Google univerzalne kampanje za aplikacije i implementirani noviteti

Objavljeno: 01.09.2022. | 1 minute čitanja

Kako pronaći i povezati se sa ljudima koji žele upravo Vašu aplikaciju? Kampanje za aplikacije olakšavaju promociju aplikacija na Google-ovim najvećim mrežama, uključujući:
  
  • Google Search mrežu - Google Ads generiše ključne reči na brojne načine, uključujući upotrebu pojmova za pretraživanje na Google Play-u koji su ljude doveli do Vaše aplikacije,
  • Google Play trgovinu - odeljak aplikacija povezanih sa Google Play-om: "Možda će Vam se svideti" i "Povezano sa ovom aplikacijom" ili na početnoj stranici Google Play: "Predloženo za Vas",
  • YouTube - Google Ads može prikazivati ​​Vaše oglase na YouTube-u tamo gde će korisnici najverovatnije kliknuti i gde će Vaša aplikacija verovatno biti preuzeta,
  • Discover na Google Search mreži - korisnicima ćete moći da poslužite ​​vizuelno bogate oglase u skladu s korisnikovim relevantnim interesovanjima (trenutno dostupno na Android mobilnim uređajima samo u podešavanjima na engleskom jeziku) i
  • Google Display odnosno prikazivačku mrežu - Oglas Google prikazivačke mreže, početni ekran Google prikazivačka mreža, oglas na web lokaciji sa mobilnim vestima.

Dodajte samo nekoliko redova teksta, ponudu, neke elemente, a ostatak je optimizovan kako bi Vas korisnici lakše pronašli.

Povrh toga, Google koristi mašinsko učenje kako bi korisnicima prikazivao najrelevantnije oglase sa ciljem postizanja najveće stope konverzije. App Installs kampanje u Google Ads-u funkcionišu po principu pametnih kampanja pa je sve više manje automatski.

  
  
Šta su Google univerzalne kampanje za aplikacije?

 
Univerzalne kampanje za aplikacije su automatizovana vrsta oglasa u Google Ads kampanjama koja oglašivačima pomaže da generišu više instaliranja aplikacija ili potdsaknu konverzije u aplikaciji.

Cilj relativno nove vrste oglasa (pokrenute 2015.) je prikazivanje relevantnih oglasa korisnicima. Za razliku od tradicionalnih Google Ads kampanja, više ne morate praviti pojedinačne oglase za univerzalne kampanje za aplikacije.

Umesto toga, dodajte grupu različitih tekstualnih redova zajedno sa slikama, video zapisima ili HTML5 elementima. Google će tada generisati oglase "u letu" iz Vašeg popisa. Vremenom će platforma otkriti kombinacije oglasa sa najboljim izvođenjem i nastaviti prikazivati te oglase korisnicima.

Ova vrsta isporuke oglasa deluje slično kao Google-ovi novi responzivni oglasi na pretraživačkoj mreži koji takođe koriste mašinsko učenje. Međutim, responzivni oglasi za pretraživačku mrežu prikazuju se strogo u Google-ovim pretraživanjima, dok se univerzalne kampanje za aplikacije prikazuju u mnogim Google-ovim svojstvima oglašavanja.
  
  

Kako funkcionišu?
  

Google će, kako smo već naveli, za Vas napraviti oglase od teksta i digitalnih elemenata koje ste postavili. Google takođe upravlja licitiranjem i ciljanjem kako bi povećao rezultate kampanje za postavljeni cilj i proračun.

Šta još treba uraditi ručno:

  • Dnevni proračun
  • Ciljana cena po instalaciji (CPI) ili cena po radnji (CPA)
  • Ciljano mesto
  • Ciljani jezici
  • Do četiri različita reda teksta sa maksimalno 25 znakova
  • Datum početka kampanje (datum završetka nije obavezan)
  • Po želji možete dodati sve slike, videozapise i HTML5 elemente koje biste želeli da Google koristi prilikom izrade oglasa. Ako nisu postavljeni, Google će uzeti slike i video zapise iz Vaše aplikacije.

  
  

Najbolje prakse

  

  • Odaberite pravi cilj

Najvažnije je, prilikom izrade kampanje, odabrati pravi cilj kampanje. Imate dve mogućnosti:

  1. Broj instalacija (CPI)
  2. Radnje u aplikaciji (CPA)

Oba cilja optimizuju oglase prema postavljenoj ponudi. Oglasi za instalaciju koriste model određivanja cene po instalaciji (CPI), dok akcije u aplikaciji koriste cenu po radnji (CPA):
 

  • Kada odabrati "Broj instalacija":

Odaberite "Install Volume" kada želite da privučete što više novih korisnika aplikacije. Iznos licitacije trebalo bi da bude prosečan iznos koji želite da potrošite svaki put kad neko instalira Vašu aplikaciju.
  

  • Kada odabrati "Radnje u aplikaciji":

Odaberite "Radnje u aplikaciji" kada želite da pronađete korisnike za koje je verojatnije da će izvršiti radnju u aplikaciji, poput kupovine, prelaska na drugi nivo, itd. Ako odaberete ovaj cilj, važno je postaviti praćenje konverzija kako bi Google mogao da razume ove radnje i optimizuje za Vaše ciljeve.
  
*Takođe, trebalo bi da imate najmanje 10 različitih korisnika koji svakodnevno završavaju Vašu postavljenu radnju u aplikaciji za ovu vrstu cilja. Ako postavljena radnja u aplikaciji ne zadovoljava ovaj zahtev, moraćete da odaberete drugu radnju u aplikaciji koja je ispunjava.
  

  • Dodajte i testirajte različite elemente

Zapamtite, Google prikazuje oglase koje prikazuje tekst koji ste postavili i digitalne elemente koje ste dodali. Da biste maksimalno iskoristili oglase, trebalo bi da nastavite da menjate tekst (ako ste Google-u dali dovoljno vremena da testira Vaše oglase) i isprobati različite slike ili video zapise. Takođe, dodajte slike različitih veličina i orijentacija kako bi se Vaši oglasi prikazivali na svim položajima.  
  
  

Novosti:

  
Promena kojom je nedavno Google obavestio svoje korisnike, a tiče se App Installs kampanja odnosi se na to da će Google prilikom optimizacije kampanja i u procesu samog učenja o Vašoj aplikaciji koristiti i odredišnu stranicu aplikacije, a ne samo informacije koje se nalaze u Google Play prodavnici. Tako će se prikupiti više informacija pa ćete moći da isporučite bolje oglase, boljoj i kvalitetnoj publici jer će algoritam upoznati aplikaciju.

Takođe, Apple je u toku sa implementacijom novih pravila o privatnosti za korisnike iOS-a 14. To može uticati na izvođenje Vaše iOS kampanje u Google Ads-u.

Google univerzalne kampanje za aplikacije nisu jedina vrsta oglasa koju možete i treba da koristite. Za oglašavanje Vaše mobilne aplikacije možete koristiti mnoge druge, uključujući FacebookInstagram i još mnogo toga. Za sve nedoumice i pravu strategiju oglašavanja slobodno nas kontaktirajte!

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer