Objavljeno: 17.06.2020. | 1 minute čitanja
Online poslovanje danas je neophodno za gotovo sva preduzeća. Prisutnost web shopa i prodaja koja tako privlači sve više kupaca ključne su karakteristike opstanka.
Od fokusa na organski promet i optimizacije web sajta, preko Facebook i Google Ads oglašavanja za usmeravanje prometa, mogu se kombinovati plaćene i neplaćene strategije, a sve u svrhu shvatanja koja kombinacija prometa najviše posetioca pretvara u kupce.
Marketinška strategija nije statična. Kako se razvijaju marketinške taktike i algoritmi na tržištu, tako mora da postoji i strategija preduzeća kako bi se postigao najveći povrat ulaganja od oglasa - kao i povrat operativnih troškova povezanih sa neplaćenim strategijama poput SEO optimizacije.
Svedoci smo da uprkos izradi dobre marketinške strategije i pristupa ciljanom tržištu nema garancije da će kupci samo tako da dođu. U današnjem promenjivom svetu gde je konkurencija iz dana u dan sve jača moraju se uložiti dodatni napori kako bi se povećala internetska prodaja. Za mnoge firme je upravo to najveći razlog zašto ciljevi vezani uz prihode nisu ostvareni.
Na prekretnici, gde jednostavno gradite modernu, bogatu značajkama i prilagođen sajt više nije dovoljno. U početku je to zastrašujuće s obzirom na veliki broj zadataka. Kada se i to napravi može se reći da se došlo do pola puta.
Kako biste učinkovito razvijali svoju online prodaju - potreban vam je dobro osmišljen marketing plan za web shop kako bi se potaknula svest o vašem brendu i povećala
prodaja. Ali čak ni to nije jamstvo uspeha.
Kako da izradite marketing plan za dobar web shop i kako da ga sprovedete u realnom svetu - o tome saznajte u sledećim blogovima i rešite se nedoumica. Dobićete informacije koje su vam potrebne da izradite marketinški plan online trgovine koji može učinkovito poboljšati vaše poslovanje i ostvariti zadane ciljeve.
Imajte na umu da ne postoji "čarobni napitak" kada je u pitanju izgradnja svesti o brendu i pokretanje web shop prodaje. Načela koja su navedena definišu se kao "najbolje prakse". Međutim, tim ljudi, kritičko razmišljanje i kreativno delovanje je ono što će da pomogne brendu i ubrzati rast prodaje.
Izrada marketing plana web shop prodaje
Odmah na početku, nema tačnog “recepta” kako da napravite i razvijete marketinški plan. Bez dobro osmišljenog plana, šanse da ostvarite svoje marketinške ciljeve gotovo da su ravne nuli.
Upoznajte se s temeljnim elementima potrebnim za izradu marketinškog plana i u nekoliko koraka vaš plan će postati idealan za web shop prodaju. Evo
nekoliko saveta za uštedu vremena pre nego što počnete.
Kako da izradite marketinški plan web shop prodaje:
Dok postavljate temelje svojeg budućeg web shopa, važno je proći kroz nekoliko uputa poslovnog plana kako biste osigurali da su vaše metode i strategije dobro osmišljeni. Ne može se preterivati: to su preduslovi za stvaranje učinkovitog marketinškog plana i izgradnju uspešnog poslovanja.
1. Sažetak
Kroz pisanje “Izvršnog sažetka” preduzimaćete prve korake u izradi vašeg marketinškog plana za e-trgovinu.
2. Ciljevi
Neka vaši ciljevi i zadaci budu
jasni i specifični. Jednom kada počnete as izvršavanjem, nije greška da promenite ciljeve ako se ispostavi da su prenisko ili previsoko postavljeni. Na kraju, vaš bi glavni fokus trebao biti stvaranje realnih, ostvarivih ciljeva.
U skladu sa tim, obavezno uključite
određene ciljeve i merne podatke, kao što su:
- Povećati prodaju za X% tokom sezone (razdoblja) mirovanja
- Povećati vrednost narudžbine za X% tokom Crnog petka ili Cyber ponedeljka
- Povećati stope konverzije e-mail pošte za X%.
3. Izjava o misiji i predlog vrednosti
- Koja je svrha ove firme?
- Čime se baviš?
- Zbog čega ne radiš?
- Vi (ili vodstvo firme) morate da budete u mogućnosti da odgovorite na ova osnovna pitanja jer mora da postoji jasna misija i vizija firme za budućnost.
4. Ciljni kupci, persone i tržišta
Morate da
poznajete svoju publiku. Ako nemate jasno razumevanje na koga ciljate, koje karakteristike ih definišu i gde se nalaze vodićete neučinkovite kampanje koje troše novac ciljajući na nekvalificirane pojedince.
Obavezno saznajte:
- Raspon godina vaše publike
- Pol
- Geografsku lokacija
- Kupovnu moć.
5. Analiza stanja
"Možete da znate gde idete samo ako znate gde ste bili."
Temeljito
procenite trenutno stanje firme, konkurenciju i celokupni marketinški plan. Bolje razumevanje vaše trenutne situacije dovešće do boljeg odlučivanja što će na kraju rezultirati i boljim rezultatima.
6. Strategija određivanja cena
Osigurajte da vaše cene pružaju
stvarnu vrednost ciljnoj publici.
Ako ciljate sa proizvodima za koje vaši kupci misle da su precenjeni ostvarićete samo gubitke, pogotovo zato što je danas upoređivanje cena vrlo jednostavno. P
lanirajte pametno i istražite.
Postoje prilike i mogućnosti za testiranje i usavršavanje tokom životnog ciklusa proizvoda, ali ako malo unapred napravite posao, dugoročno ćete biti bolji.
7. Plan distribucije i realizacije
Trebalo bi jasno da
razumete zahteve za distribucijom i izvršavanjem narudžbina koji će se razvijati kako rastete.
Bilo da sami pakujete i šaljete, nadgledate mali tim ili upotrebljavate trgovinu, morate znati mogu li vaši postupci ispunjenja ispuniti potražnju vašeg nadolazećeg marketinškog pritiska.
Nakon što napišete svoje planove, budite sigurni da ćete potrošiti dobar deo vremena na prerađivanje, potpuno definisanje i razvijanje istih.
Sažetak
Izrada dobro osmišljenog plana web shop marketinga može da vam se činiti zastrašujućom. Ali opet, bogatstvo strategija i kanala koji mogu da pomognu pokretanju online prodaje je ogroman (i nastavlja rasti).
Obavezno duboko razmišljajte o svom proizvodu i njegovoj potražnji. Nemojte da se bojite pretpostavki i izradite marketing plan što detaljnije kako bi omogućili između ostalog različita testiranja i istraživanja. Dakle, sve dok ste organizovani i orijentisani na detalje, teško je da pogrešite.