7 ključnih Facebook metrika koje bi svaki marketar trebalo redovno da prati

Objavljeno: 28.12.2017. | 1 minute čitanja

Većina digitalnih marketinških aktivnosti se vrti oko podataka. Mase podataka.

Google Analytics je veroatno najčešći i najpoznatiji izvor podataka za većinu marketera. U njegovim izveštajima može da se vidi gotovo sve što se tiče saobraćaja web stranice.

Ali, što je sa društvenim mrežama?

Bez ikakve sumnje, Facebook je najveća društvena mreža na svetu. Bez ikakve sumnje, Facebook nam daje brdo podataka. Bez ikakve sumnje, Facebook je danas jedna od najmoćnijih marketinških platformi za dosezanje usko targetirane grupe.

Odlično je imati sve te podatke koje Facebook nudi. Međutim, ti podaci će vam biti od koristi samo ako ih razumete i identifikujete one koji najviše znače za vaše poslovanje i oglašavanje.

Zato su jedna od ključnih pitanja današnjeg digitalnog marketinga:

Da li pratite svoj Facebook marketing?

Da li možete da se snađete u gomili dostupnih podatka koje Facebook nudi?

Koje je sve Facebook metrike potrebno pratiti?

Kako bi vi mogli ponosno, potvrdno i samopouzdano odgovoriti na gornja pitanja, sastavili smo spisak od 7 Facebook metrika koje bi svako trebalo da prati.

 

1. ENGAGEMENT


Engagement meri koliko puta su korisnici napravili neku akciju na vašem postu.

Akcija, odnosno engagement, uključuje klik na link u postu, šerovanje posta, ostavljanje reakcije (lajk) ili komentarisanje.


Post engagement


Engagement možete najlakše i najbrže da vidite pod Insights sekcijom vašeg Facebook Pagea i pod tabom Posts. Tada klikom na pojedinačni post možete detaljnije da vidite kako su se korisnici angažovali oko sadržaja koji objavljujete.

Praćenje engagementa vaših postova je svakako jedna od najvažnijih Facebook metrika. Prvo i osnovno, ova metrika pokazuje koliko korisnici zaista vole vaš sadržaj.


Postovi s najvećim engagementom


Opšte je poznato da je na društvenim mrežama potrebno redovno objavljivati sadržaj.

Objavljivanje podrazumeva i redovno generisanje svežeg sadržaja, ali i u tom slučaju je potrebno da popunite rupe u rasporedu objavljivanja.

Kako biste popunili navedene rupe, jedna od najboljih taktika jeste ponovno objavljivanje starih postova. Naravno, u tu svrhu ne možete da koristite bilo koji post, već one postove koji su ostvarili najuspešnije rezultate.

S redovnim praćenjem engagementa upravo možete da pratiet postove sa najvećim korisničkim angažmanom.

Iskoristite postove koji su ostvarili najbolji rezultat i uključite ih u svoj content kalendar.

Arbona 7 Facebook metrika - Engagement

 

2. REACH


Reach je broj koji pokazuje koliko je korisnika videlo vaš content na Facebook-u. Reach se postiže organskim ili plaćenim putem.

Facebook konstantno menja svoj algoritam sa kojim određuje koji će se sadržaj prikazivati kojoj publici. Vremenom je taj algoritam doneo nekoliko značajnijih promena, a ona najveća je svakako sve manji organski reach postova - neka istraživanja čak idu toliko daleko da ističu da samo 2,6% Facebook pratilaca vidi postove organskim putem.

Reach (kao i engagement) možete da pronađete pod Insights-om vaše Facebook stranice i klikom na Posts tab (ili za još detaljniji prikaz klikom na Reach tab).
 

Fan reach


Fan reach označava broj pratilaca vaše Facebook stranice koji su videli određeni post. U ovom slučaju je pratilac video vaš post direktno u svom News feedu, a ne preko akcije svog prijatelja koji takođerprati vašu Facebook stranicu (npr. like, share ili komentiranje).

Fan reach ne možete da vidite direktno u Insights sekciji vaše Facebook stranice, već morate da eksportujete svoje podatke. To možete da napravite u Insights sekciji kako je prikazano na slici u nastavku.

Nakon toga, u eksportovanim podacima potražite kolonu "Lifetime Post reach by people who like your Page".

Fan reach je jedna od najvažnijih Facebook metrika s ovog spiska jer pokazuje koja vrsta sadržaja najbolje komunicira sa vašom publikom i pokazuje kvalitet vaše publike.

Ako ste veliki broj fanova stekli preko click-bait naslova ili jednokratnog nagradnog takmičenja (ili ste ih, ne daj Bože, kupili preko stranica koje "prodaju" fanove), oni će ubrzo sakriti vaše postove sa svog News feeda.

Ako se korisnici pak samostalno ne unsubsribeaju, njihova nezainteresovanost za vaše postove će prinuditi Facebook da im prestane prikazivati vaše postove pomoću svog algoritma.

Arbona 7 Facebook metrika - Fan reach
 

Organski reach


Organski reach prikazuje broj korisnika (bez obzira jesu li vaši fanovi) koji su videli određeni post. Kao i kod Fan reacha, organski reach ne beleži korisnike koji su vaš post videli preko akcije svojih prijatelja (npr. lajka ili komentara).

Organski i fan reach se razlikuju utoliko što organski reach uključuje preglede korisnika koji nisu fanovi vaše Facebook stranice, ali su pristupili vašoj stranici ili su videli vaš post.

Organski reach takođe možete da vidite u Insights sekciji vaše Facebook stranice, pod tabom Posts. Tada u 3. koloni imate pregled plaćenog naspram organskog reacha.

 

3. IMPRESIJE


Broj impresija je metrika koja je uz reach najbliže povezana sa brojem pregleda vašeg sadržaja.

Za razliku od reacha, impresije mere koliko su puta vaši postovi viđeni. Impresije uključuju i korisnike koji su vaš post videli više puta.

Kao i kod organskog reacha, impresije možete da vidite u Insights sekciji, pod tabom Posts. U 3. koloni samo prebacite iz Reach u Impressions.

Impresije su važna metrika jer pokazuju nivo viralnosti vašeg sadržaja. U moru sadržaja koji se svakodnevno deli na Facebooku, važno je da korisnik vaš post vidi više puta kako bi napravio željenu akciju ili konverziju.

To je direktno važno za industrije čija publika ima duži customer journey, odnosno čijoj je publici potrebno više vremena da napravi konverziju (npr. izvrši kupovinu ili dogovori sastanak).
 


4. FACEBOOK REFERRAL TRAFFIC


Facebook Referral Traffic prikazuje broj posetilaca vaše web stranice koji su na nju stigli preko Facebooka. Oni su to mogli da naprave klikom na linkove vaših postova, klikom na tuđe članke koji linkuju na vaš web ili preko linkova na vašoj Facebook stranici (npr. u About sekciji).

Kako biste pronašli ovaj broj, morate se uputiti u Google Analytics i to pod Acquisition > Social > Network Referral izveštajem.

Facebook je samo prvi korak. Krajnji cilj (ok, barem jedan od najvažnijih krajnjih ciljeva) svake Facebook aktivnosti je dovođenje korisnika na web stranicu.

Zato je za potpuno merenje uspeha sadržaja koje šerujete na Facebook-u potrebno da pratite Referral traffic koji dobijate preko najveće društvene mreže.

Ova metrika vam pokazuje koliko vaše objave, naslovi i opisi postova privlače korisnike da na njih kliknu. Stoga, kada primetite da vaš Facebook Referral traffic opada, to je najčešće posledica sledećeg:

  • vašoj publici se ne sviđa sadržaj koji delite,
  • ostvarujete manji reach,
  • vaše objave, naslovi i opisi postova ne privlače korisnike da na njih kliknu.

Arbona 7 Facebook metrika - Facebook Referral Traffic



5. PAGE LIKES I FOLLOWS


Naravno, još jedan od najvažnijih ciljeva Facebook oglašavanja - skupljanje pratilaca i fanova. Oni predstavljaju vašu publiku, pratioce i subscribere.

Broj Page lajkova i Followsa možete da vidite direktno na naslovnoj stranici vaše Facebook stranice ili u Insights sekciji, pod Likes tabom. Ovde možete da vidite porast lajkova kroz određeni period, broj unlikeova kao i analizu organskih i plaćenih lajkova.

Ali, lajkovi sami po sebi ne predstavljaju mnogo. Svaki ostvareni lajk predstavlja specifičnog korisnika sa njegovim karakteristikama, demografijom i interesovanjima. Njih ne možete tada “grupisati” u tzv. avatare kupca.

Detaljniji uvid svoje publike možete da dobijete pod Insights sekcijom, pod tabom People. Lokacija, pol, godine... Sve su ovo karakteristike publike koje morate uzeti u obzir prilikom određivanja svoje strategije Facebook objava.

Arbona 7 Facebook metrika - Page likes i Follows
 


6. CTR


Click-through rate (CTR) prikazuje procenat onih korisnika koji su videli vaš oglas, na njega kliknuli i posetili vaš landing page.

WordStreamovo istraživanje je pokazalo da prosečan CTR po svim industrijama iznosi 0,9%.

Nizak CTR znači da je puno korisnika videlo vaš oglas, ali je njih malo izvršilo akciju, odnosno kliknulo na njega.

Kako biste poboljšali svoj CTR, testirajte nekoliko verzija copya, vizuala i oglasa i pronađite kombinaciju koja je relevantna za vašu publiku.

Kao i kod Page lajkova i Followsa, CTR je metrika koja prikazuje jedan od krajnjih ciljeva Facebook oglašavanja - posetu web stranici. Na web stranici tada korisnici izvršavaju akciju ili konverziju.
 


7. CPC i CPM


Facebook nudi nekoliko opcija naplate oglasa - dva najpoznatija i najkorišćenija su svakako plaćanje po impresiji (cost per thousand impressions - CPM) i plaćanje po kliku (cost per click - CPC).

Iako je praćenje celokupnog budžeta važno, CPC i CPM pokazuju koliko je efikasno vaše oglašavanje.

Cost per click (CPC) opcija vam naplaćuje svaki put kada korisnik klikne na vaš Facebook oglas. U ovom slučaju plaćate za stvarnu akciju umesto za samo prikazivanje oglasa (nebitno da li je korisnik na njega kliknuo ili nije).

Cost per thousand impressions (CPM) plaćate svakih 1000 impresija i plaćate samo zbog toga što se vaši oglasi prikazuju. Ali, u ovom slučaju plaćate i u slučaju kada korisnik ne izvrši akciju na vašem oglasu.



ZAKLJUČAK - POČNITE PRATITI SVOJE FACEBOOK METRIKE


Kao što vidite, postoji brdo Facebook metrika koje možete da pratite. Na vama je da odlučite koje su važne za vaše poslovanje.

Ipak, najvažnije od svega - uskladite svoje metrike sa ciljevima koje ste postavili prilikom pokretanja kampanje Facebook oglašavanja.

Gore navedenih 7 metrika su odličan početak za analizu vaše Facebook kampanje. One nisu toliko komplikovane, ali je potrebno da ih poznajete, razumete njihovu važnost i način kako ida h pronađete u masi podataka.

Besplatno skinite Arbonin SEO ebook!

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer