Objavljeno: 13.12.2019. | 1 minute čitanja
Brojke su dosadne. Ali, ako ih ne poznajete teško da ćete da ispunite sav svoj potencijal.
Danas, dok tehnologija generiše najviše informacija u istoriji, a internet ih na najlakši mogući način isporučuje najširem broju osoba, nema smisla ignorisati statistiku kao izvor i temelj vaših digitalnih strategija.
Zato, kako bi uspeli da ostvarite ciljeve koje ste zacrtali, donosimo vam 50 statistika koje će vam pomoći u upravljanju vaših strategija digitalnog marketinga.
Odabrali smo najkvalitetnija istraživanja i članke dostupne na webu, kao što je npr. onaj HubSpotov te ih sumirali u jednu sveobuhvatnu listu statistika i saveta nakon kojih vaše kampanje više neće biti iste.
Podelili smo ih tada u 4 kategorije i u svakoj ponudili 10 statistika i saveta od kojih nijedna vaša kampanja više neće biti ista.
Pa, krenimo.
CONTENT MARKETING
Počinjemo s content marketingom, možda najsveobuhvatnijom tehnikom (procesom) digitalnog marketinga koji uključuje ili se isprepliće sa gotovo svim ostalim pristupima, taktikama i kanalima.
1. STATISTIKA: Medijan koji korisnici provode na člancima iznosi 37 sekundi. (CMI)
Savet: Korisnici retko čitaju celi članak, oni većinom skeniraju stranicu. Zato je važno, osim contenta visoke kvalitete, da ponudite i strukturu članka koja je lako čitljiva - koristite mnogo paragrafa, kratkih rečenica, podnaslova, boldanih reči...
2. STATISTIKA: 88% B2B marketera koriste content marketing u svojim marketinškim strategijama. (CMI)
Savet: "Content is king!", a obuhvata gotovo sve vaše akcije na webu. Sadržaj koji nudite na vašoj web-stranici prvi je doticaj koji korisnici ostvare s vašim brendom, zato svakako ponudite samo najkvalitetniji sadržaj koji rešava probleme vaše publike.
3. STATISTIKA: Većina B2B marketera koristi najmanje 13 content marketing taktika. (CMI)
Savet: U content marketingu vrijedi suprotno pravilo - "Više je više!". Osim što je i sam po sebi delotvoran, content marketing ostvaruje još bolje rezultate kada su kanali distribucije raznoliki i diverzifikovani. Koristite što više formata - blog, infografike, slideshare, video, FAQ...
4. STATISTIKA: Marketeri kojima je blog na prvom mestu, imaju 13x više šanse za pozitivan ROI. (Social Media)
Savet: Blog je najčešća, najjeftinija i najusprešnija taktika content marketinga. Svako može da piše blog. Ipak, retko ko piše odličan blog. Fokusirajte se na svoje snage i pokažite kako one mogu da reše probleme vašoj publici.
5. STATISTIKA: 85% najuspješnijih marketera isporučuju content konzistentno. (CMI)
Savet: Jedan od ključnih saveta za uspešnu content marketing strategiju je - držite se rasporeda! Odlučite se koliko često ćete objavljivati sadržaj i budite redoviti. Budite konzistentni!
6. STATISTIKA: Content marketing generiše 3x više leadova po potrošenom 1$ nego tradicionalan marketing. (Demand Metric)
Savet: Content marketing je budućnost marketinške komunikacije. Njegov je cilj da rešava goruće probleme koji muče vašu publiku i dugoročno ostvari kvalitetan odnos sa njima. Ponudite samo najvredniji sadržaj koji zanima vašu publiku.
7. STATISTIKA: Duži blog postovi (1000+ više reči) generišu 9x više leadova od kratkih blog postova. (Curata)
Savet: Istraživanja su pokazala da duži blog postovi bolje rezoniraju s publikom. Ponudite vredne informacije i educirajte svoje čitaoce. Ne trošite reči uzalud!
