5 saveta za kvalitetniju keyword strategiju

Objavljeno: 18.07.2022. | 1 minute čitanja

Svakoj web stranici je  u interesu da privuče što veći broj posetioca, a to se neće dogoditi samo od sebe. Nedavno smo pisali o osnovnim faktorima koji će uticati na pozicioniranje web stranice na Google-ovim rezultatima pretrage, koje direktno utiče i na broj poseta, a u nastavku ćemo se fokusirati na jedan od najvažnijih - ključne reči, odnosno keywords.   

Izbor i postavljanje ključnih reči je od ogromne važnosti za uspeh web stranice, pa je svakako preporučljivo posvetiti vreme i pažnju u planiranje keyword strategije. 

Ipak, o čemu se tačno radi - šta su uopšte ključne reči?

Ključne reči su reči koje opisuju ideju i temu sadržaja web stranice. Najjednostavnije rečeno, Google pomoću njih analizira web stranicu, “shvata” o čemu se tačno radi i prikazuje web stranicu u rezultatima pretrage korisnicima na temelju njihovih pretraživanja. Zato je vrlo važno odabrati reči koje su relevantne za Vaše poslovanje, kako bi Vas Google mogao spojiti sa osobama koje se interesuju za proizvod ili uslugu koju nudite. 

Naravno, stvari nisu toliko jednostavne, pa će za dobre rezultate biti potrebno razviti keyword strategiju. U nastavku donosimo nekoliko saveta koji će Vam pomoći u tome.

 

1) Razmišljajte o potrebama kupaca


Dobro poznavanje kupaca jedan je od preduslova kvalitetne keyword strategije. Cilj strategije je savršeno uskladiti sadržaj i ključne reči sa načinom razmišljanja kupaca, što će rezultirati boljim pozicioniranjem, većom posećenosti i višim stopama konverzije

Kako biste to postigli, nužno je razumeti svoju ciljnu grupu (ili više njih), prepoznati koje “probleme” imaju ali i znati kako vi možete da ih rešite. Ova saznanja obezbediće izbor optimalnih i relevantnih ključnih reči koje će privući kupce na Vaš web. 

 

2) Pratite konkurenciju


Alati kao što je SEMrush prilično jasno pokazuju kakvu keyword strategiju koristi Vaša konkurencija. Zašto je važno znati koje ključne reči koriste Vaši konkurenti? Preduzeća koja nude sličan proizvod ili uslugu verovatno optimizuju svoju web stranicu za iste ključne reči. Stoga je važno znati kakav je nivo konkurentnosti za pojedinu ključnu reč. Tek nakon što se upoznate sa ovom statistikom možete planirati učinkovitost strategije i verovatnost njenog uspeha, ali i vreme koje Vam je potrebno za optimizaciju za pojedinu ključnu reč.

 
 
3) Koristite sinonime 
 

Jedno od pravila dobre on-page optimizacije je širenje portfolija relevantnih ključnih reči na web stranici. Odličan način za to je korišćenje sinonima osnovnih ključnih reči, kao i povezanih fraza. To je važno jer će različite osobe prilikom pretraživanja koristiti različite reči kako bi došle do istog cilja pretraživanja. Korišćenjem različitih ključnih reči koje u osnovi znače isto, povećaćete šanse da Vas pronađe što veći broj ljudi. 

Sinonime i povezane fraze možete pronaći na više načina - besplatnim alatima kao što je SEO Keyword Suggestion Tool, ali i pomoću Google-a - upišite svoju osnovnu ključnu reč i pratite Google-ovo automatsko popunjavanje (auto-fill) kao i sekciju sa povezanim pretraživanjima koja se nalazi na dnu svake stranice.

 

4) Procenite isplativost svake ključne reči

  
Cilj svake uspešne strategije je zarada, odnosno privlačenje novih kupaca. Isto vredi i za keywords strategiju, pri čemu je važno da znamo hoće li određena ključna reč dovesti nove kupce. Ipak, kako odrediti isplativost pojedine ključne reči? Naravno, testiranjem. 

 

Odredite testni budžet i pokrenite Google Ads oglas koji vodi na landing page optimizovan za jednu specifičnu ključue reč. Nakon privlačenja inicijalnog saobraćaja u testnom periodu, u Google Analytics-u pogledajte koliko je ljudi izvršilo željenu akciju (kupovinu, prijavu na newsletter, ispunjavanje forme, preuzimanje…). Ako su rezultati zadovoljavajući, tada ste sigurni da korišćenje te ključne reči neće biti uzaludno. 
 
  

5) Fokusirajte se na long-tail ključne reči


Samo 30-ak posto ukupnog saobraćaja otpada na popularne ključne reči - ostalih 70% dolazi temeljem long-tail ključnih reči. Takođe, long-tail ključne reči pokazuju bolje rezultate po pitanju konverzije pošto se korisnici koji ih pretražuju nalaze u kasnijim fazama customer journey-a. 

Long tail ključne reči su posebno nužne za manja preduzeća i start-up-ove koji tek započinju sa svojom SEO strategijom, ali i za one koji se ne mogu takmičiti sa velikim brendovima i korporacijama. Takve duže, specifične ključne reči će privući manje saobraćaja, ali će imati i veću vrednost konverzije.



Poznavanje interesa kupaca, praćenje konkurencije, korišćenje sinonima, testiranje i fokusiranje na long-tail ključne reči neki su od osnovnih koraka koji će Vam pomoći u povećanju kvalitete keyword strategije, a time i ostvarivanju bolje posećenosti web stranice. Za više detalja, javite nam se za besplatne konsultacije sa našim SEO stručnjacima i otkrijte prilike za unapređenje postojeće strategije ključnih reči.

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer