Kako da znate da li korisnici koji kliknu na oglas stvarno posete vašu prodavnicu

Objavljeno: 18.10.2019. | 1 minute čitanja

Ako poslujete online, ali imate i prodavnice u koje ljudi mogu doslovno ušetati, Google Analytics ima jedan novi izveštaj koji vam može koristiti. 
 
Naime, brojanje online posetioca ne predstavlja problem. Unutar Google Analytics interfejsa u svakom trenutku možete videti tačan broj online korisnika, što nije slučaj s offline korisnicima. Zato, umesto onog zvonca iznad vrata, aktivirajte izveštaj Posete prodavnici (Store Visits) u Google Analyticsima. Složićete se, ovo je pametniji način praćenja broja korisnike koji su posetili fizičku lokaciju vaše prodavnice. 
 
Drugim rečima, Store Visits izveštaj prati broj korisnika koji su kliknuli na neki od vaših Google Ads oglasa pa u idućih 30 dana posetili vašu offline prodavnicu. 
 

Kako će Store Visits (poseta prodavnici) pomoći vašem poslovanju


Pre svega, možete da videte kako online aktivnosti potiču posete prodavnici, a to je samo po sebi vredna metrika. Pored toga, možete analizirati kampanje, vizuale, kanale i poruke koje su najuspešnije u privlačenju offline prometa. 
 
Ako je cilj vašeg Google Ads oglašavanja generisanje poseta offline prodavnici, možete iskoristiti ove podatke za optimizovanje kampanja, oglasa i potrošnje. 
 

Kako Store Visits (posete prodavnici) funkcionišu


Podaci o posetima prodavnici temelje se na anonimnim, grupnim statističkim podacima. Google Analytics prikazuje brojeve na temelju trenutnih i prethodnih podataka o broju korisnika koji su kliknuli ili pregledali vaše Google Ads oglase i kasnije posetili vašu prodavnicu.
 
Podaci o posetama trgovini dolaze iz Google My Business računa, a kombiniraju se s pripadajućim Ads računom kako bi svi podaci bili vidljivi unutar Analytics interfejsa. 
 
Ono što je bitno s korisničke strane, podaci o poseti prodavnice ne mogu se povezati s pojedinačnim korisnicima. 
 

Koje uslove trebate da zadovoljite kako bi vam Store Visits koristio


Izveštaj poseta prodavnici nije dostupan svim Google oglašivačima. Pre svega, ne mogu je koristiti oglašivači s osetljivim kategorijama lokacija koje se odnose na zdravstvenu zaštitu, veru, sadržaj za odrasle i decu.
 
Za firme kojima je broj poseta fizičkoj lokaciji bitna metrika, kao što su:
  • hoteli
  • restorani
  • prodavnice
  • fitness centri

Možete upotrebljavati ovaj izveštaj da biste videli kako impresije i klikovi na oglase utiču na posete prodavnici. Uslovi koje treba zadovoljiti možemo podeliti na opšte, Ads i Analytics uslove.
 
Opšti uslovi koje treba zadovoljiti:
  • Povezani Google Analytics, Ads i My Business računi.
  • Morate da imate fizička prodajna mesta na više lokacija u zemljama koje ispunjavaju uslove. U Srbiji je ovaj izveštaj vidljiv, za ostala tržišta slobodno nam se obratite s upitom. 
  • Morate da imate dovoljno podataka o posetima prodavnici na poslužiocu za dodeljivanje prometa klikova na oglas ili vidljivih pojavljivanja i prosleđivanje pragova privatnosti korisnika.

Google Analytics uslovi:
  • Aktivirane Google Signals
  • Analytics povezan s Google Ads računom koji sadrži lokaciju iz Google My Businessa. 
  • Svi Google Ads računi povezani s Analytics entitetom moraju se odnositi na istu lokaciju. 
Google Ads uslovi
  • Barem 90% vaših povezanih lokacija mora biti potvrđeno na Google My Businessu.
  • Morate osigurati da su proširenja za lokaciju aktivna na vašem računu.
 

Gde možete pronaći izveštaj poseta prodavnica




Posete prodanice (Store Visits) možete pratiti unutar Google Analytics sučelja. Sve što trebate učiniti je otvoriti Store Visits (uz koje još uvijek stoji natpis BETA), naime ova funkcionalnost je još uvek u fazi razvoja. 

Store Visits izvještaj ćete pronaći po stavkom Conversions (konverzije), dakle Conversions > Store Visits. 

Bitno je napomenuti kako može proći i do 60 dana nakon što aktivirate Google Signals da vidite rezultate unutar Store Visits izveštaja. 

 

Na šta da obratite posebnu pažnju kod ovog izveštaja

  1. Obratite pažnju na regije u kojima korisnici više kupuju online i one gde je offline kupovina još uvek broj jedan. 
  2. Prosmatrajte uticaj kampanja na korisnike koji će stvarno da poseti vašu prodavnicu(iskoristite GA izveštaj o kanalima).
  3. Pratite kretanje poseta prodavnice nakon određenih kampanja i promocija. 

Fora podaci, zar ne? Ako vas zanima područje analize podataka pogledajte naše Google Analytics članke i naučite sve o top 9 Google Analytics mernih podataka.
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer