Google Ads ciljanje prema životnim događajima (Life Events)

Objavljeno: 28.08.2019. | 1 minute čitanja

Jedna od najvećih prednosti Google Adsa je činjenica da marketinške poruke ciljate prema ključnim rečima. 

Gotovo da možete zanemariti sve ostalo i da posvetite svu pažnju na ključne reči. Ovakvim načinom ciljanja vrlo lako možete privući online korisnike iz prve faze korisničkog putovanja (faze svesti) i dati im dobre razloge da postanu vaši kupci/klijenti (da dođu u fazu odluke).

No takvo ciljanje nije bez mana. Dakle, taktika ciljanja ključnih reči će privući veći online promet na vaše web mesto ali hoćete li imati koristi od svih posetioca? Kako kažu: “Ključne reči ne kupuju - kupuju ljudi!”

Nije ništa iznenađujuće da Google sve više ulaže u razvoj strategija za preciznije ciljanje publike. Na primer:
  • remarketing liste, 
  • stvaranje slične publike na temelju postojeće, 
  • publika prema demografskim podacima,
  • publika koja se podudara s postojećom listom kupaca (customer match)
  • ...

Iako ovu opciju Facebook ima već odavno, Google je tek prošle godine u svoje načine ciljanja publike odlučio dodati mogućnost ciljanja online korisnika koji prolaze kroz važne životne događaje (Life Event Targeting).

Life Event Targeting je zaista uzbudljiva mogućnost s kojom oglašivači mogu eksperimentisati i ciljati korisnike koji su već u zadnjoj fazi korisničkog putovanja - u fazi odluke!
 

Šta je tačno Google Ads Life Event Targeting (ciljanje prema životnim događajima)



Životni događaji pojedinaca će bez sumnje pokrenuti akcije koje oglašivači smatraju vrednim: konzumacija sadržaja ili kupovina.

Uz svaki se životni događaj vežu očekivana ponašanja i sam tok kupovine. Na primer, venčanje koje dolazi će otvoriti interes za najam prostora, cateringa, kupovinu venčanice, odela, torte... 

Oni nedavno venčani ili vereni će verovatno najviše vremena biti na tržištu nekretnina jer će biti u potrazi za novim stambenim prostorom.

Ciljanje prema životnim događajima je takođe odlična mogućnost za lokalne firme. Potrošači koji prolaze kroz važan životni događaj nalaze se pri samom kraju korisničkog putovanja (Customer Journey) i već su jednom nogom kročili u fazu odluke, tj. u  zaključivanje kupovine.

Takvi će potrošači najčešće imati vremenski rok unutra kojeg moraju zaključiti kuovinu - na primer, rok za venčanje i početak fakulteta.
 

Ciljanje prema životnim događajima - samo za Gmail i YouTube kampanje


Za sada je ciljanje prema životnim događajima omogućeno samo za Gmail kampanje i video kampanje, a lista životnih događaja prema kojima možete ciljate marketinške poruke je:
  • Traženje posla (Business Creations)
  • Diplomiranje (College Graduation)
  • Renoviranje kuće (Home Renovation)
  • Promena posla (Job Change)
  • Brak (Marriage)
  • Selidba (Moving)
  • Novi kućni ljubimac (New Pet)
  • Kupovina kuće (Purchasing a Home)
  • Penzija (Retirement)
Nakon što ste se upoznali s ovom odličnom mogućnosti, možda se pitate vredi li se uopšte oglašavati prema životnim događajima? 

Prema istraživanju Networked Insightsa (firme za analizu tržišta), odgovor je veliko DA. Naime, potrošači koji prolaze kroz iste životne događaje imaju sličnije interese od onih koje je Google svrstao pod iste interese ili od onih koji pripadaju istim demografskim grupama. 

Drugim rečima, novac za oglašavanje možete trošiti mnogo pametnije i učinkovitije kada ciljate ljude prema životnim događajima nego kada ciljate prema demografskim podacima i interesima. 

Isto tako, emocije eruptiraju tokom proživljavanja životnih događaja, a svi znamo da su emocije i “glavni krivci” za shopping ludilo. S obzirom na to koga ciljate, iskoristite njihove emocije u samom tekstu oglasa.
 

Kako postaviti ciljanje prema životnim događajima u Google Adsu


Ciljanje životnih događaja može se postaviti na nivou grupe oglasa u video ili Gmail kampanji. Na kartici “Audience” (publika) odaberite mogućnost “What they actively researching or planning” (publika koja aktivno traži i planira), nakon čega odaberete Life Events (životni događaji).

Par primera kako možete iskoristiti ciljanje prema životnim događajima


Kada je u pitanju ciljanje prema životnim događajima, još uvek radite u okviru Google Ads plaćanja po kliku. To znači da plaćate samo kada neko klikne na oglas. 

Evo par primera kako iskoristiti ciljanje prema životnim događajima.
 

Ciljanje onih koji se pripremaju za diplomiranje


Diplomske studije su vreme uzbuđenja i raznih prilika. To je takođe vreme kada su oni u potrazi za jednom od najvažnijih stvari u životu - poslom. 

Ako ste u potrazi za novim zaposlenima ili vodite agenciju za zapošljavanje preporučujemo da razmotrite ovu opciju ciljanja. 
 

Ciljanje onih koji će stupiti u brak ili su nedavno stupili u njega


Mladenci su u potrazi za DJ-evima, bendom, fotografima, cateringom, najmom prostora za venčanje, cvećarima… Ako ste u nekoj od ovih industrija, preporučujemo da ciljate oglase prema njima.

Isto tako, mladenci su u potrazi za putovanjem na medeni mesec! Ako ste turistička ili putnička agencija, takođr razmislite o ciljanju marketinških poruka prema ovom životnom događaju.

Uz sve to, mladenci nakon medenog meseca mogu biti zainteresovani za novi nameštaj, automobil ili pak za novi dom. Marketinške poruke ciljajte prema njima i ponudite im odlučnu ponudu, npr. da sa kopijom venčanog lista ostvaruju popust.
 

Ciljanje onih koji se sele


Ne postoji previše onih koji uživaju u preseljenju. Štaviše, to je za mnoge ljude veliki izvor stresa i zato će možda biti u potrazi za kombi prevozom, za firmama za selidbu, kao i za posrednicima za nekretnine. 

Isto tako, oni koji su se nedavno preselili verovatno će tražiti prodavnice i restorane u njihovoj blizini, pa zašto se ne bi oglašavali i prema njima?
 

Započnite s ciljanjem Google oglasa prema životnim događajima


Ako nudite proizvod ili uslugu koja može da koristi onima koji prolaze kroz značajne životne promene, trebalo bi da ih ciljate tokom tih događaja. Ako vam je potrebna pomoć oko vođenja Google Ads kampanja, slobodno nas kontaktirajte. U ovom trenutku nudimo i garanciju na uspeh Google Ads kampanja, što onda ne bi isprobali našu odličnu ponudu? :)  
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer