Objavljeno: 11.04.2022. | 1 minute čitanja
Značajan pad atraktivnosti i popularnosti Facebook-a među tinejdžerima evidentan je već godinama, zbog čega ova društvena mreža prolazi kroz svojevrsnu krizu identiteta. Kako bi postao zanimljiviji ovoj demografskoj grupi, uveden je (više-manje) novi format sadržaja - Facebook Reels. Opcija je testirana na američkom tržištu tokom 2021, a ove godine je omogućena i ostalim korisnicima širom sveta.Kako biste pregledali sledeći Reel potrebno je odscroll-ati prema gore, isto kao i na TikToku, a klikom na ime kreatora prikazaće se njegov profil. Tri tačke u donjem desnom uglu otvaraju dodatne opcije - mogućnost čuvanja Reel-a, kopiranje linka, Remix (opcije za stvaranje vlastite verzije videa) i ostalih funkcija poput “prikaži manje ovakvog sadržaja” i prijavljivanja neželjenog sadržaja. Još jedna zanimljivost je i da su Reels-i na Instagramu i Facebook-u integrirani, pa ako pokušate ostaviti komentar na Reeel-u koji je izvorno ss Instagrama, bićete automatski prebačeni na Instagram aplikaciju.
Pritiskom na crveno-belo dugme pokreće se snimanje, a više videa moguće je spojiti u jedan Reel pomoću brojnih funkcija koje će staviti Vašu kreativnost na test! Pet opcija je prikazano sa desne strane ekrana: dodaj muziku (audio), brzina (speed), efekti (effects), merač vremena (timer) i green screen. Brzina i merač vremena su prilično jasni i jednostavni za korišćenje, pa ćemo se u nastavku fokusirati na ostale opcije:
Jednom kada ste uskladili sva podešavanja, klikom na nastavi (continue) otvara se novi prozor u kome je moguće pregledati konačni rezultat, napisati kratki opis i dodati hashtag-ove, kao i izabrati podešavanje prikazivanja (javno, samo za prijatelje ili odabrati pojedine osobe kojima se Reel neće prikazati). Još samo klik na podeli Reel (share reel) i to je to, Vaš prvi Reel je objavljen!
Mogućnosti i dizajn zaglavlja za ovu novu funkcionalnost su vrlo slični onima na TikTok-u, iako Facebook nije prvi koji je “pozajmio” ovu ideju - Snapchat je to već učinio sa Spotlightom, YouTube sa Shortsima, a tu su i već pomenuti Instagram Reels-i. Preostaje da vidimo hoće li široka publika na nivou pojedinaca prihvatiti ovaj novi format i početi masovno kreirati vlastite Reelse ili će se oni primarno koristiti od strane brendova i creators-a, kao što je to najčešći slučaj na drugim platformama. Uprkos pokušajima, nije za očekivati da će Facebook ovim potezom preuzeti korisnike TikToka, ali svakako nije loše da se mreža prilagođava novim trendovima (sa malim zakašnjenjem, doduše).
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.