Objavljeno: 13.06.2022. | 1 minute čitanja
U prethodna dva blog članka na temu Google Analytics 4, naučili smo kako podesiti event-ove na GA4 strani. Prošli smo kroz osnovno praćenje (page_view) kao i dodatne event-ove i parametre uz pomoć GTM-a kao i kako podesiti Enhance Measurement evente. Samo sa time već imate preko 10 evenata koji se beleže unutar GA4. Danas ćemo otići korak dalje i videti kako, kada i zašto urediti te postojeće evente.
U okviru ove sekcije doduše nećete moći da vidite i parametre. Ukoliko je event jedan od interakcija koje su se dogodile na Vašem web-u u zadnjih 30 minuta, možete ih proveriti na Reports > Life cycle > Engagement > Events i odabrati željeni event. U ovom slučaju, odabrali smo page_view event, ali isti postupak se odnosi i na bilo koji drugi event.
Postoje razni scenariji kada ima smisla prilagođavati i kreirati nove event-e iz postojećih na GA4 strani. Možda nemate pristup Google Tag Manageru ili nemate tehničkog znanja da podesite sami svoj event direktno u kodu. U tom slučaju svakako ima smisla kreirati event iz postojećih. Ipak, ovde je potrebno spomenuti da je kreiranje event-a limitirani pristup i da je bilo kakvo podešavanje puno bolje napraviti direktno (npr. putem GTM-a). Možda nećete uvek imati “nešto” za šta se možete “zakačiti” i ovakav pristup jednostavno neće uvek biti moguć za podešavanje svih stvari koje Vam trebaju.
Slična je stvar i sa uređivanjem/izmenama event-a koji u principu menjaju ulogu filtera ili potrebu za prilagođavanjem već postojećih tagova koji šalju event-e prema Google Analytics-u. Jedan od čestih problema koji se zna dogoditi je da se neke stvari “dupliraju” na način da imate probleme sa velikim i malim slovom (npr. Facebook vs Facebook source) ili imate tipfelere (npr. click vs klik). Uređivanje evenata omogućuje Vam rešavanje problema sa imenovanjem ili brisanjem događaja i parametara direktno u GA4 interfejsu.
Ovde se može dodati da je moguće napraviti i druga prilagođavanja, ne samo vezano za sam URL. Recimo da želite da napravite novi event koji će Vam reći da se dogodila važna e-commerce transakcija. Ako želimo da napravimo event “large_purchase” u slučaju kada je neko napravio kupovinu u iznosu preko 15000 dinara, potrebno je podesiti sledeće parametre.
Ukratko, možete napraviti razne stvari koristeći samo naziv parametra i dobrim odabirom operatora. Neki od dodatnih primera mogu biti korišćenje određenog kupon koda kada imate određenu akciju na webu, odabrani način plaćanja ili načina dostave, popust u iznosu od X+ din (ili EUR), itd.
Recimo da želimo da prilagodimo naziv event-a jer se neke stvari duplo beleže što nam otežava čitanje i analiziranje izveštaja. U ovom slučaju imamo jedan “nespretni” naming koji bismo hteli da ispravimo - “klikovi” i “click” su definitivno ista stvar!
Prilagođavanje event-a iz GA4 interfejsa
Za kraj ćemo prikazati i dodatni scenario u kom imamo naziv event-a koji je dobar, ali želimo prilagoditi naziv samog parametra. Takođe sve podešavamo unutar Configure > Events > Modify events > Create sekcije.
Recimo da imamo event “event_za_prilagodjavanje”. U tom event-u imamo samo jednu vrednost parametra “stari_parametar”. Njega ne želimo više da imamo jer smo napravili grešku kod kreiranja. Uzećemo njegov naziv i kao novu vrednost ostaviti prazno polje. Napravićemo novi parametar “novi_parametar” kom ćemo dodati vrednosti “starog_parametra”. Na taj način bilo koju dinamičnu vrednost koju taj parametar može imati uzimamo i zapisujemo u novi parametar.
Dodatno, ukoliko želite napraviti i neki novi parametar koji nema nikakvu vezu sa starim parametrom, možete ga napraviti na isti način unutar interfejsa, samo što će njegova vrednost u tom slučaju uvek biti statična.
Prilagođavanje event-a iz GA4 interfejsa
Eto ga! Sada znate da napravite svoje event-e i prilagodite postojeće direktno iz GA4 interfejsa. U sledećim člancima vezanim za Google Analytics 4 proći ćemo dodatne stvari vezane za prilagođavanje Vašeg naloga kao i izradu izveštaja pa ako se već niste pretplatili na naš GA4 newsletter, napravite to odmah. :)