Objavljeno: 25.11.2019. | 1 minute čitanja
Jedan je element koji najviše spaja baš sve taktike digitalnog marketinga.
Taj element predstavlja osnovni medij distribucije sadržaja korisnicima te njihov inicijalni kontakt s brendom i preduzećem.
Taj element je web sajt.
Zato je vreme i novac koji je potrebno utrošiti na izradu web sajta jedan od najvažnijih stavki budžeta svakog preduzeća koje odluči da pokrene kampanju digitalnog marketinga.
Uprkos tome, mnoga se preduzeća ne obaziru dovoljno na izradu svog sajta te njegovog dizajna i ne daju mu jednaki značaj u celokupnom marketinškom pristupu. A to može biti loše.
Dok digitalni marketing preduzeća (npr. Facebook ili AdWords oglašavanje) predstavlja element s kojim ona skreću pažnju na sebe, privlačan sajt će često biti onaj ključan element prilikom donošenja krajnje odluke o kupovini.
Prema
nekim istraživanjima, 75% korisnika procenjuje
kredibilitet preduzeća prema dizajnu njegovog sajta
ZNAČAJ IZRADE WEB SAJTA U OFFLINE PROMOCIJI
Često se web veže isključivo za online aktivnosti. Ali, ova tvrdnja se treba uzeti sa rezervom.
Naime, mnogi će korisnici, koji u doticaj s brendom ili preduzećem dođu offline,
potražiti njegov web sajt, posebno ako u offline komunikaciji nije sakupio dovoljno informacija potrebnih za donošenje krajnje odluke o kupovini.
Stoga se kao jedan od ključnih elemenata svakog sajta ističe kvalitetan sadržaj, optimizovan i prilagođen svakoj buyer personi, ali i fazi customer journeya u kojoj se nalazi.
Web sajt se može smatrati digitalnom poslovnom kartom preduzeća. Njen dizajn mora biti u skladu sa svim elementima marketinške kampanje - kako online, tako i offline.
Zato je važno da je proces izrade weba uključen u sveobuhvatnu i celovitu marketinšku kampanju. Vizualna prezentacija preduzeća u digitalnim i online medijima mora biti u skladu s prezentacijom u offline kanalima kako se ne bi izgubio željeni učinak.
Ako je offline prezentacija preduzeća u skladu s online prezentacijom, tada je korisnikovo iskustvo mnogo kvalitetnije te se ostvaruje odličan dojam od inicijalnog offline kontakta.
7 KLJUČNIH ELEMENATA KVALITETNOG WEB SAJTA
Iako svaki web developer i dizajner verovatno ima svoj specifičan plan i korake u procesu izrade web sajta, postoje elementi koji su zajednički svima. Ti su elementi nužni i koji se moraju uključiti u razvoj weba. Bez obzira na industrijske trendove koji se često menjaju.
U nastavku donosimo
7 ključnih elemenata pri izradi kvalitetnog weba na koje svaki dizajner, ali i naručilac novog web sajta mora da obratiti pozornost.
1) Prostor - suvremeni trendovi izrade web sajta nalažu mnogo praznog i čistog prostora koji olakšava čitljivost, ali ostavlja i dojam jednostavnosti i minimalizma. Osim dizajna, prostor je važan i u isticanju ključnih elemenata.
2) Jednostavna navigacija - navigacija ne sme biti komplicirana te se preporučuje maksimalno 5 do 10 elemenata u glavnom izborniku. Cilj je olakšati korisničko iskustvo stoga ona mora biti jasna i jednostavna. Ono što korisnici žele i očekuju od navigacije jeste da im se kaže gde su trenutno na webu, kako se vratiti (ili na homepage) te upute (ako web ima neobično ili komplikovani interfejs).
3) Podstranica "O nama" - jedna od najposećenijih podstranica svakog weba. Stoga je dizajn iste, ali i sadržaj koji na njoj nudimo ključan element prilikom upoznavanja korisnika s brendom. U nju se mogu uključiti testimonialsi, uspješne priče klijenata, ali i osobna priča koja stoji iza brenda.
4) Kontakt informacije - kontakt informacije se mogu pojaviti na 2 načina - u headeru ili glavnom izborniku te kao Kontaktirajte nas podstranica u obliku obrasca. Ključno je ove podatke jasno istaknuti pošto korisnike često frustrira otežani pronalazak broja telefona, emaila ili adrese preduzeća.
"If your plans don't include mobile,your plans are not finished" - Wendy Clark, Coca Cola
(CTA dugme)
6) Kvalitetne slike - o važnosti kvalitete slike verujemo da ne treba trošiti puno reči. Setite se koliko su vas puta prilikom kupovine na webu odbile nekvalitetne i neresponzivne slike.
7) Web font - nekada se prilikom izrade weba koristilo tek nekoliko fonta, dok danas, uslled razvoja tehnoloških mogućnosti browsera i pretraživača, postoji široka paleta raznih fontova te se preferira velika tipografija. Ali, korišćenje web fontova je i danas kontroverzno - i to zbog njihove kompatibilnosti i dozvola za korišćenje.
VAŽNOST IZRADE MOBILNOG SAJTA
Mobilna transformacija događa se svuda oko nas.
Još od 4. meseca 2015. godine, Google je svoj fokus prilikom indeksiranja i rangiranja weba stavio na mobilni sadržaj, odnosno na činjenicu da li je
web mobile friendly.
Može se reći da više ne vredi stara maksima “mobile-first”. Danas je tačnije reći -
“mobile-only”.
Uistinu, Googleovo istraživanje je pokazalo da su pametni telefoni najbrže rastući oblik tehnologije u povijesti. Postoji mnogo razloga zašto je tome tako, ali činjenica je da su pametni telefoni toliko popularni zbog 3 glavna razloga:
- brzi su i uvijek ih imate kod sebe,
- jednostavni su za korišćenje
- Lični su i prilagođeni vlasniku
Danas web koji nije optimizovan za mobilne uređaje nema šta da traži na visokim pozicijama u rezultatima pretraživanja. Bukvalno, informacije o mobilnoj verziji web-sajta, kao što su npr. brzina učitavanja, sadržaj i SEO, određuju i mobilno i desktop rangiranje u rezultatima Google pretraživanja.
Kako stoga prilagoditi svoju web stranicu Googleovim zahtjevima i zašto je mobilna verzija web sajta važna? Jednostavno - prateći njegovih 5 principa mobilnog dizajna.
1) Navigacija naslovnom i web stranicom - CTA dugme mora biti jasno uočljiv. Meni mora biti kratak i jasan, odnosno lišen redundantnih stavki. Preporučuje se hamburger meni. Povratak na homepage mora biti jednostavan bez obzira na podstranicu. Promotivni prozori ne smiju narušavati korisničko iskustvo.
2) Pretraživanje web sajta- pretraživač weba mora biti jasno uočljiv na vrhu svake podstranice, mora ponuditi relevantne rezultate, opciju auto completea te korišćenje filtera.
3) Trgovina i konverzije - korisnici mogu pretraživati web-shop bez obveze za kupnjom ili stavljanja proizvoda korpu. Za kupovinu nije potrebno da se registruje već je se može obaviti kao gost.
4) Unos obrazaca - preporučuje se korištenje dropdown menija za jednostavan unos inputa. Prilikom odabira datuma, omogućeni su vizualni kalendari za jednostavno određivanje razdoblja. Dizajn nudi auto-fill značajke i progress bar koji prikazuje napredovanje u procesu popunjavanja. Broj polja se treba držati na minimumu. Korisnicima treba omogućiti unos informacija preko ponuđenog izbora.
5) Upotrebljivost i faktor obrasca - naglasak je na korisničkom iskustvu. Web mora biti responzivan što znači izbegavanje zumiranja povlačenjem prsta po ekranu. Visokokvalitetne slike proizvoda se mogu povećati te je moguće pobliže pogledati proizvod. Prilikom klika na CTA dugme, korisnicima se ne otvaraju novi prozori u browseru već sajt ostaje u istom prozoru.
ZAKLJUČAK
Ako ste pročitali gore navedene argumente, tada ste svakako svesni važnosti izrade weba koji stilski i sadržajno odgovara celovitoj marketinškoj strategiji.
Iako postoji mnogo važnih komponenti i elemenata na koje treba obratiti pozornost prilikom izrade web stranice, ističe se
7 ključnih elemenata koji imaju jedan ultimativan zajednički cilj -
olakšati korisniku snalaženje na webu te poboljšati njegovo korisničko iskustvo.
Marketeri ne mogu više da ignorišu mobilne transformacije koje se događaju oko nas.
Jedan citat možda najbolje opisuje značaj optimizacije web-sajta za mobilne uređaje:
“If your plans don’t include mobile, your plans are not finished.” - Wendy Clark, CMO, Coca Cola