Objavljeno: 05.11.2019. | 1 minute čitanja
Google je pre 7 godina u svet search oglasa uveo publike, a sve zahvaljujući popisima za remarketing search oglase. Od tada do danas dogodilo se brdo promena.
Zato, ako želite da budete u toku s Ads mogućnostima, biranjem publike i maksimalno da iskoristite sve što vam se nudi, morate da budete upoznati sa novostima. Bez obzira hoćete li ih sami implementirati u vaše kampanje ili ćete to tražiti od vaše digitalne agencije, moći ćete posebno ciljati nove publike ili samo analizirati kako reagiraju na vaše kampanje.
Pitate se koje nove publike?
Reč je o
jednom segmentu publike određenog proizvoda i publici sa zajedničkim afinitetima. Ove publike već smo mogli koristiti u display i video kampanjama, a iz Googlea su najavili kako ćemo od kraja oktobra 2019. moći da ih vidimo i unutar search kampanja.
Publika sa zajedničkim afinitetima
(Afiinity audiences) postaće dostupna za korišćenje u search kampanjama, to je jedna od poslednjih Googleovih novosti. Osim nje i segmenta publike određenog proizvoda
(In-market audience), onaj koji se odnosi na posebne prilike (Crni petak, Božić, Dan Zaljubljenih..) moći će da se iskoristite kako bi korisnicima ponudili relevantnije search oglase.
Još jedna nova funkcionalnost su
store visits ili posete prodavnica. Ovaj izveštaj vam može dati odgovor na pitanje da li korisnici posetili vašu prodavnicu nakon što su kliknuli na oglas. Super, zar ne?
Upoznajte nove publike
U slučaju da ste propustili novosti o novim publikama u Google search kampanjama, sada ćemo da ponovimo ono što znamo.
Ako ste ikada kreirali Ads display kampanje verovatno ste se barem površno upoznali s
affinity publikom. Novost je to što će kroz par nedelja ova publika biti deo search kampanja.
Affinity publika se bazira na potrošačkim navikama i interesima korisnika. Tu su oni korisnici koji su pokazali strast za modu, bankarstvo ili npr., skijanje.
Postoji nešto više od 130 segmenata raspoređenih u 12 kategorija.
Segment publike određenog proizvoda koji se odnosi na posebne prigode sada će biti posebno izdvojen, a vreme praznika se bliži, idealan tajming. Naravno, postoji korisnici koji ne brinu previše o ponudama za Crni petak, s druge strane, postoji i korisnici koji su jaaako zainteresovani upravo za takve ponude. Ova publika nam omogućuje da se obratimo korisnicima koji su već reagovali na ponude za Dan majki ili one vezane za povratak u školu.
Još jedna nova publika, koja se doduše ne spominje u zadnjem Google obaveštenju može da bude vaš saveznik ovih praznika, ali i tokom cele godine. Reč je o ciljanju slične publike temeljene na uparivanju klijenata ili
similar audiences for Customer Match.
Ovo je super način kako doći do potpuno novih korisnika. Iako su novi, zbog vaše originalne liste iz Customer Match kampanja, prema kojoj su kreirani, oni su visoko relevantni.
10 saveta za najbolje rezultate
Kada u vašim search kampanjama započnete s korištenjem novih publika, za najbolje rezultate, obratite paznju na detalje koji mogu da čine razliku.
- Započnite s planiranjem. Pogledajte Google Ads Audience Insights izveštaj kako bi shvatili koga već ciljate vašim kampanjama i koga bi trebalo da počnete ciljati za bolje rezultate.
- Želite da prate izvođenje publike s uključenom oznakom Opažanje (Observation). Nakon toga možete dodati publike za koje smatrate da su vam relevantne ovih praznika. Ovaj korak vam neće oduzeti vreme, a bitan je.
- Za početak birajte samo najrelevantnije publike. Pronađite segmente koji su najutjicajniji, a proširujte ih tek kada ste sigurni da donose rezultate.
- Preporučujemo da publike postavite na nivou kampanja. Tehnički, možete ih postaviti i na nivou grupe oglasa (ad group), ali nivo kampanje za većinu je ona prava.
- Počnite da koristite Smart Bidding (Pametno licitiranje)
- Oglašivači iz industrija koje su davno zaboravile na publike s korisnicima sličnih afiniteta sada se mogu uključiti u igru. Ovdje mislimo na zdravstvenu, farmaceutsku i gomilu drugih industrija koje sada mogu da koriste affinity publiku.
- Ako smatrate da bi vaš webshop iz modne industrije mogao profitirati od affinity publike u search kampanjama (hint* mogao bih), uključite i ove publike.
- Planirajte promene u veličini publika (i veličini budžeta). Jasno vam je da korisnici koji su aktivni za vreme rasprodaja povezanih s Crnim petkom, verovatno neće biti toliko aktivni u proleće. Google Ads Audience Insight iz prvog saveta vam ovde može pomoći.
- Razmišljajte dugoročno. Customer Match publika je bazirana na signalima koji će dugoročno dati rezultate pa bi i vi tako trebali gledati na ovu publiku, dugoročno.
- Google Ads će vas i sam podsetiti da osvežite Customer Match publiku pa to svakako uradite
Konačno, publike su odličan alat za poboljšanje uspešnosti search kampanja. Dvije nove vrste publike i ova treća (similar audiences for Customer Match),
napravljene su kako bi povećale doseg i relevantnost vaših oglasa.
U kombinaciji s konkretnom namerom (pretraživanjem) korisnika, imate moćnu strategiju.
Ako vam ove novosti zvuče zanimljivo, ali ne znate kako ih iskoristiti u vašem slučaju
obratite se nama. Zašto nama? Pitajte naših
300 + zadovoljnih partnera.