Objavljeno: 06.08.2014. | 1 minute čitanja
Google AdWords ima pretraživačku i prikazivačku mrežu pomoću kojih možemo doći do svojih korisnika. Veliki problem je što mnogi oglašivači ove dve mreže vode pod istom kampanjom, što nije dobro jer svaka je namenjena za drugačiju strategiju oglašavanja. Ako želite kvalitetnu kampanju koja troši manje budžeta, onda morate da razdvojite pretraživačku i prikazivačku mrežu u dve kampanje. U daljem tekstu objasniću u kojem slučaju treba koristiti pretraživačku, a u kojem pretraživačku mrežu.
Kada treba upotrebiti Google pretraživačku mrežu (search network)
Oglašivači najčešće prikazuju oglase pomoću pretraživačke mreže. Pomoću ove mreže vaš oglas će se prikazivati na određene ključne reči na Google pretraživaču među prvim rezultatima.
Ovaj način oglašavanja zaista je efikasan jer nam je meta aktivni korisnik koji pokušava da pronađe nešto što ga zanima. Na primeru iznad vidimo da korisnik pretražuje apartmane u Makarskoj. Nakon što je upisao ključne reči u pretraživač pojavili su mu se rezultati od kojih je jedan deo plaćenih oglasa (u crvenim kvadratima) i organski rezultati koji se pojavljuju ispod plaćenih oglasa. Iznajmljivači mogu da se oslone na organske (besplatne) rezultate, ali šanse su im mnogo manje za rezervaciju u odnosu na plaćeni oglas. Plaćeni oglasi imaju prve pozicije u rezultatima pretraživanja i na njih možete dodati razna proširenja kao što su telefonski broj, adresa i dodatni linkovi. Pretraživačka mreža povezuje oglašivača sa korisnikom koji aktivno traži njegov proizvod ili uslugu. Pretraživačka mreža inače donosi više konverzija od prikazivačke mreže.
Pretraživačku mrežu trebalo bi da pokrenute ako:
Radite sa ograničenim budžetom: Kada klijenti imaju ograničeni budžet, preporučuje se, da se kampanja započne od pretraživačke mreže. Ovaj format oglašavanja ima veću verovatnost da će doći do direktnih konverzija, što ga čini lakšim za merenje i možemo videti da li je kampanja opravdala svoj napor. Nakon što ste savladali ovaj deo, poželjno je da se proširite na prikazivačku mrežu, što može povećati vidljivost, što dovodi do porasta volumena pretraživanja za vašu firmu.
Nudite rešenja za hitne slučajeve kao što su vodoinstalateri, električari, bravari i dr. U ovim slučajevima imperativ je da se pojavljuje vaš oglas kad je korisnik u potrazi za vašim uslugama jer će verovatno nazvati ili poslati upit odmah, i dogovoriti posao.
Kad treba da upotrebite Google prikazivačku mrežu (display network)
Osim tradicionalnog oglašavanja putem pretraživačke mreže, Google takođe daje oglašivačima mogućnost stavljanja svojih oglasa na različitim mestima širom Interneta. Ta zbirka Web stranica koja sačinjava blogove, portale, Gmail, YouTube i mnoge druge stranice naziva se Google prikazivačka mreža. Na tom spisku nalazi se preko dva miliona Web stranica koje mogu da dosegnu 90% korisnika Interneta. S obzirom na ekspanzivnost ove mreže, to je privlačan način oglašavanja za sve oglašivače koji žele da povećaju svoju online prisutnost.