Objavljeno: 14.12.2016. | 1 minute čitanja
U prvom delu Viber Stickers serije blog postova donosimo
definiciju i kontekst samih stickera i njihovog korištenja u
promociji brenda.
Drugi deo ove serije obradiće 5 glavnih saveta kako da koristite stickere u promociji, kako da osigurate da budu uspešni, načine njihovog merenja i koje sve vrste
Viber Stickers paketa (Viber nalepnice) postoje i njihovu ulogu u awareness fazi customer journeya.
Živimo u vremenu kada je 5 od 9 najvažnijih trendova internet marketinga povezano sa mobilnim uređajima, dok su mobilne aplikacije sveprisutne, a korisnici bombardovani velikim brojem istih.
U isto vreme, neka istraživanja pokazuju da se dnevno šalje oko
41,5 milijardi poruka što je rezultiralo nastankom nekoliko popularnih aplikacija za razmenjivanje poruka koje su preuzele ulogu klasičnih SMS poruka, a od kojih se po svojoj popularnosti najviše ističu
Viber i WhatsApp. Kao glavne prednosti i karakteristike takvih aplikacija navodi se da one
ne kompromituju user experience i ne ometaju korištenje ostalih aplikacije, kao i njihova jednostavnost korištenja.
Usled razvoja tržišta aplikacija za dopisivanje, javlja se i snažna konkurencija između developera kako bi se ostvarila što veća jednostavnost i bolje iskustvo korištenja (user experience), a kao jedna od najpopularnijih odlika takvih aplikacija ističe se korišćenje stickera.
PSIHOLOŠKA POZADINA STICKERA
Zašto se uopšte stickeri koriste u porukama?
Ljudi na njih reaguju sa više
emocija, a ne isključivo logikom i razumom. Oni su zabavan i jednostavan način za izražavanje, ali i međusobno shvatanje - imaju
više ljudskosti nego što je imaju same reči.
"Slika govori više od 1000 reči." u potpunosti odgovara ovom kontekstu. Zbog toga će brendovi morati da ponude relevantne, korisne, zabavne i smešne sadržaje preko stickera kako bi podstakli ljude da ih koriste u svojoj svakodnevnoj međusobnoj komunikaciji. Uobičajeno je da brendovi ponude celu (customizovanu) tastaturu sa sadržajem stickera dizajniranih i prilagođenih njihovom brendu.
Uspešnost stickera ogleda se u tome da ih ljudi percipiraju i na njih odgovaraju sa emocijama - kao da su prava ljudska lica i prema njima stvaraju emocionalnu vezu.
Korišćenje stickera odgovara
gotovo svim demografskim grupama pa se tako jedan brend ističe da njihove stickere koristi 70 % korisnika koji pripadaju demografskoj grupi od
18 do 44 godina.
Takođe, stickerima se može zaraditi i novac - paketi od desetak stickera uobičajeno se prodaju za iznad 1 $.
BRAND AWARENESS
Stickeri predstavljaju veliku priliku za postizanje viralnosti i angažmana kupaca, a prema dosadašnjem iskustvu kvalitetni i zabavni, a posebno besplatni stikeri jako brzo postaju viralni i vode do velikog broja pratilaca i povećavanja svesti o samom brendu i preduzeću (
brand awareness).
Awareness faza, odnosno faza svesti o brendu, ključan je trenutak u njegovom customer journeyu kada kupac istražuje o svom problemu i mogućim rešenjima i ovde se korišćenje stickera posebno preporučuje.
Kao što je već navedeno, korisnici koriste stickere kako bi dodali lični pečat, emocije i specifičan ton svojim porukama. Oni njihovo korišćenje ne vide samo kao puko oglašavanje već kao mogućnost za ličnim izražavanjem.
Ubacivanjem stickera određenih brendova u svoju konverzaciju, korisnici im daju priliku da "uđu" i
postanu deo 1-na-1 prostora razgovora u koji je inače teško da se uđe i da doslovno postanu deo konverzacije. Viber nudi čak i mogućnost kreiranja Viber Public Chata u kojem Viber Stickers služi kao sredstvo komunikacije.
U tom kontekstu se ističe glavni cilj korišćenja stickera za promociju brenda -
glavni cilj nije povećanje direktne prodaje već povećanje svesti o brendu i podsticanje korisnika na angažman oko brenda.