Objavljeno: 29.04.2014. | 1 minute čitanja
Je li vas nekad proganjao neki oglas? Mene jeste, jednom kada sam kliknuo na oglas za fitness proizvod koji me je zanimao pa sam razmotrio ponudu i iskreno bio u iskušenju da ga kupim, ali sam na kraju odlučio da ipak neću.
Tu se priča nije završila.
Počeo sam da primećujem oglase te firme svuda, na Gmail adresi, na sportskim portalima, vestima, na mestima koja nemaju nimalo veze sa tim proizvodom, pa čak i na YouTube videu.
Jednog dana počeo sam da razmišljam kako da se vratim natrag u formu pa sam naišao opet na isti oglas. Tada sam kliknuo na njega i kupio ga.
Očigledno je oglašavanjem na ovaj način ovoj firmi uspelo na meni. Da li želite da znate kako da i vaši oglasi budu takvi?
Ponovljeni marketing
Većina korisnika koji posete vašu Web stranicu ne napravi konverziju, ne prijave se za vaš newsletter, ne podele vaš sadržaj i ne kupe ništa. Ovo možda zvuči depresivno, ali je istinito. Većina oglašivača dopusti da takvi korisnici nestanu što je šteta jer imaju veliki potencijal, jer znamo da su bili na vašoj Web stranici, proučavali su vaš proizvod, ali ga nisu kupili. Taj korisnik je u odluci i još istražuje pa će verovatno uskoro i takav proizvod da kupi pa je šteta da se to ne iskoristi.
Ponovljeni marketing je odlično rešenje za takve korisnike. Pomoću ovog načina oglašavanja, moći ćete da prikazujete svoje oglase u obliku bannera ili teksta na 90% Interneta, korisnicima koji su već posetili vašu Web lokaciju. Možete da iskoristite ponovljeni marketing da:
- podjećate svoje posetioce o svojoj akciji,
- predstavite pogodnosti koje su možda propustili,
- povećate popust onima koji nisu napravili konverziju i
- prikažete oglase kojima je ponuda ograničena vremenskim rokom.
Gde možete pratiti svoje kupce?
Google prikazivačka mreža čini Google idealnog partnera za oglašavanje. Pomoću nje možete da prikazujete svoje oglase na mnogim stranicama odnosno na 90% njih, pa čak i na YouTube-u i Gmail-u. Oglasi će se prikazivati i na stranicama čiji sadržaj nema previše veze sa vašim proizvodom, a to je zato što je korisnik već iskazao interesovanje za vašim proizvodom ili uslugom samom posetom vaše Web stranice. Oglasi će ga pratiti širom Interneta na određeni period koji je obično 30 dana, ali se može namestiti bilo koji vremenski period koji vam odgovara, odnosno onoliko koliko mislite da je dovoljno da pridobijete korisnika.
Ne zaboravite na slikovne oglase jer „slika vredi hiljadu reči“
Slikovni oglasi često se zanemaruju pa većina oglašivača misli da ih izradi posle i onda se na kraju to nikada i ne dogodi. Nemojte da pravite ovu grešku sa ponovljenim marketingom i uzmite malo vremena da izradite atraktivne slikovne oglase (bannere). Oni su važni iz dva razloga:
- veliki deo Google prikazivačke mreže postavljen je tako da favorizuje slikovne oglase pa ako ih nemate, propustićete puno potencijalnih prikazivanja.
- ljudi puno lakše mogu da zapamtite i prepoznjui sliku nego tekst. Slike su veoma važne jer će ih korisnik zapamtiti pa ćete tako brandirati svoj proizvod ili uslugu.
Dok izrađujete slikovni oglas, imajte na umu da prati izgled vaše Web stranice. Što korisnik pre prepozna oglas i stranicu, pre će doći do konverzije.
Koga i kako ciljati?
Velika prednost ponovljenog marketinga je to što možete da segmentišete liste posetilaca po određenim podstranicama koje su posetili korisnici na vašoj Web lokaciji. Trik je u tome da možete da otkrijete šta korisnik želi jer vam je to pokazao svojim akcijama na vašoj Web lokaciji i za njega možete da prilagodite slikovni oglas koji će ga verovatno zanimati. Evo nekih primera:
- ako je korisnik posetio stranicu sa određenim proizvodom, verovatno upoređuje taj proizvod i na drugim stranicama pa možete postaviti da ga prati oglas sa prednostima vašeg proizvoda u odnosu na konkurenciju
- ako je korisnik posetio stranicu sa cenama i plaćanjem, tada znamo da ga zanimaju način plaćanja i troškovi. Ovom korisniku treba prikazivati oglas u kojem je navedena cena, besplatna poštarina ili zagarantovan povraćaj novca.
- ako je korisnik posetio stranice društvene mreže, znači da ga zanimaju iskustva drugih klijenata pa mu možete prikazivati oglase sa izjavama vaših zadovoljnih klijenata.
- ako je korisnik posetio vašu korpu za kupovinu i zatim napustio proces. To znači da je bio na jedan klik od kupovine pa su takvi korisnici vaši navredniji posetioci kojima možete da prikažete oglas na kom će biti iskazane prednosti i popusti koje će ostvariti ako postane kupac kod vas.
Prikazujte različite oglase za svaku grupu i kategoriju koju ste kreirali. Počnite sa kreiranjem onih stranica koje imaju najviše saobraćaja i za svaku grupu kreirajte barem dva oglasa kako biste ih kasnije mogli testirati.