Retargeting i remarketing - ima li razlike?
Retargeting (ponovljeno ciljanje) se najčešće odnosi na plaćene oglase koji ciljaju online korisnike koji su na određeni način stupili u interakciju sa vašim web mestom. Remarketing (ponovljeni marketing) se većinom odnosi na e-mail kampanje koje žele ponovno angažirati klijente/kupce (podsetnik da je korisnik ostavio nešto u korpi, strategije upsella i cross-sella, upoznavanje sa novom promocijom na temelju dosadašnje aktivnosti korisnika).
Možda dobivate mnogo online prometa (što je sjajno), ali to ne znači da ćete dobiti toliko konverzija.
Surova je realnost da će se kod prve posete web sajtu samo 2% online posjetitelja pretvoriti u kupce. Taj se broj može činiti iznenađujuće niskim, no istina je da će se prilikom prve posjete malo tko odlučiti stupiti u novi “poslovni odnos” (izvršiti kupovinu, pretplatiti se mesečnoj/godišnjoj bazi, unajmiti uslugu...)
Ponekad je
najbolje ciljati one koji su već posetili vaše web mjesto ili su ranije stupili u interakciju sa vama. Upravo retargetingom i remarketingom možete doći do posetioca koji imaju većih izgleda da će napraviti konverziju (kupiti proizvod, preuzeti e-book, pretplatiti se na newsletter i slično).
Iako remarketing i retargeting imaju slične ciljeve, postoje neke važne razlike u smislu same strategije i načina ciljanja online korisnika.
Šta je to retargeting?
Retargeting (ponovno ciljanje) može imati više pristupa, ali se najčešće odnosi na plaćene oglase koji ciljaju online korisnike koji su na određeni način stupili u interakciju sa vašim webom
Nakon što posetilacj dođe na web lokaciju, klikne na proizvod ili poduzme određenu radnju, u njegovom se internet pretraživaču p
ostavlja cookie (kolačić). Nakon što posetilac napusti web ,
kolačić nastavlja da ga prati sa ciljem da tog istog korisnika kasnije možete ciljati marketinškim porukama (kolačići služe i za druge stvari, npr. za praćenje aktivnosti korisnika na webu i, praćenje njegova kupoprodajnog puta, itd.). S obzirom na to na kojim web mestima korisnik provodi najviše vremena, tamo će se i prikazivati oglasi (web mesta moraju da budu deo Google prikazivačke mreže)
Ukratko:
- Korisnik poseti vaše web mesto
- Korisnik napušta web mesto bez konverzije
- Korisnik posećuje druga web mesta
- Oglas se pojavljuje na drugim web mjestima koje korisnik posećuje (zahvaljujući kolačićima)
- Korisnik, nakon što je prethodno bio zainteresovan vašu ponudu, klikne na oglas i vraća se na vašu web lokaciju gdje dovršava poziv na akciju (na primer, kupuje proizvod)
Dalje, r
etargeting se može grupirati u dve kategorije:
- On-site events (događaji na web lokaciji)
- Off-site events (događaji izvan web lokacije)
Skladno tome, postoje različite strategije koje možete poduzeti zavisno od vrste interakcije koju želite da ciljate.
Ciljanje “off-site” interakcija (ciljanje interakcija izvan web mesta)
Ciljanje “off-site” interakcija je ciljanje online korisnika koji prethodno nisu stupili u interakciju sa vama, ali imaju sličnosti s postojećim kupcima/klijentima. Odaberete li ovaj način ciljanja, savetujemo da ciljate korisnike:
- na temelju njihova online pretraživanja
- na temelju sličnih interakcija sa postojećim kupcima/klijentima na web lokaciji ili sa distribuiranim sadržajem (npr. Facebook stranicom)
Ciljanje “on-site” interakcija (ciljanje interakcija unutar web mesta)
Ciljanje “on-site” interakcija se najčešće povezuje s retargetiranjem jer uključuje ciljanje korisnika koji su
već posetili vašu web lokaciju i stupili u interakciju s proizvodima, uslugama ili su preduzeli druge određene radnje, ali nisu dovršili proces kupovine.
Ovom strategijom možete ponovno stupiti u kontakt sa postojećim posetiocima i zadržati one koji su već izrazili interes za vaš brend.
Neki od načina kako možete ciljati online korisnike:
- ciljanje na temelju njihova interesa za određeni proizvod
- na temelju načina kako su pronašli vaše web mesto (društvene mreže, pretraživanje...)
- korisnici na e-mail listi koji su izrazili interes za vaš brend, ali još se nisu konvertovali.
Retargeting vs. remarketing: kako i kada koristiti koju strategiju
Iako retargeting i remarketing imaju iste ciljeve, oni koriste različite strategije za postizanje tog cilja.
Remarketing se usredotočuje na
e-mail kampanje pa je ovaj pristup najbolje koristiti kada je e-mail najbolji medij za slanje poruke. Imajući na umu da su retargeting oglasi ograničeni kada je reč o količini tekstualnog sadržaja, e-mail možemo iskoristiti kao podsetnik posetiocu da je nešto ostavio u korpi, kada želimo iskoristiti strategiju upsella i cross-sella ili želimo da ga upoznamo sa novom promocijom.
Ako želite
veću fleksibilnost u pogledu ciljanja lokacije ili želite ciljati veći opseg korisnika, tada je najbolja opcija retargeting jer ćete tako uključiti one koji su najzainteresovanjiji za vašu ponudu.
Važno je imati na umu da
remarketingom jedino možete dopreti do postojećih posetioca, dok
retargetingom možete proširiti i ojačati svest o brendu jer možete doći do onih koji su poduzeli određene radnje slične postojećim klijentima/kupcima.
Na kraju, kada je reč o remarketingu i retargetingu, ne postoji rešenje koje je bolje od drugog. Oba pristupa su odlična za vraćanje posetioca na web mesto i za povećanje konverzija. Zato preporučujemo da u marketinški plan
uključite obe taktike.