Objavljeno: 07.11.2022. | 1 minute čitanja
YouTube je druga najveća pretraga na svetu i prva najveća pretraga za video zapise. Dakle, kao što koristite SEO za stranice koje imaju tekst, tako morate koristiti i SEO za YouTube video zapise.
Započnite istraživanjem ključnih reči u videu - steknite pretpostavku o tome šta Vašu ciljnu publiku zanima i kako se pozivaju na te podatke dok ih pretražuju.
Upotrebite YouTube Search Suggest
Nekoliko mogućnosti je za pronalaženje ideja za ključne reči za video -
Počnite da kucate ključne reči da biste na padajućem popisu videli predloge za YouTube. Zašto su ovi upiti dobri? Jer to je ono što ljudi zapravo kucaju tražeći video. Zašto ova metoda nije win-win strategija? Ulažete puno vremena proveravajući svaku svoju ključnu reč ručno.
Ako koristite alat za ključne reči Rank Tracker, idite na Istraživanje ključnih reči > odaberite YouTube Automatsko završavanje i unesite ključne reči kao što biste to učinili na YouTube-u. Softver će Vam prikazati popis najpopularnijih opcija.
Ključno je što odjednom možete da proverite onoliko ključnih reči koliko Vam treba, uštedevši tako puno vremena. Softver automatski sprema rezultate u tabelu, tako da ne morate zapisivati rezultate onako kako biste to učinili sa YouTube-ovim predlogom pretraživanja.
Rank Tracker nudi deset mogućnosti istraživanja ključnih reči tako da možete pronaći sve različite vrste ključnih reči popularne na Google-u. Nakon što generišete popis ključnih reči, možete ih dodati na kontrolnoj tabli za praćenje ranga kako biste videli koje ključne reči obično pokreću video rezultate u Google SERP-u. Ključne reči označene ikonom video zapisa ključne su za Vaš sadržaj na YouTube-u:
Budući da je YouTube vrlo ograničen u smislu istraživanja ključnih reči, bilo bi dobro da potražite povezane ključne reči na Google-u. Ključne reči pronađene na YouTube--u i na Googleu nisu 100% zamenjive, ali ima nekih preklapanja u pogledu popularnih upita.
Napomena: ako Google ne predlaže video zapise za određenu ključnu reč, bolje razmislite o pravljenju članka. Video zapisi su super i korisni, ali bolje je imati dobar i popularan članak nego video koji će sistam pretraživanja i, shodno tome, ciljna publika ignorisati.
Google Trends sjajan je za upotrebu kada ste već smislili popis ideja za ključne reči i treba da ih uporedite kako biste odabrali najpopularnije. Da biste pokrenuli funkciju pretraživanja na YouTube-u, otvorite Google Trends > unesite upit > kliknite pretraživanje > odaberite Pretraživanje web-a > odaberite YouTube pretraživanje.
Video metapodaci su svi tekstualni i vizualni podaci koji video opisuju korisnicima i pretraživačima. Iskreno, YouTube algoritmi sada mogu prepoznati objekte u video zapisima i da razumeju njihov sadržaj, što znači da metapodaci više nisu toliko važni kao nekada. Ipak, meta podaci sprečavaju algoritme da pogrešno interpretiraju sadržaj Vašeg videozapisa, čime osiguravaju da će Vaš video zapis biti pravilno rangiran.
Metapodaci su takođe ono što korisnici prvo vide kada naiđu na Vaš video zapis. Dakle, Vaš zadatak ovde je da ga uredite na privlačan, relevantan i na način koji će navesti korisnike da kliknu na njega.
Napomena: Prvih 48 sati života Vašeg video zapisa je presudno. Ne objavljujte video zapis misleći da ćete meta podatke optimizovati kasnije.
U naslov stavite ključne reči
Naslov video zapisa odražava temu Vašeg video zapisa, stoga mora da sadrži ključne reči koje želite da rangirate.
Ako želite da Vaš video zapis rangira Google, kao i YouTube, pobrinite se da naslov odgovara ograničenju od 60 znakova kako biste izbegli odsecanje na stranicama sa rezultatima.
Optimizovani opis pomaže gledaocima da pronađu Vaše video zapise pretraživanjem. Ne zaboravite dodati poziv na akciju i pokušajte da uklopite srodne ključne reči. Imajte na umu da će se dva ili tri prva reda opisa Vašeg video zapisa pojaviti u rezultatima pretraživanja videozapisa, stoga počnite s onim što je važno.
Pod klikabilnim dugmetom “Prikaži više” u opisu možete sakriti sve svoje marketinške podatke, poput veza do Vaše web stranice, društvenih mreža i popisa povezanih video zapisa koje ste stvorili.
U opis dodajte neke relevantne # oznake - za razliku od ključnih reči u naslovima, hashtagovi mogu biti ključne reči sa širokim podudaranjem.
Minijatura je ono što prvo pgledaoci primete. Omogućuje gledaocu da razume sadržaj Vašeg video zapisa i odluči hoće li da ga gleda ili ne. Iako YouTube može da generiše odabir minijatura iz Vašeg video zapisa, preporučljivo je dodati prilagođenu minijaturu.
Što se tiče tehničkih karakteristika, najbolja je praksa preneti sliku koja je:
Evo dobrog primera sličice. Upit za pretragu ovog video zapisa bio je kako napraviti kolače:
Gornja sličica dobar je izbor jer:
YouTube navodi da će oznake (tagovi) biti korisni kada se najčešće pogrešno pišu Vaše ključne reči. YouTube ne ograničava broj oznaka, ali pokušajte da ne preterujete: dovoljno je 10-12 oznaka. Proverite jesu li Vaše video oznake relevantne - to nisu hashtagovi.
YouTube SEO-i veruju da oznake rade slično ključnim rečima, pa pokušavaju da pozajme najbolje oznake iz drugih uspešnih video zapisa. Osim toga, oznake nisu vidljive redovnim korisnicima, pa moraju pribeći raznim SEO trikovima.
Natpisi ili closed captions znatno olakšavaju Google-u analizu sadržaja Vašeg video zapisa - veštačka inteligencija uspešnije prepoznaje tekst preko zvuka. Google može da predloži Vaše titlove za Vaš video zapis generisanjem AI-a, ali bolje je da napravite sopstvene. Na taj način ćete da izbegnete bilo kakve greške zbog naglaska, problema sa izgovorom ili samo loš kvalitet zvuka.
Upotrebite ključne reči u natpisima kako biste postigli rang video zapisa u pretraživanju. Natpisi su tekstualni prikaz video zapisa, pa svakako uključite relevantne ključne reči.
Ako se Vaš video zapis sastoji od nekoliko različitih delova, upotrebite ključne reči za označavanje prelaza sa jednog dela na drugi. Npr. ako snimate video zapis o sastavljanju bicikla, možete reći stvari poput ugrađujemo prednji točak na Vaš bicikl. To bi omogućilo pretrazi da rangiraju segmente Vaših video zapisa ako se podudaraju sa upitima za pretraživanje.
Na snimku ekrana u nastavku možete videti kako Google predlaže gledanje dela video zapisa, koji je najrelevantniji za traženi upit:
Ručno napravite natpise za svoj video zapis jednostavno zapisujući ono što je rečeno u video zapisu ili upotrebite alate poput: 3Play Media, Amara ili Cielo24 da biste ih automatski generisali.
Davanje vremenskih oznaka za duge video zapise povećava angažman, pomaže korisnicima u navigaciji kroz delove video zapisa i pomaže Googleu da indeksira dijelove vašeg video zapisa kao rezultate pretraživanja za određene upite.
Zadržavanje publike predstavlja vreme koje gledalac provodi gledajući Vaš video zapis. Kako YouTube daje prioritet dugim video zapisima (što je video zapis duži, to YouTube više oglasa može tamo da stavi), Vaš cilj je da “naterate” gledaoce da gledaju što više Vašeg video zapisa zadržavajući njihovu pažnju i interesovanje.
Angažman publike sa Vašim video zapisima povećava organski domet - ako su gledaoci aktivni u komentarima i ako kliknu druge video zapise na Vašem kanalu, algoritam YouTube-a počeće da preporučuje Vaše video zapise širem krugu ljudi.
Dodajte video vezu na završni ekran video zapisa kako biste podstakli interakciju. Postavljanjem video veze na kraj video zapisa možete podsetiti gledaoce da se pretplate ili, na primer, da predložite gledanje drugog Vašeg video zapisa:
Postavite direktno pitanje kako biste podstakli razgovor. Budite aktivni u komentarima i pokažite zahvalnost svojim gledaocima. Ljudi su spremniji na interakciju kada imaju osećaj zajednice. Dakle, pokažite svojoj publici da cenite njihove aktivnosti i razgovarajte sa njima.
Iako je SEO za YouTube važan, to nije jedini način za privlačenje saobraćaja na Vaš video zapis.
Prema najnovijim istraživanjima, Facebook koristi 70% oglašivača video zapisa (drugi nakon YouTubea sa 87%).
Covid-19 je samo povećao ovaj postotak, zato društveni mediji poput Facebooka i Instagrama mogu biti najbolja platforma za oglašavanje Vaših YouTube video zapisa. Na što više kanala delite svoj video zapis, to će biti bolja njegova ocena na Google-u.
Deljenje svog videozapisa:
Podelite vezu do svog YouTube video zapisa na bilo kojoj drugoj društvenoj mreži kako biste privukli drugačiji segment svoje ciljne publike.
Nedostatak takvog objavljivanja jeste taj što algoritmi YouTube-a ne broje preglede ako se video zapis gleda na bilo kojoj drugoj platformi. Dakle, popularni video zapis na Facebook-u ili Twitter-u nije bitan u smislu YouTube SEO-a.
Ipak, možete pokušati podstaći svoju publiku da sledi vezu i gleda video na YouTube-u. Ili, ako Vam je krajnji cilj promocija video zapisa, a ne YouTube kanala, prenesite ovaj video zapis na platformu kao izvorni i u opis dodajte link na svoj YouTube kanal.
Na primer, Facebook će Vam čak pružiti savete za optimizaciju video zapisa, tako da možete podudarati podešavanja rangiranja na Facebook-u. Potrebni parametri uključuju dužinu, kvalitet, naslov, opis, oznake, sličice, natpise itd.
Razmislite o prikazivanju svojih video zapisa u postovima na blogu. Tako možete znatno povećati šanse za pojavljivanje u Google-ovim organskim rezultatima. Istaknite svoje video zapise u outreach kampanjama e-pošte.
Prepoznatljivost marke je jedan od najvažnijih činilaca u pretraživanju. Ako se korisniku ponudi nekoliko naizgled sličnih rezultata pretraživanja, prvo što će proveriti je prepoznaje li neki od kanala. U tu svrhu napravite kanal kom korisnici mogu da veruju i ostanite dosledni prilikom brendiranja svojih video zapisa.
Evo nekoliko saveta koji će Vašem kanalu stvoriti verodostojnost i poverenje:
YouTube Analytics neophodan je za poboljšanje YouTube SEO-a. Uključuje merne podatke kao što su demografija, izvori saobraćaja, statistika angažmana, statistika pretraživanja i mnogi drugi.
Izveštaj Domet prikazuje opšte Izvođenje Vaših video zapisa: izvore saobraćaja, pojavljivanja i klikove. Obratite pažnju na stope kliktanja: ako dobro optimizujete svoje video zapise, CTR će se povećati.
Napomena: prosečni CTR za polovicu svih YouTube videozapisa je između 2% i 10%, osim za nove videozapise s manje od 100 pregleda, koji mogu vidjeti širi raspon. Nemojte analizirati CTR sljedeći dan nakon što prenesete videozapis, jer je to dugoročna metrika.
Izveštaj Angažman (Engagement) prikazaće Vam najbolje video zapise, najbolje popise za reprodukciju i glavne elemente video zapisa na Vašem kanalu, tako da možete uporediti optimizaciju najboljih video zapisa sa onima koji nisu bili toliko uspešni.
Izveštaj o publici pomoći će da Vam otkrijete interesovanja i navike gledaoca. Ovde ćete dobiti mnoštvo uvida o tome kako rangirati YouTube video zapise za svoju ciljanu publiku.
Povezivanje usluge YouTube Analytics sa uslugom Google Analytics omogući će Vam i praćenje transakcija i konverzija.
Zaključimo na samom kraju. Postupak povezivanja SEO-a i YouTube-a može se činiti komplikovanom stvari, ali zapravo nije. Obavezno shvatite kako funkcionišu algoritmi YouTube i Google i potrudite se da optimizujete svoje vlastite video zapise prema navedenim smernicama.
Ono što morate da znate - i vrhunski SEO neće Vam pomoći ako imate dosadan i nezanimljiv sadržaj!
I dalje ne znate šta SEO zapravo predstavlja za Vašu stranicu, a želeli biste da se oglašavate i putem YouTube-a? Svakako nas kontaktirajte jer mi imamo stručnjake u tome koji će Vam sve detaljno objasniti i “baciti” Vašu stranicu u visine marketinga. :)
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.