Koliko često tokom online pretraživanja odete na drugu stranicu Googleovih rezultata? Retko kad? Nikada? Ako je tako, tada ste jedan od 91% ljudi koji ne odlaze dalje od zadnjeg Googleovog rezultata na prvoj stranici.
Želite li biti deo ekipe često viđene na prvoj stranici Googleovih rezultata, važno je znati i primeniti stvari koje Google voli. Nego budimo realni, to nije lak podvig jer postoji više od 200 činioca koji utiču na rang u rezultatima pretraživanja. Uprkos tome neki od činioca su toliko važni da bez njih malo koja stranica može funkcionisati.
Zato idemo redom i naučimo korak po korak kako da se uspešno udvaramo Googleu :)
1. Google detaljno gleda Title tagove
Google voli Title Tagove (naslove). Title tag se nalazi odmah na početku HTML koda te se ne može videti na samoj web stranici, dok ga Google može videti. Google koristi title tag za prvi red u rezultatima pretraživanja (plavi naslov), a pojavljuje se i na karticama preglednika(tabovima) te kao naslov web stranice kada je bookmarkirate.
Title tag bi morao da:
opisuje ono što je na web stranici
bude jedinstven za svaku stranicu
bude kratak i jasan
na samom početku sadržava ključne reči
bude privlačan za korisnike kako bi uopšte kliknuli na njega
ima od 35-65 znakova
2. Meta opisima što bolje opišite svaku stranicu
Meta opisima (meta description) detaljnije opisujete sadržaj na web stranici. Takođe se pojavljuje u rezultatima pretraživanja i to kao opis odmah ispod title taga (naslovne oznake).
Iako Google ne definiše meta opise kao faktor koji direktno utiče na rang web stranice, meta opisi su veoma važni za online korisnike koji u tih dva reda mogu saznati kakav sadržaj nudite na web stranici.
Meta opisi takođe moraju biti jedinstveni za svaku stranicu. Preporučujemo da ne pišete cele monologe već da meta opise držite na oko 70 do 150 znakova.
3. U linkovanom tekstu na web stranici koristite ključne reči
Google unutar celog web mesta posvećuje veliku pažnju linkovima zajedno s rečima koje koristite u njima.
Na primer, umesto izraza “klikni ovde” ili “više informacija” upotrebite tekst koji sadrži ključne reči i koji govori korisnicima gde će otići.
“Slobodno se pretplatite na newsletter listu” je mnogo bolje od “pretplatite se na newsletter ovde”.
4. Koristite opisne alt tekstove u slikama
Sve slike na vašem web mestu moraju biti optimizovane što između ostalog znači da moraju imati alt tekstove (alternativni tekst). Alt oznake služe za opisivanje slika jer ih Google ne vidi i ne može ih indeksovati kao postojeći sadržaj na web stranici.
U alt tekst uključite važne ključne reči kako bi se vaše slike što bolje rangirale u Googleovom pretraživanju slika i kako bi Googleu pokazali relevantnost sadržaja s popratnim slikama.
5. Koristite opisne nazive za slikovne datoteke
Ako se na fotografiji nalazi mobilni telefon, umesto generičkog naziva kao što je slika1.jpg koristite naziv samsung-mobilni-telefon-android.jpg
6. Strukturirana URL adresa je nešto što Google veoma ceni
Ono što je bitno imati na umu je da što je vaše web mjesto bolje organizovano, to će Google lakše indeksirati sve stranice. Potrebna vam je dobra hijerarhija koja se odražava u strukturi navigacije i u URL adresi.
Na primer, ako ste web shop s obućom i imate glavnu kategoriju naziva “žene” unutar koje se nalaze čizme, japanke i patike, URL adresa koja će se svideti Googleu išla bi nekako ovako:
https://www.vasa-stranica.rs/zene/cizme ili https://www.vasa-stranica.rs/obuca/zene/cizme
Ova dva primera će proći mnogo bolje od generičkog naziva stranice kao što je https://www.vasa-stranica.rs/68441jndx.html.
Pišete li blogove ili stvarate novi sadržaj koji nije povezan s vašom online ponudom, obično će se URL adresa automatski formirati prema samom naslovu web stranice, no neki CRM-ovi će dozvoliti korisnicima da sami definiraju URL adresu. U tom slučaju možete da upotrebite sinonime ključnih reči iz glavnog naslova (H1) i tako da se takmičite za više ključnih reči.
Na primer:
H1: Kako naučiti decu da vežu cipela? URL adresa: https://vasa-stranica.rs/blog/deca-vezivanje-obuce
7. Pravilno koristite HTML oznake - H1, H2, H3…
Kada Google indeksira sadržaj na pojedinoj stranici, on gleda na određene HTML oznake koje mu pomažu definisati glavne delove unutar sadržaja. Reč je o naslovnim oznakama (H1-H6) koje se razlikuju po samoj hijerarhiji.
Prilikom procene web mesta, za Google je visokokvalitetni i jedinstveni sadržaj jedan od važnijih faktora koji utiču na rang stranice u rezultatima pretraživanja. Zato se pobrinite da vaše web mesto sadrži zanimljiv i originalan tekst jer se u suprotnom online posetioci neće predugo zadržavati.
Kvalitetno napisan sadržaj uz korištenje ispravnih ključnih reči povećava izglede da će posetici lako da pronađu vašu stranicu i da ćete biti vidljiviji Googleu.
9. Usredsredite se na optimizaciju početne stranice
Početna stranica je najvažnija stranica celog web mesta. Sadržaj i sama struktura početne stranice bi trebala biti lako razumljiva i trebala bi sadržavati sažetak celog web mesta.
Početna bi stranica takođe trebala da poseduje glavne ključne reči raspoređene u:
samom naslovu (title tag),
naslovnim oznakama (H1),
sadržaju i
alt tagovima.
10. Web stranica bi trebala biti optimizovana za mobilne telefone
S pojavom Googleovog mobile-first indexing algoritma, mobilna verzija web mesta postaje polazna tačka indeksovanja te polazna tačka za određivanje ranga web stranice.
Verovatno možete i sami zaključiti kako nedostatak mobilne verzije može negativno uticati na rangiranje web lokacije, pa toplo savetujemo da već danas započnete sa optimizacijom stranice za mobilne telefone.
Kratki ljubavni rezime
Neke stvari idu zajedno bez ikakvog propitivanja. Na primer, hleb i čokoladni krem, džem i maslac, pa i Google i SEO.
Zatreba li vam pomoć oko optimizacije web stranice, slobodno nam se javite. Mi smo u dobrom odnosu s Googleom, a još smo i njegovi partneri ;)
Ljubav je moćna stvar, pa zašto je ignorisati? :)
Podijeli na:
Newsletter
Prijavite se na naš newsletter i budite u koraku s najnovijim marketinškim trendovima
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.