Niko ne čita vaš newsletter? Stvorite newsletter koji će da se čita!

Objavljeno: 09.01.2020. | 1 minute čitanja

Nagradno pitanje: jedan od najuspešnijih marketinških alata za stvaranje online zajednice, privlačenje kupaca/klijenata i povećanje prodaje je…? 
 
Da! Newsletter! Ko bi rekao! Iako neki tvrde da je u današnjem svetu društvenih platformi, newsletter postao sasvim suvišan, nemojte da ih slušate. Ne znaju šta govore.
 
Pa i mi redovito šaljemo newslettere i ne vidimo ništa loše u tome. Upravo suprotno!
 
Pametno napravljen newsletter privući će pažnju, a i korisnike!

Zašto treba da šaljete newsletter?

A zašto da ne šaljete newsletter? :) Zapravo, možete li da nađete bilo koji razlog zašto ih ne bi slali? Od hiljadu razloga, mi vam nabrajamo 5 odlična 
  • Slanjem newslettera ostajete u kontaktu s kupcem/klijentom nakon što napusti vaš web sajt
  • Slanjem newslettera možete da podsetite kupce/klijente na svoju ponudu proizvoda/usluga
  • Slanjem newslettera s vremenom povećavate prodaju
  • Newsletter je merljiv kanal komunikacije
  • Možete segmentirati slanje newslettera prema korisnicima koji jedva otvaraju newsletter i da ih primamite neodoljivom ponudom!
U čemu je tajna e-mail marketinga? Zašto je e-mail toliko uspešan marketinški kanal? Pa, dok vi naganjate potencijalne kupce PPC oglasima ili oglasima na Facebooku i Instagramu, newsletter ipak šaljete onima koji to svojevoljno žele!
 
Ako vam je neko dao svoj e-mail (a to u današnjem svetu znači kao da vam je osoba dala svoje ime, prezime i adresu stanovanja), to znači da već ima poverenja u vas i da želi da čuje šta imate da mu ponudite.

 
Redovitim (ali ne svakodnevnim) slanjem newslettera, možete da podsetite klijente na aktualnu ponudu, usmeriti pažnju na svoje usluge ili trenutne akcije ili im ponuditi posebnu ponudu samo zato što su pretplatnici na vaš newsletter.
 
Ako se vaši klijenti tako neće osećati posebno i sretno, onda ne znamo što bi drugo  moglo da ih usreći
 

Postoji li tajna uspešnog marketinga

“Molim vas, dajte mi 10-ak minuta. Samo da nabrzinu napravim newsletter!”
 
Da nam je dinar za svaki put kad čujemo ovu rečenicu... 
 
Naime, newsletteri su odličan način za poticanje interakcija od strane publike i održavanje redovne komunikacije. Oni su osobni, oni ciljaju na određenu publiku, a njihov je sadržaj dosljedan. Isto tako, dobri marketinški newsletteri mogu da jamče konstantan online promet na web sajt, kao i povećanu prodaju
 
No postoji jedna “kvaka”. Newsletteri mogu da budu učinkoviti samo ako su dobro dizajnirani i savršeno strukturirani - što je lakše reći nego učiniti.
 
Evo nekoliko saveta i smernica prema kojima bi  morali da se vodite ako želite li da vaši pretplatnici otvore newsletter i da, na kraju, uživaju u njegovom sadržaju.
 

1. Budite inspektor Clouseau i istražite svoju publiku



Ko je vaša publika? Znate li već? Jeste li već definisali publiku na temelju drugih marketinških kampanja?
 
Uglavnom, pokušajte da saznate:
  • koja je prosečna starost vaše publike
  • koji su njihovi interesi
  • da li je vaša publika pretežito ženskog ili muškog pola?
  • zbog čega su se prijavili na newsletter? Radi posebne ponude ili nečeg drugog?
Ako je vaša publika pretežito muškog pola i sve su od reda poslovni ljudi, verovatno ne bi bilo pametno da im šaljete newsletter u nežno roze bojama, nudeći im popust na najnovije torbice!
 
Zamislite koliki bi to bio bounce rate (napuštanje newslettera odmah nakon njegova otvaranja) ili odjave s newsletter pretplate? Uf… ne želimo ni da  razmišljamo o tome. 
 

 2. Naslov newslettera neka bude primamljiv kao najslasniji komad torte

 Ako naslov newslettera nije privlačan oku, retko ko će da ga otvori. I da se radi o najluđoj akciji ikad održanoj, ako je naslov newslettera suvoparan i dosadan, vaša akcija će ostati neprimećena.

Naslov newslettera neka bude kratak i jasan. S obzirom na podatak da se čak 77% emailova otvara na mobilnim uređajima, preporučujemo da naslov newslettera svedete na manje od 50 znakova. Naravno, ako želite da je naslov u celosti vidljiv. 

Izbegavajte “no-replay” ime pošiljaoca. Na dan dobijamo i po nekoliko desetina neželjenih emailova, pa većina ljudi okleva da otvori e-mail dobijen od nepoznatog pošiljaoca ili uopšte ne želi da započne komunikaciju sa robotom. To je kao da zovete korisničku podršku i nikako da dođete do ljudskog bića. To se odnosi i na e-mailove pa nikada nemojte da koristite “noreplay@firma.com”

Nemojte da dajete lažna obećanja. Naslov newslettera daje određeno obećanje čitaocu. Nešto čemu može da se nada ako otvori newsletter. Izbegnite da pišete click-bait naslove kao što su “Nećete da verujete šta se zatim dogodilo”. Ako ćete da dajete lažna obećanja, vaša stopa otvaranja newslettera će biti sve manja i manja, a stopa odlaska sve veća i veća.

Recite šta se nalazi u e-mailu.  Ako je čitalac preuzeo eBook kojeg isporučujete preko e-maila, naslov e-maila bi morao biti u stilu: “Vaš eBook vas čeka”!

Započnite glagolima usmerenim na akciju. Naslov e-maila je sličan CTA dugmiću (pozivu na akciju) jer želite potstaknuti čitaoce da kliknu na e-mail. Ako možete, započnite naslov jednim od “živopisnih” glagola.  
 

3. Sadržaj newslettera mora biti jednostavan i dosledan tematici

Šta pod time mislimo! Idemo da stvorimo priču, a ovog ste puta vi glavni akter!
 
Pretplatili ste se na naš newsletter jer želite svake nedelje dobijaju odlične, informativne i zabavne blogove kako bi bili u koraku sa najnovijim marketinškim trendovima. 
 
Kako to znamo? Pa jer u samom obrascu za prijavu na newsletter piše koji sadržaj možete očekivati od naših newslettera :)



I šta bi pomislili kada ujutro tokom ispijanja prve kafe otvorite naš newsletter, a tematika nema veze s onim šta smo vam obećali? Naime, najednom smo se odlučili pisati o velikim vrućinama i vremenskoj prognozi. 
 
Zaista razočaravajuće, zar ne? 
 
Ipak pre svega pripazite da sadržaj i terminologije budu pisani razumljivim jezikom. Mnogo je bolje pisati govornim stilom pisanja nego koristiti poslovnu i službenu terminologiju koju malo ko razume. 

4. Newsletter mora imati priču koja otkriva sve bitne informacije




Danas newslettere smatramo pismima modernog doba. A kad ste nekome slali pismo, sigurno ste se potrudili da na listu papira iznesete sve bitne informacije! 
 
Ako primaocu nešto nije bilo jasno, on vam nažalost nije mogao u roku odmah poslati pismo kako bi vas pitao što ste time mislili reći.
 
Iako povratne mailove možemo da primio za nekoliko sekundi od njihova slanja, sumnjamo da će se neki pretplatnik potruditi slati vam mail s istim pitanjem.
 
Zato je važno da u sadržaju newslettera obradite sve bitne informacije. Ovde će da vam pomogne šest novinarskih zapovesti (pitanja):
  • Ko - vaša firma
  • Šta - razlog slanja newslettera (najava posebnih ponuda, nove linije proizvoda...)
  • Kada - tokom celog avgusta
  • Gde - u vašim prodavnica 
  • Zašto - jer želite da delite sreću 
  • Kako - karticama i gotovinom.
Što konkretnije opišete bitne stavke, to bolje.

 5. Omogućite pretplatnicima jednostavnu odjavu s newslettera




Verovatno vam je sada skočio ogroman upitnik iznad glave i pitate se zašto bi u bilo kojem svemiru želeli da se potencijalni kupci odjave sa liste?
 
Hm… a mi vas pitamo želite li radije da imati listu prepunu pretplatnika koji nikada ne nameravaju da stupe u poslovni odnos s vama ili pak manju listu pretplatnika koji su zaista voljni da kupe vaše proizvode?
 
Laka odjava će između vas i vaših kupaca da doprinese stvaranju odnosa punog pouzdanja, dok će otežana odjava dovesti do mrzovoljnih klijenata koji ne samo da ne žele da primaju vaš newsletter, nego više ne žele uopšte da kupuju kod vas. 
 
Postoje milion dobarih razloga zašto neko ne želi da prima newsletter i to bez obzira radite li sve po PS-u. Nemojte to da uzimate lično :)

6. Proverite da li je sadržaj newslettera gramatički tačan



Tu i tamo se svima okrade pokoja greškica. Tipfeleri, ije-je, č-ć… neki se još uvek bore s njima. 
 
Zato, kad završite s pisanjem sadržaja newslettera, stavite ga u besplatni alat za proveru grešaka. Nakon što ste ispravili gramatičke greške, dajte nekome da još jednom pročita celi sadržaj jer nakon dužeg gledanja u jedan te isti sadržaj, vaš ga mozak procesuira automatski i više ne vidite vlastite greške.

Što se tiče samog dizajna newslettera, u ovom blogu nećemo ići dublje u samu tematiku. Naime, o dizajnu newslettera bi mogli pisati danima, pa bi ova tema zaslužila imati poseban članak :)
 
Ali evo evo dve odlične smernice prema kojima se vredi voditi:
  1. Kreirajte newsletter
  2. Ne koristite više od dva različita fonta i više od tri boje za font.
 
Zapamtite:
  • neka sadržaj newslettera bude što jednostavniji
  • Nemojte da zaboravite napisati osnovne informacije kao što su ime firme i link na web sajtu. 
  • odaberite predložak newslettera koji ima responzivni dizajn, tj. koji podržava otvaranje na mobilnim uređajima
  • zaglavlje i podnožje morali bi biti isti za svaki newsletter
  • stavite i poziv na akciju - koristite kontrastne boje kako bi ga naglasili
 
I na kraju ono najbitnije - ako pretplatnicima nemate šta pametno ili važno za reći,onda nemojte ni da šaljete newsletter. 
 

Newsletter jednom nedeljno pa čak i mesečno biće sasvim u redu. Šaljete li newsletter svaki drugi dan, igrate se s vatrom. 
 
Nakon što ste dobili kratke smernice za stvaranje primamljivog newsletter sadržaja, vreme je da krenete u akciju!
 
Vi to možete :) A i ako ne, uvek nas možete kontaktirati za pomoć! Između ostalog, i u e-mail marketingu smo pravi profesionalci ;)



 

 

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer