Objavljeno: 05.12.2014. | 1 minute čitanja
Ako imate malo lokalno preduzeće ovaj scenario će vam biti poznat. Neko kupi Vaš proizvod ili uslugu, pa svoje odlično iskustvo podeli sa nekoliko svojih prijatelja. Tako malo-po-malo raste svest o brendu na lokalnom nivou. Na Facebook-u se taj prenos od usta do usta događa online, gde vlasnici manjih lokalnih preduzeća ne dosežu samo do nekoliko prijatelja od svojih zadovoljnih klijenata, nego do svih koji su njihova ciljana grupa.
Bilo da ste već razmišljali o opciji oglašavanja na Facebook-u ili ne znate ništa o tome, donosimo vam razloge zašto bi trebalo da Facebook oglašavanje definitivno ubaciti u svoj marketinški plan. Facebook oglašavanje je za sve, bilo da vodite malo lokalno preduzeće ili korporaciju, nećete pogrešiti ako kvalitetno uložite koji dinar.
Širom sveta, Facebook broji više od 1,25 milijardi aktivnih korisnika od kojih je 800 miliona dnevno aktivno. Većina tih korisnika prijavljuje se na Facebook nekoliko puta dnevno i provode poprilično puno vremena na njemu. Ako ste razmišljali o pokretanju Facebook oglašavanja, sada je savršeno vreme. Svi su na “Fejsu”. I ne samo to, nego i stalno na njemu „vise“!
Osim velikog broja korisnika Facebook-a, Facebook je odlična platforma za oglašavanje, jer ima jednu specifičnost. Svi mi koji smo “na njemu”, dobrovoljno smo dali svoje podatke. Počevši od pola, godina i mesta rođenja, ljubavnog statusa pa sve do interesovanja, edukacije, trenutnog posla i prošlih poslova, životnih događaja, lajkova – na određeni brend ili pak lajkova iz kojih se mogu iščitati naši interesi za knjige, muziku, sport ili film i slično… Isto tako tu se nalaze pojedine informacije o aplikacijama, grupama, mobilnim uređajima, kupovnim navikama i putovanjima korisnika Facebook-a. Naravno, svaki korisnik Facebook-a unosi neke od tih informacija koje želi, ali opseg je svejedno zapanjujući. Upravo ta specifičnost Facebook-a, vrlo je plodno tlo za oglašivače. Oni na Facebook-u mogu da ciljaju tačno one ljude koje žele, one koji su pokazali interesovanje za njihov ili sličan proizvod ili uslugu. Nije Vam dovoljno specifično i usko? U tom slučaju možete da koristite FB opcije poput custom audience i lookalike audience. Pomoću custom audience možete da ciljate tačno određene pojedince, pojedince sa kojima je vaše preduzeće ranije imalo već neki kontakt pa se oni nalaze u vašoj postojećoj e-mail bazi. Lookalike audience koristite tako da od svoje najvrednije liste – vaših klijenata – stvorite sličnu publiku, za koju mislite da će vrlo verovatno biti zainteresovana za vaš proizvod ili uslugu.
Kvalitetni Facebook oglašivači uvek imaju dobro razrađen plan oglašavanja, pa svoje oglase uvek prilagode publici koju ciljaju, počevši od samog dizajna oglasa koji su uvek povezani sa demografskim karakteristikama ciljne grupe.
Ni jedna druga društvena mreža nema takvu podlogu za usko i specifično ciljanje kao Facebook. Zato je Facebook oglašavanje postalo popularno, pa je veoma korisno za svako preduzeće koje želi da dosegne upravo određenu ciljnu grupu ljudi.
Već sa tako malim dnevnim budžetom, možete da doprete do hiljada ljudi koji su vaša ciljna grupa. Bitno je samo da odaberete opciju licitiranja koja ima najbolje uslove s obzirom na ciljeve vašeg Facebook oglašavanja. Šta sa tolikim budžetom možete da uradite kod drugih oblika oglašavanja?
Koliko god da ulažete u Facebook oglašavanje, najvažnije je da znate koliko vam se ono isplati, odnosno koliko od njega dobijate. Facebook alati omogućavaju da merite ROI. Isprobavajte sa različitim oglasima i ciljanjima kako biste videli koji su za vas najbolji i koji vam donose najveći ROI.
Ako se vaša konkurencija ne oglašava na Facebook-u ili ako to radi loše, ovo je prilika da dobijete neki posao koji u suprotnom možda ne biste dobili. Kada zadobijete pažnju vaše ciljne grupe, osvestite ih i povežete se sa njima, možete da dobijete nove ponude i kupce, koji su u nekom drugom slučaju mogli da odu kod vaše konkurencije.
Sve navedeno dovelo je do toga da sve više preduzeća počinje s oglašavanjem na Facebook-u. Svakim danom, na Facebook-u se troši sve više novca i pravi se sve veći raskorak od klasičnog oglašavanja kako bi se iz kampanja izvukao maksimum.
A zašto se na Facebook oglašavanje svakim danom troši sve više i više? Jednostavno, zato što funkcioniše!
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.