Objavljeno: 27.06.2014. | 1 minute čitanja
Testiranje i praćenje na Google AdWords kampanji je veoma važno, ali vrlo je malo oglašivača koji to zapravo rade. Ako ne testirate, ne možete da znate šta bi vašoj kampanji povećalo profit, a šta bi ga smanjilo. Ozbiljno testiranje razdvaja kvalitetnog oglašivača od svih ostalih u kreiranju i vođenju AdWords kampanje. Testiranje vam omogućava da vidite dalje od onoga šta vam obećavaju e-knjige i nastavni PDF materijali i možete da viditi stvarnost svoje jedinstvene kampanje. Testiranje će vas voditi u izradi što kvalitetnije i profitabilnije kampanje, ali morate da budete oprezni jer greške pri testiranju mogu da vas odvedu na krivi put.
Testiranje izvođenja AdWords oglasa
Svaki AdWords oglašivač trebalo bi da zna koliko su značajni statistički podaci u ovom poslu. Kreiranjem dva oglasa koji se takmiče jedan protiv drugog kako biste utvrdili koji ima bolje izvođenje ne može da se utvrdi nakon dva dana prikazivanja. Potrebno je dati dovoljno vremena da se oglasi prikazuju kako biste mogli pouzdano da odredite da je jedan statistički zaistinu bolji.
CTR Vam ne sme biti važniji od konverzije
Velika greška je ako pridajete pažnju CTR više nego samoj konverziji. Ovo je ozbiljna greška jer oglašivač mora da poveća profit, a ne procenat CTR-a. Visoki CTR ne mora da znači da zarađujete, može da znači upravo suprotno, da gubite budžet. Visoki CTR dokazuje samo da mnogo korisnika klika na vaš oglas, ali ne da i kupuje vaše usluge ili proizvode. Ako korisnici posećuju vašu stranicu i ne rade konverzije, znači da nešto nije u redu, a to može da bude loša odredišna stranica, loš oglas ili loše ključne reči.
Razdvojite pretraživačku i prikazivačku kampanju
Mnogi oglašivači pretraživačku i prikazivačku kampanju sjedine u jednu pa ne mogu da dobiju tačne rezultate, odnosno ne mogu da utvrde izvor odakle je došao saobraćaj. Korisnici su različiti, i svakom treba da prilagodite oglas koji će ga privući. Zato je veoma važno da li će to biti slikovni oglas ili tekstualni oglas i veoma je važno gde će ga videti i na koji način.
Ne dopustite da Google optimizuje vašu rotaciju oglasa
Uz svu svoju dobronamernu mudrost, Google će pratiti vaše oglase, videti koji oglas ima najviši CTR i njega će najviše i prikazivati. Na prvi pogled to izgleda super jer će Google napraviti sve umesto vas, ali to nije naš cilj. Kao ozbiljan oglašivač koji radi testiranje veoma je važno da konstantno imate bolji oglas od prethodnog kako bi se konstantno povećavao CTR, konverzije i profit po impresiji. Jedini način da to postignete jeste da svojim oglasima date jednaku količinu prikazivanja i dopustite da najbolji oglas pobedi. To možete da namestite jednostavno, uđite u postavke svoje kampanje i podesite rotaciju na jednako, umesto na optimizovano.
Svi rezultati su merljivi
Testiranje različitih oglasa, testiranje kombinacija odredišnih stranica i oglasa, izbacivanje nepotrebnih ključnih reči, uključivanje novih ključnih reči, menjanje bidova za ključne reči, analiza rezultata AdWords-a i upoređivanje sa Analytics-om i još mnogo toga čime se može unaprediti kampanja.
AdWords kampanja ne donosi bogatstvo preko noći, ali ako profesionalna osoba radi kampanju, sa Google AdWords-om veoma brzo može da postane najveći izvor prihoda preduzeća i da se za razliku od drugih vrsta oglašavanja u paru može analizirati koliki je trošak po konverziji i koliki je povraćaj na investiciju.