Naime, osnovne ključne reči se pretražuju češće, za njih je veća konkurencija pa se za njih teško kvalitetno rangirati. Sa druge strane, za long-tail ključne reči se lakše rangirati, a saobraćaj koji dolazi preko njih je često kvalitetniji pa iz njega možete da vidite šta tačno interesiuje publiku.
Ako konkurencija nešto radi, ne znači da to isto morate i vi da radite. Ali, poznavanje ključnih reči za koje vaša konkurencija želi da se rangira može vam biti od velike pomoći za proveru vaše liste.
Takođe postoji i šansa da su vaši konkurenti napravili detaljno istraživanje ključnih reči. Zašto onda to ne biste iskoristili? Možete da istražite ključne reči za koje se rangiraju kako biste odabrati najbolje.
Konkurent se rangira za ključne reči koje imate na svom spisku? Odlično, poboljšajte rang baš za njih!
Ok, to su očigledno najpopularnije ključne reči za koje će biti i najteže da ostvarite najbolji rezultat. Međutim, šta je s onim ključnim rečima za koje je vašu konkurenciju očigledno manje briga? Te ključne reči predstavljaju posebnu priliku za vas!
Ali, i u ovom slučaju je važna ravnoteža -
ravnoteža između ključnih reči za koje postoji velika konkurencija i za koje je teže da se rangirate i onih ključnih reči koje nisu toliko popularne i predstavljaju realniju priliku za uspeh.
Ova ravnoteža je jednaka onoj između osnovnih i long-tail ključnih reči - cilj je da kreirate listu ključnih reči koja će doneti kratkoročan uspeh, ali i imati potencijal za jedan dugoročan, zahtevniji rezultat.
6. KORAK - Smanjite listu sa Google Keyword Plannerom i Trendsom
(19 minuta)
Preostalo vam je još 20-tak minuta za završetak vašeg polumaratona sa ciljem na "Keyword Arena" stadionu.
Nakon otprilike 2/3 trke, imate poprilično opsežnu listu ključnih reči, po mogućnosti kombinovanu od osnovnih i long-tail ključnih reči i onih veoma popularnih i onih malo manje popularnih.
Pre ulaska u cilj, potrebno je da suzite tu listu. Na raspolaganju imate nekoliko besplatnih alata sa kojima možete da vidie koliki je potencijal pojedine ključne reči.
Mi u Arboni obožavamo alate i internet aplikacije. Njihova raznovrsnost pogodna je za gotovo sva područja digitalnog marketinga. Što se tiče istraživanja ključnih reči, imamo par svojih omiljenih alata.
Dva su, naravno, Google-ova -
Google Keyword Planner i
Google Trends, a ostali su
KeywordTool.io i
MOZ-ov Keyword Explorer.
U ovom ćemo koraku ipak da se fokusiramo na Google-ove proizvode.
Koristite Keyword Planner za proveru
obima pretraživanja i procenu saobraćaja koji mogu da ostvare. Proverite koje ključne reči imaju premalo (ili previše) pretraživanja pa narušavaju ravnotežu u vašoj listi. Slično možete da vidite i sa drugim, gore-pomenutim alatima.
Ali, pre nego što ih obrišete, proverite
istoriju i predviđanja njihovog pretraživanja sa Google Trends-om. Možda vas iznenadi da su neke ključne reči sezonske i da ima smisla u njih investirati.
ZAKLJUČAK
Čestitamo, upravo ste svoj polumaraton završili za
61 minut!
Svetski rekord na putu je 58:33 (FYI - drži ga Samuel Kamau Wanjiru iz Kenije), a mi smo sigurni da i vi vremenom možete da smanjite ovaj proces za ta 2-3 minuta.
Očigledno je da postoji još mnogo tehnika i alata za istraživanja ključnih reči. Neke smo čak i naveli u blogu.
Ipak, sa ovih brzinskih 6 koraka možete u roku od sat vremena da kreirate jednu temeljnu listu ključnih reči koju tada vremenom možete da nadograđujete i proširujete.
Ipak, svakako preporučujemo da na istraživanje ključnih reči odvojite većinu svog SEO vremena.