaranje fraze proširiće se kako bi pokrilo dodatni saobraćaj modifikatora širokog podudaranja, istovremeno nastavljajući da poštuju redosled reči kada je to važno za značenje. To olakšava
dostizanje do kupaca i upravljanje ključnim rečima na Google Ads nalogu.
Pomoću ovih poboljšanja možete doći do željenih pretraživanja samo pomoću podudaranja fraza - bez brige o pretraživanjima koja ne želite.
Kada je važno za značenje,
poštovaće se redosled reči što je potvrđeno od strane Google-a.
Takođe, primetili su da se modifikator podudaranja fraze i širokog podudaranja često služe istim slučajevima upotrebe i da kombinacijom njih dvoje se može dostići do više pravih kupaca.
Budući da se promena događa na obe vrste podudaranja, nema potrebe za migriranjem ključnih reči i oglašivači će zadržati sve podatke.
Podudaranje ključnih reči tako postaje predvidljivije. Ključna reč sa tačnim podudaranjem koja je identična upitu uvek će imati prioritet sve dok ispunjava uslove za podudaranje.
Kratka istorija promena vrste podudaranja ključnih reči:
- 2014: Google je prekinuo podršku za "čisto" tačno podudaranje kad je počeo da zahteva da sve kampanje koriste bliske varijante. U to vreme su bliske varijante uključivale množinu, pravopisne greške i druge varijacije ključnih reči sa tačnim podudaranjem i podudaranjem fraze.
- 2017: Red reči i funkcijske reči dodati su bliskim varijantama za tačno podudaranje.
- 2018: Google je počeo da podudara pojmove za pretraživanje koji imaju istu nameru kao i zadata ključna reč kada je dodao reči istog značenja kako bi se tačno podudarali sa bliskim varijantama. To je uključivalo implicirane reči i parafraze.
- 2019: Bliske varijante istog značenja proširene su na modifikator podudaranja fraze i širokog podudaranja.
Predstojeća promena potencijalno bi mogla uštedeti vreme oglašivačima u upravljanju ključnim rečima, ali sigurno će biti utrošeno puno vremena za ponovnu kalibraciju kampanja. Saobraćaj može varirati kako se ove promene uvode, pa bi oglašivači trebalo da pripaze na svoje merne podatke o izvođenju kako bi mogli da izvrše potrebne prilagođavanja. Iako neki oglašivači tvrde da postoji mala razlika između modifikatora širokog podudaranja i podudaranja fraze, uskoro bi trebalo da se naviknemo na to da prvo i ne stvaraju nove ključne reči u ažuriranom podudaranju fraza.
Od sada Google preporučuje izradu novih ključnih reči u podudaranju fraza. Ova promena neće uticati na podudaranje negativnih ključnih reči.