Objavljeno: 14.03.2022. | 1 minute čitanja
Promene u marketingu idu ruku pod ruku s tehnološkim promenama. Jedna od aktuelnih tehnoloških inovacija, čiji će daljnji razvoj zasigurno imati sve veći uticaj i na svet digitalnog marketinga je i metaverse.Balenciaga prodavnica u Fortnite-u (izvor: Epic Games)
Gucci Gardens na Roblox-u (izvor: Roblox)
Baš kao i pop-up prodavnice uživo, ovakvi virtuelni pop-up-ovi odlična su prilika za dostizanje novih kupaca i stvaranje novog iskustva za korisnike. Velika prednost otvaranja pop-up-a u virtuelnom svetu je geografska neograničenost, odnosno značajno veći potencijalni doseg, a time i značajno veća profitabilnost.
Ali pop-up prodavnice u metaverse-u nisu jedina vrsta već isprobanih marketinških aktivnosti. Roblox je krajem 2020. organizovao seriju od 4 virtuelna koncerta Lil Na X-a unutar igre, koji su tokom jednog vikenda privukli više od 30 miliona gledaoca. Koncert je bio snimljen uživo u studiju pa potom animiran i prenesen u virtuelni svet za široku publiku u celom svetu. Ovakva vrsta event-a takođe bi mogao postati uobičajen i tako potpuno transformisati industriju zabave, uklanjanjem potrebe za putovanjima, geografskih ograničenja i ograničenih kapaciteta lokacija za event-e.
Ovo su samo neki od najzanimljivijih primera već realizovanih saradnji brendova sa postojećim metaverse-ovima, a potencijalne mogućnosti budućih saradnji zaista su neograničene, što ovo područje čini jako uzbudljivim.
Jedno od velikih očekivanja od budućih metaverse-ova je i element proširene stvarnosti, koji postojećem, stvarnom okruženju dodaje nove elemente poput slika, animacija ili podataka. Već razvijeni primeri toga su Google Glass pametne naočare i mobilna igra Pokemon Go.
Moguće primene ove tehnologije u marketingu su brojne - od virtuelnog isprobavanja odeće ili naočara, do probne vožnje novog automobila. Proširena stvarnost u sklopu metaverse-a uticaće na iskustvo online kupovine jer omogućuje interakciju sa proizvodima bez napuštanja kuće. Neka nagađanja razmatraju i moguće primene na fizičkim prodajnim mestima. S obzirom da se radi o nadogradnji stvarnosti, metaverse bi mogao naći primenu u prodavnicama pružanjem dodatnih informacija o proizvodima, vizuelizaciji namena i korišćenja proizvoda putem mobilnih uređaja.
Mark Zuckerberg, CEO bivšeg Facebooka, sadašnje Meta-e, procenjuje kako bi moglo da prođe i do 10 godina pre nego što metaverse postane opšteprihvaćen i uđe u mainstream, kao što je bio slučaj sa današnjim društvenim mrežama. “Metaverse će biti više uključiv jer će korisnici biti deo iskustva, a ne samo posmatrači”, izjavio je Zuckerberg povodom rebranding-a kompanije i najavio kako će metaverse zameniti internet kakav danas poznajemo.
Iako je Zuckerberg-ova vizija metaverse-a za sada još samo plan za budućnost, iz dosadašnje komunikacije može se zaključiti kako Meta ulaže velike napore i sredstva u njegov razvoj. Marketinške mogućnosti u postojećim metaverse-ovima trenutno su prilično ograničene i eksperimentalne, ali je primetan njihov ubrzan razvoj, kao i sve veći interes vodećih svetskih brendova za ovakav tip aktivnosti. Uzevši u obzir da iza cele priče oko evolucije Facebook-a stoji kompanija koju u načelu pokreće oglašavanje, možemo očekivati da će Meta-in metaverse funkcionisati na istom principu i tako promeniti digitalni marketing kakav danas poznajemo.
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.