8. STATISTIKA: 43% korisnika priznaje da skenira blog postove. (HubSpot)
Savet: Kao što smo rekli, korisnici ne čitaju blogove "od korice do korice". Olakšajte im - boldajte najvažnije zaključke, izbegavajte blokove teksta, koristite kratke i jasne rečenice.
9. STATISTIKA: Naslovi sa 6-13 reči privlače najviše prometa. (HubSpot)
Savet: Naslov je prvi element nakon kojeg korisnik odluči da li će da klikne na link ili ne. Koristite snažne reči kao što su Zašto ili Kako, uključite broj u naslov ili formirajte naslov u obliku pitanja.
10. STATISTIKA: 70% korisnika radije saznaje informacije o preduzeću preko članaka nego kroz oglas. (Demand Metric)
Savet: Neka vaš sadržaj bude edukativan, a ne prodajan. Ljudi ne vole plaćene oglase, zato ponudite kvalitetan i edukacijski content s ciljem razvijanja dugoročnog odnosa s vašom publikom.
SEARCH ENGINE OPTIMIZATION (SEO)
Content marketing i SEO idu kao prst i nokat. Gotovo svaka interakcija na internetu započinje s pretraživanjem zato je nužno da imate optimiziranu web sajt za pretraživače
1. STATISTIKA: 50% upita sadrži 4 ili više reči. (WordStream)
Savet: Optimizujte content na vašem webu prema upitima koje korisnici koriste. Za nišni sadržaj koristite long-tail keywords i prilagodite sadržaj upravo za specifične upite.
2. STATISTIKA: 72% marketera ističe da je relevantni content najuspešnija SEO taktika. (Ascend2)
Savet: SEO i content se vole. Jako. Jedan bez drugog ne mogu - ako imate odličan content, a lošu optimizaciju, niko ga neće pronaći. Ako pak imate super SEO, a loš content, niko ga neće čitati.
3. STATISTIKA: 19% korisnika koristi Siri barem jednom dnevno. (HubSpot)
Savet: Glasovno pretraživanje kuca na vrata. Pa čak i Srbiji. Istražite mogućnosti Siri, Alexe i Cortane i polako optimizirajte svoj web jer je ovo definitivno budućnost.
4. STATISTIKA: 48% kupaca počinje istraživanje preko telefona sa pretraživačem. (Google)
Savet: Više ne vredi ono "mobile first". Danas je aktualno "mobile only". Ako niste prilagodili svoj web mobilnim uređajima, tada ste u velikim problemima. Krajnje je vreme da to promenite.
5. STATISTIKA: Više Google upita se ostvari preko mobilnog nego preko desktop računara u 10 država uključujući SAD i Japan. (Google)
Savet: Ponavljamo, optimizacija weba za mobilne uređaje mora biti vaš prvi korak pri kreiranju digitalne strategije. Prilikom rangiranja, Google mobilnu verziju weba uzima kao ključan faktor.
6. STATISTIKA: 93% online iskustva započinje sa pretraživačima (Vimeo)
Savet: Ako vam web i content nisu optimizovani za pretraživače, korisnici vas neće moći organski pronaći. Takođe, u tom slučaju će i CPC plaćenih oglasa biti visok. Kako god okrenete, osnovna SEO optimizacija je nužan uslov za uspešnu digitalnu prisutnost.
7. STATISTIKA: 3 od 4 korisnika ne poseti dalje od 1. stranice rezultata pretraživanja. (Google)
Savet: Najsigurnije mesto za sakrivanje tela je 2. stranica Googleovih rezultata pretraživanja. Humor. No, istina je. Ako niste na 1. stranici, velika je verovatnost da će korisnici postaviti novi upit i dalje istraživati.
8. STATISTIKA: Najmanje 70% korisnika ignoriše plaćene oglase koji se prikazuju iznad Googleovih organskih rezultata. (imForza)
Savet: Plaćeni oglasi takođe poboljšavaju vašu organsku poziciju - dovode korisnike na vaš web čime poboljšavaju njegov autoritet, dok preko AdWords sustava možete da vidite koje ključne reči su korisnici koristili prilikom pretraživanja.
9. STATISTIKA: Pretraživanje dovodi najviše prometa na web, preko 300% više od društvenih mreža. (imForza)
Savet: Uprkos činjenici da se najviše web prometa ostvaruje preko pretraživača, društvene mreže su odličan kanal za targetiranje publike, ali i poboljšanja autoriteta vašeg weba. Oba elementa su ključni kanali distribucije contenta stoga nemojte zanemariti njihovu kombinaciju.
10. STATISTIKA: Prosečni web na 1. stranici Google rezultata sadrži 1890 reči. (Backlinko)
Savet: Isto što vredi i za duže blog postove, vrijedi i za ostali web sadržaj. Korisnici vole opširne informacije. Stoga ponudite sveobuhvatan, edukativan i vredan content na vašem webu.
MOBILNI MARKETING
Svi podaci ukazuju da se mobilni marketing ne sme ignorisati. Danas se većina pretraživanja obavlja preko mobilnih uređaja, a da ne pričamo o čitanju mailova, gledanju videa i društvenih mreža...
1. STATISTIKA: 61% korisnika se neće vratiti na mobilni web nakon negativnog iskustva nego će nastaviti na konkurentsku stranicu. (McKinsey & Company)
Savet: Kvalitetna optimizacija weba za mobilne uređaje je imperativ. Većina pretraživanja se obavlja preko njih, negativno korisničko iskustvo može biti pogubno pre pokretanja bilo kakve digitalne kampanje, osigurajte da je vaša mobilna verzija weba izbrušena do savršenstva.
2. STATISTIKA: U oktobru 2016. mobilno pretraživanje je preteklo desktop pretraživaje. (StatCounter)
Savet: Danas je sve mobilno. 5/9 najvažnijih trendova internet marketinga odnosi se na mobilne uređaje,zato je važno da pratite Googleov framework za mobilu optimizaciju weba.
3. STATISTIKA: 21% online troška odnosi se na marketing u mobilnim kanalima. (comScore)
Savet: Osim što pretražuju, korisnici preko mobilnih telefona čitaju mailove, gledaju videe, posećuju društvene mreže... Prilagodite se trendovima i odredite deo budžeta samo za mobilno reklamiranje.
4. STATISTIKA: 53% mobilnih stranica korisnici napuste ako im treba više od 3 sekunde da se otvore. (DoubleClick)
Savet: Brzina učitavanja jedan je od ključnih faktora prilikom rangiranja web-sajta u rezultatima pretraživanja. Proverite brzinu učitavanja svog weba, izbacite nepotrebne elemente i poboljšajte njen loading time.
5. STATISTIKA: 80% korisnika interneta poseduje smartphone. (SmartInsights)
Savet: Dobar smartphone možete dobiti na svakom uglu. Stoga je važno imati i provoditi dokumentiranu strategiju mobilnog marketinga.
6. STATISTIKA: 68% preduzeća ima integrirani mobilni marketing u svojoj marketinškoj strategiji. (Salesforce)
Savet: Ako vi ne iskoristite prednosti mobilnog marketinga, konkurencija definitivno hoće. Bez mobilne marketinške strategije koja je u skladu s opštim marketinškim ciljevima, danas ne možete da ostvarite uspeh na digitalnom tržištu.
7. STATISTIKA: Do 2019. na mobilno će se reklamiranje odnositi 72% svih troškova digitalnog reklamiranja u SAD-u. (Marketing Land)
Savet: ... a svi znamo da će se nakon toga isto desiti i u Srbiji. Stoga je krajnje vreme da se pripremite za nove trendove digitalnog reklamiranja.
8. STATISTIKA: 57% korisnika ističe kako ne bi preporučili brend s loše dizajniranim mobilnim webom. (CMS Report)
Savet: Ako već u startu ne napravite dobar prvi doživljaj, teško je očekivati da ćete u budućnosti imati uspeha. Danas je dostupno bezbroj odlično dizajniranih tema za mobilne webove, stoga iskoristite priliku i napokon prilagodite svoj web mobilnim uređajima.
9. STATISTIKA: 48% milenijalsa gleda video samo na svojim mobilnim uređajima. (Source)
Savet: Ako je mlađa publika vaša ciljana grupa, verujemo da ne treba isticati važnost ovog podatka. Prilagodite svoj video mobilnim uređajima i fokusirajte svoje oglase upravo na njih.
10. STATISTIKA: Preko 50% korisnika otvori mobilni odmah nakon što se probudi. (ExpressPigeon)
Savet: I mi smo među njima. Ovo je samo jedan od razloga zašto je mobilna optimizacija celog sadržaja (blog, video, email) važna.
SOCIAL MEDIA MARKETING
Ako nije na Fejsu, kao da se nije niti desilo. Društvene mreže su danas, uz email, kanal distribucije sadržaja kojeg brendovi najviše koriste.
1. STATISTIKA: U svetu je danas aktivno preko gotovo 2 milijarde Facebook korisnika. (Statista)
Savet: Ovo je preveliko tržište da ga zanemarite. Postoji bezbroj opcija targetiranja korisnika, stoga svoju priču možete preneti publici koju intresuje vaš proizvod ili usluga.
2. STATISTIKA: U Srbiji je danas aktivno oko 4 miliona Facebook korisnika. (Arbona)
Savet: O strukturi aktivnih Facebook korisnika u Srbiji smo već pisali na
našem blogu. Ako svoje reklamiranje prilagodite njihovim interesima, rezultati reklamranja na društvenim mrežama mogu biti veliki
3. STATISTIKA: 46% online korisnika s fakultetskim obrazovanjem koriste LinkedIn. (Research Center)
Savet: LinkedIn je odlična platforma za ciljanje visokoobrazovanih korisnika. Takođr je i najbolja platforma za generisanje B2B leadova. Stoga, ako nudite B2B proizvode ili usluge, nemojte da zaboravite uključiti LinkedIn u svoj marketinški miks.
4. STATISTIKA: 71% kupaca će preporučiti brend s kojim su imali dobro iskustvo preko društvenih mreža. (Ambassador)
Savet: Društvene mreže su odličan kanal za viralni marketing i marketing od usta do usta. Budite aktivni, dijelite vredan sadržaj i uvek stavite korisnika na prvo mesto.
5. STATISTIKA: Tweetevi sa slikama ostvaruju 18% više klikova, 89% više favoritesa i 150% više retweeteva. (Buffer)
Savet: Uz Facebook i Instagram, Tweeter je najkorištenija društvena mreža. Prilagodite sadržaj koji dijelite prema najboljim praksama i uključite slike koje sadrže ljudsko lice
6. STATISTIKA: Facebook postovi koji završavaju s pitanjem, ostvaruju 162% više interakcija. (Facebook)
Savet: Na kraju svake Facebook objave postavite pitanje svojoj publici. Pokrenite diskusiju, podstaknite ih na angažman i pozovite ih na akciju.
7. STATISTIKA: Prosečni internet korisnik potroši gotovo 2h dnevno pretražujući na društvenim mrežama. (Telegraph UK)
Savet: Uz Googleovu i YouTubeovu, Facebookova tražilica jedna je od najkorištenijih na webu. Zato je nužno da na Facebooku nudite sveobuhvatan sadržaj koji interesuje vašu publiku.
8. STATISTIKA: Vizualni sadržaj ima 40x više šansi za šerovanjem nego bilo koji drugi oblik sadržaja. (HubSpot)
Savet: Uključite sliku, video ili infografiku u svoje postove te pozovite publiku na akciju.
9. STATISTIKA: Više od pola YouTube pregleda dolazi s mobilnih uređaja. (YouTube)
Savet: YouTube je jedna od najpopularnijih društvenih mreža današnjice. Krajnje je vreme da sadržaj objavljujete u obliku videa, ali i da ostale plaćene oglase usmerite na YouTube.
10. STATISTIKA: Najbolje vreme za Facebook objave je u sredu u 15h. (HubSpot)
Savet: Iako ovaj podatak ne vredi za sve brendove, važno je da testirate kada vaše Facebook objave ostvaruju najbolje rezultate. Facebook nudi opciju objavljivanja postova u tačno traženo vreme stoga prilagodite trenutak objavljivanja svojih postova potrebama i željama publike.
EMAIL MARKETING
Email se smatra najbrže rastućim oblikom komunikacijske tehnologije u istoriji. Iako ga već godinama pokušavaju proglasiti mrtvim, statistike pokazuju upravo suprotno.
1. STATISTIKA: Email marketing je kanal s najvećim rastom ulaganja u prošloj godini pri čemu je 61% marketera povećalo svoje ulaganje u njega. (Relevate)
Savet: Mogućnosti targetiranja, personalizacije i automatizacije te iznimno niski troškovi čine email odličnim kanalom za distribuciju sadržaja, ali i komunikaciju s (potencijalnim) kupcima.
2. STATISTIKA: Personalizirane email poruke poboljšavaju CTR i konverzije za više od 10%. (Aberdeen)
Savet: Korisnici žele primati ponude samo za proizvode ili usluge koji ih interesuju. Prilikom subscribeanja, omogućite korisnicima da odaberu što žele primati. Servisi kao što je MailChimp nude snažne mogućnosti personaliziranja i automatizacije
3. STATISTIKA: 55% svih mailova se otvori na mobilnih uređajima. (emailmonday)
Savet: Prilagodite svoju poruku mobilnim uređajima, izbjegavajte velike količine slika i videa kako bi smanjili brzinu učitavanja i istaknite jasan CTA u prvom planu.
4. STATISTIKA: Segmentirane email kampanje imaju 14.32% veći open rate od nesegmentiranih kampanja. (MailChimp)
Savet: MailChimp nudi snažne i jednostavne mogućnosti segmentacije. Prema istraživanju (str. 177.), srpske firme ne iskorištavaju puni potencijal email marketing segmentacije. Ovo je vaša prilika!
5. STATISTIKA: Emailovi s responzivnim dizajnom ostvaruju 24% više klikova na mobilnim uređajima, dok samo 17% marketera koriste responzivan dizajn u svojim emailovima. (YesMail)
Savet: Kako više od polovice korisnika mailove čita preko mobitela, dizajn prilagođen tim uređajima je nužan uslov za dobre rezultate email marketing kampanje.
6. STATISTIKA: Kako broj slika u emailu raste, tako se CTR smanjuje. (HubSpot)
Savet: Iako je vizualan sadržaj nužan za dobar učinak email marketing kampanje, pretjerivanje u broju slika nije dobro. Testirajte i pronađite optimalan broj slika u jednoj email poruci.
7. STATISTIKA: 64% korisnika preferira rich text emailove. (HubSpot)
Savet: Dizajn, sadržaj i vrstu emaila prilagodite željama vaših subscribera. Vreme je da osuvremenite svoj email copy.
8. STATISTIKA: 83% poduzeća koristi barem osnovnu segmentaciju u svojim email kampanjama. (Econsultancy)
Savet: Osnovna segmentacija uključuje karakteristike kao što je dob, spol i geografska lokacija. Ovo je temelj svake email kampanje stoga iskoristite mogućnosti koje nude servisi kao što je MailChimp. Podsećamo, segmentirane kampanje ostvaruju značajno bolje rezultate!
9. STATISTIKA: 78% kupaca se unsubscribealo jer im je brend slao previše mailova. (HubSpot)
Savet: Ne preterujte. Jedan newsletter nedeljno je sasvim dovoljno. Također, odličan potez je ponuditi korisnicima da sami odrede dinamiku mailova koje žele primati. MailChimp nudi nekoliko opcija.
10. STATISTIKA: Van radnog vremena, korisnici svoje mailove najčešće čitaju dok gledaju TV (70%), iz kreveta (52%), dok su na odmoru (50%) ili dok voze (18%). (Adobe)
Savet: Prilagodite sadržaj, dizajn i vreme slanja svim mogućim okruženjima. Prenesite svoju poruku u što manje teksta i istaknite jasan CTA te prednosti koje vaš proizvod ili usluga donosi publici odmah na početku maila.