Objavljeno: 09.05.2022. | 1 minute čitanja
Veštačka inteligencija je deo naše svakodnevice, iako najčešće toga nismo ni svesni. Korišćenje navigacije i Google karata, otključavanje mobilnog prepoznavanjem lica, algoritmi društvenih mreža koji prikazuju jedinstveni sadržaj i oglase odabrane prema Vašim preferencijama, neki su od primera veštačke inteligencije koji su deo naših života već godinama.
U Vašem džepu se krije još jedan fantastičan primer veštačke inteligencije koji možda uopšte ne znate da postoji - Google Lens.
Šta je Google Lens?
Google Lens (ili Google objektiv) je mobilna aplikacija za vizuelno pretraživanje pomoću veštačke inteligencije. Aplikacija koristi kameru mobilnog uređaja kao input za pretraživanje, što omogućuje prepoznavanje stvari koje kamera vidi i pružanje više informacija o njima.
Google Lens postoji već godinama - u početku je bio ekskluzivan samo za Google Pixel uređaje, a danas je dostupan i za Android uređaje. Zasebna aplikacija za iOS ne postoji, ali je većina njenih funkcionalnosti dostupna kroz aplikaciju Google Photos za korisnike iPhone-a.
Koje su sve mogućnosti ove inovativne aplikacije i kako može uticati na digitalni marketing kompanija iz gotovo svih industrija? Saznajte u nastavku!
Šta sve može Google Lens?
Ukratko, aplikacija olakšava način na koji dolazite do informacija o svemu što Vas okružuje. Već smo pomenuli osnovnu ideju i svrhu Google Lens-a, a njegove pojedine funkcionalnosti omogućuju:
- Lakši pronalazak proizvoda za kupovinu: aplikacija će na temelju fotografije odevnog predmeta, komada nameštaja ili bilo kog drugog proizvoda predložiti mesta na kojima je moguće kupiti taj isti ili sličan proizvod u svega nekoliko sekundi.
Aplikacija je prepoznala model laptopa iz naše kancelarije i predložila mesta na kojima je moguće kupiti.
- Instant prevođenje teksta i skeniranje: fotografisanjem reči ili celog odlomka teksta na gotovo bilo kom stranom jeziku moguće je da u nekoliko trenutaka dobijemo prevod na srpski (ili neki drugi jezik). Uz to, tu su i opcije skeniranja QR kodova, dodavanja podsetnika u imenik ili postera event-a u kalendar mobilnog.
Google Lens je takođe uspešno prepoznao tekst iz knjige na engleskom jeziku i preveo ga na srpski u deliću sekunde. Korisna opcija je i mogućnost kopiranja teksta sa fotografije.
- Istraživanje okoline: od prodavnica i poslovnih objekata, do restorana i različitih znamenitosti, kroz aplikaciju je moguće saznati više informacija o svemu što Vas okružuje, uključujući i radno vreme i ocene drugih korisnika.
- Prepoznavanje biljaka i životinja: Google Lens će na temelju fotografije biljke ili životinje otkriti o kojoj se tačno vrsti radi i pružiti više detalja o njoj.
Uspešno je prepoznata i biljka iz Arbonine kancelarije, na temelju čije fotografije su nam bili prikazani rezultati pretraživanja njenog imena.
- Upoznavanje ponude restorana: aplikacija se povezuje sa recenzijama korisnika na Google mapama i pronalazi fotografije popularnih jela iz restorana, što značajno proširuje količinu informacija koju možete dobiti iz jelovnika.
Google Lens i digitalni marketing
Mogućnost pretraživanja proizvoda dostupnih za kupovinu otvara nove potencijalne mogućnosti za razvoj digitalnog marketinga. Pa nije na odmet optimizovati nekoliko detalja na Vašoj web stranici kako bi aplikacija mogla da prepozna Vaše proizvode ili usluge i prikazati ih korisnicima:
- Brendiranje: Budite konzistentni u pozicioniranju logotipa na fotografijama proizvoda i vizualima na web stranici.
- Meta-podaci: Kako biste optimizovali rezultate pretraživanja fotografija i postali što vidljiviji, pripazite da su meta-podaci (alt-tagovi, nazivi, opisi datoteka, web stranica i podstranica) detaljni i ispravni.
- Slike: Za dobru vidljivost u aplikaciji i na Google pretraživanju slika, osim meta-podataka pobrinite se i da su slike dobro optimizovane. Detaljna uputstva za optimizaciju slika za web saznajte na Arbona blogu.
- Broj slika: Ako imate webshop, preporučljivo je da postoji veliki broj (kvalitetnih i dobro optimizovanih) fotografija proizvoda kako biste dobro prikazali proizvod i povećali šanse da Vas Google spoji sa odgovarajućim korisnicima i potencijalnim kupcima.
Primenom ovih saveta, ne samo da ćete se bolje pozicionirati unutar Google Lens aplikacije, već i ostalih Google aplikacija, kao što su Google mape, ali i unutar same pretrage.
Kao što je slučaj i sa metaverse-om, Google Lens i tehnologije koje aplikacija koristi predstavljaju novi smer pretraživanja informacija i korišćenja interneta, a preostaje da vidimo hoće li one zaživeti i steći masovnu naklonost korisnika. U svakom slučaju, optimizacijom sadržaja na web stranici nemate šta izgubiti jer ćete tako osigurati da potencijalni kupci lakše dođu do Vas.