Kako da napravite profitabilnu AdWords kampanju?
Pokretanje nove AdWords kampanje zna da bude naporan i komplikovan proces. Strah je uvek prisutan pri izradi nove kampanje pa ću vam pokazati pravi put do uspeha kreiranja profitabilne kampanje koja će trošiti manje vašeg budžeta. Jedna od najvažnijih stvari koje sam naučio jeste ta da svaki uspešni Internet marketing stručnjak započinje izradu kampanje checklist-om odnosno redom prati korake koji su veoma važni za izradu uspešne AdWords kampanje.
Sve te informacije pomoći će vam pri određivanju koje reči treba da koristite za izradu svoje kampanje.
Odgovor je neodoljiva ponuda koja ima tri ključne komponente:
a) Vrednost – Vaš proizvod ili usluga mora da bude vrednija od cene. To su osnove marketinga, što ne znači da vaša ponuda mora da bude jeftina. Morate da jasno definišete vrednost svog proizvoda ili usluge korisniku i da imate na umu da vrednost uvek bude veća od cene.
b) Verodostojnost – Kada imate ponudu koja zvuči predobro da bi bila istinita, tada korisnici mogu biti malo skeptični, pa im morate dati dobar razlog zašto je vaša ponuda tako povoljna. Npr. ako imate neku akciju ili veliki popust, tada morate da date razlog zbog čega imate tako povoljne cene. Razlozi mogu da budu na primer: slavlje godišnjice, otvaranje nove prodavnice, kraj godine itd.
c) Smanjite rizik – Većina korisnika koji pretražuju i kupuju na Internetu imaju strah da im neko na prevaru ne uzme novac. Jedna od najboljih taktika za smanjenje rizika je garantovani povraćaj novca. Kada korisnik zna da će dobiti povraćaj novca ako mu proizvod nije dostavljen, kupovaće online bez straha. Na ovaj način ćete biti ispred konkurencije jer ćete nuditi nešto što oni možda nemaju.
Sa Google AdWords oglašavanjem plaćate samo kada korisnik klikne na vaš oglas, zbog toga vaši oglasi imaju dva važna zadatka:
Da privuku kvalifickovane korisnike kako bi kliknuli na vaš umesto na konkurentski oglas
Da oteraju nekvalifikovane korisnike da ne bi kliktali na vaš oglas i trošili vam budžet uzalud
To znači da ćete imati veći saobraćaj, više prodaje i manje potrošenog novca na nekvalifikovane korisnike, što vodi do većeg profita. Ovo je veoma važan korak i stoga vaš oglas mora da bude neodoljiv. Postoje 4 komponente od kojih se sastoji oglas:
Naslov/Headline
Opis 1/Description line 1
Opis 2/Description line 2
URL za prikaz/Display URL
Naslov
Naslov je najvažniji deo oglasa jer je to prvo što će korisnik pročitati. Pokušajte da uključite ključnu reč u naslov kako bi Google mogao da podelja te reči kada ih neko upiše u pretraživač. Tako ćete se istaći među drugim oglasima i korisnik će imati utisak da je našao baš ono što traži.
Druga dobra strategija jeste da postavite pitanje u naslovu. Npr. ako prodajete zimske gume i vaša ključna reč je „zimske gume“, tada bi dobar naslov glasio „Da li su vam potrebne zimske gume?“ jer bi korisnikov odgovor uvek bio da, a ponekad je dovoljan samo jedan da započne prodaja.
Opis 1 i 2
U svoja dva reda koliko vam nudi Google pokušajte da opišete svoju ponudu što bolje. Istaknite svoje prednosti, istaknite akcije koje imate ili posebne uslove poput npr. besplatne dostave. Imate 35 znakova za svaki opis zato ih iskoristite što bolje.
URL za prikaz
Ovaj deo oglasa je takođe važan, tako da nemojte samo da kopirate ime svog domena. Iskoristite prostor i navedite svoju ponudu u samom URL-u kako biste se istakli od drugih oglasa.
Ovo su neki primeri kako to možete da napravite:
Pre nego što pokrenete svoju AdWords kampanju važno je da postavite praćenje konverzija. Ako preskočite ovaj korak nećete znati koje ključne reči i oglasi donose najviše konverzija, a na kojima samo gubite novac. Drugim rečima nećete moći da optimizujete kampanju kada bude aktivna.
Najbolji način za praćenje konverzija jeste pomoću Google Analytics-a. Pomoću Analytics-a možete da proverite mnoge statistike i da postavite ciljeve koji su bitni za vašu prodaju. Pristup tim podacima olakšava strateško planiranje i optimizaciju vaše kampanje. Važno je da možete da doznate preko koje reči se ostvarila konverzija i u krajnjem slučaju prodaja, i da saznate koje ključne reči troše budžet, a ne stvaraju konverzije.
Postavljanje Google Analytics-a je jednostavno. Izradite svoj račun na Google Analytics-u, povežite ga sa Google AdWords nalogom i postavite Analytics kod na svoju Web stranicu.
Kada započnete svoju kampanju i kada Google odobri vaše oglase možete da se opustite, ali samo na kratko jer kampanju sada treba konstantno optimizovati.
Većina kampanja nije profitabilno od početka i zahtevaju konstantnu optimizaciju da bi postale i ostale profitabilne. Postoje 3 područja za napredak AdWords kampanje:
Licitacije na ključnim rečima (bid) – Kada počnete da generišete klikove, tada prema tome morate i prilagoditi vaše licitacije. Ako vaše ključne reči ostvaruju prodaju a niste na prvom mestu, tada nastavite da dižete licitacije. Ako vaše ključne reči ne donose zaradu, tada bi trebalo da smanjite licitacije ili da pauzirate te reči.
Klikovni procenat (CTR) – direktno utiče na ocenu kvaliteta (qualityscore), što direktno utiče na cenu klika. Da biste optimizovali CTR morate da testirate različite verzije oglasa kako biste videli koja ima najviše klikova.
Odredišna stranica (landing page) – Ima mnogo alata sa kojima možete da testirate odredišnu stranicu, ali ja vam preporučujem da koristite Google Analytics Experiments. Jednostavan je za korištenje i možete da se registrujete besplatno na http://analytics.google.com. Kada se registrujete, kreirajte eksperiment za testiranje dve verzije odredišnih stranica i izmerite koja generiše najviše klikova.
Ako ste kreirali svoju AdWords kampanju, trebalo bi da se fokusirati na optimizaciju iste. Ako budete pratili navedene korake, trebalo bi da ste na putu ka uspešnoj Google AdWords kampanji.
Korak 1. Provera potražnje
Pre nego što krenemo u izradu kampanje treba da proverimo potražnju, jer ako vaši korisnici ne pretražuju vaš proizvod ili usluge na pretraživačima, onda i nema smisla da kreirate kampanju. Pre nego što počnete da se veselite što će e kreirati svoju novu kampanju treba da utvrdite da li ima pretraživanja, a to možemo da proverimo pomoću alata keyword planner. Najpre birate lokaciju i jezik, a zatim upisujete reči koje su povezane sa vašim proizvodom ili uslugom pa vam Google predlaže još reči na tu temu i prosečni mesečni broj pretraživanja, kolika je konkurencija za te ključne reči i kolika bi bila cena klika za određenu ključnu reč.Sve te informacije pomoći će vam pri određivanju koje reči treba da koristite za izradu svoje kampanje.
Korak 2. Neodoljiva ponuda
Što možete da ponudite u svojoj AdWords kampanji da je tako neodoljivo pa da bi korisnik mislio da bi bilo šteta da ne iskoristi tu ponudu sada i kako se možete istaći svojim oglasom ispred svih ostalih oglasa u rezultatima pretraživanja?Odgovor je neodoljiva ponuda koja ima tri ključne komponente:
a) Vrednost – Vaš proizvod ili usluga mora da bude vrednija od cene. To su osnove marketinga, što ne znači da vaša ponuda mora da bude jeftina. Morate da jasno definišete vrednost svog proizvoda ili usluge korisniku i da imate na umu da vrednost uvek bude veća od cene.
b) Verodostojnost – Kada imate ponudu koja zvuči predobro da bi bila istinita, tada korisnici mogu biti malo skeptični, pa im morate dati dobar razlog zašto je vaša ponuda tako povoljna. Npr. ako imate neku akciju ili veliki popust, tada morate da date razlog zbog čega imate tako povoljne cene. Razlozi mogu da budu na primer: slavlje godišnjice, otvaranje nove prodavnice, kraj godine itd.
c) Smanjite rizik – Većina korisnika koji pretražuju i kupuju na Internetu imaju strah da im neko na prevaru ne uzme novac. Jedna od najboljih taktika za smanjenje rizika je garantovani povraćaj novca. Kada korisnik zna da će dobiti povraćaj novca ako mu proizvod nije dostavljen, kupovaće online bez straha. Na ovaj način ćete biti ispred konkurencije jer ćete nuditi nešto što oni možda nemaju.
Korak 3. Oglasi koji ostavljaju utisak
Sa Google AdWords oglašavanjem plaćate samo kada korisnik klikne na vaš oglas, zbog toga vaši oglasi imaju dva važna zadatka:
Da privuku kvalifickovane korisnike kako bi kliknuli na vaš umesto na konkurentski oglas
Da oteraju nekvalifikovane korisnike da ne bi kliktali na vaš oglas i trošili vam budžet uzalud
To znači da ćete imati veći saobraćaj, više prodaje i manje potrošenog novca na nekvalifikovane korisnike, što vodi do većeg profita. Ovo je veoma važan korak i stoga vaš oglas mora da bude neodoljiv. Postoje 4 komponente od kojih se sastoji oglas:
Naslov/Headline
Opis 1/Description line 1
Opis 2/Description line 2
URL za prikaz/Display URL
Naslov
Naslov je najvažniji deo oglasa jer je to prvo što će korisnik pročitati. Pokušajte da uključite ključnu reč u naslov kako bi Google mogao da podelja te reči kada ih neko upiše u pretraživač. Tako ćete se istaći među drugim oglasima i korisnik će imati utisak da je našao baš ono što traži.
Druga dobra strategija jeste da postavite pitanje u naslovu. Npr. ako prodajete zimske gume i vaša ključna reč je „zimske gume“, tada bi dobar naslov glasio „Da li su vam potrebne zimske gume?“ jer bi korisnikov odgovor uvek bio da, a ponekad je dovoljan samo jedan da započne prodaja.
Opis 1 i 2
U svoja dva reda koliko vam nudi Google pokušajte da opišete svoju ponudu što bolje. Istaknite svoje prednosti, istaknite akcije koje imate ili posebne uslove poput npr. besplatne dostave. Imate 35 znakova za svaki opis zato ih iskoristite što bolje.
URL za prikaz
Ovaj deo oglasa je takođe važan, tako da nemojte samo da kopirate ime svog domena. Iskoristite prostor i navedite svoju ponudu u samom URL-u kako biste se istakli od drugih oglasa.
Ovo su neki primeri kako to možete da napravite:
www.domena.rs/Zimske_Gume
www.domena.rs/Akcija_Zimskih_Guma
www.domena.rs/Besplatna_Dostava_Zimskih_Guma
www.domena.rs/Akcija_Zimskih_Guma
www.domena.rs/Besplatna_Dostava_Zimskih_Guma
Korak 4. Praćenje konverzija
Pre nego što pokrenete svoju AdWords kampanju važno je da postavite praćenje konverzija. Ako preskočite ovaj korak nećete znati koje ključne reči i oglasi donose najviše konverzija, a na kojima samo gubite novac. Drugim rečima nećete moći da optimizujete kampanju kada bude aktivna.
Najbolji način za praćenje konverzija jeste pomoću Google Analytics-a. Pomoću Analytics-a možete da proverite mnoge statistike i da postavite ciljeve koji su bitni za vašu prodaju. Pristup tim podacima olakšava strateško planiranje i optimizaciju vaše kampanje. Važno je da možete da doznate preko koje reči se ostvarila konverzija i u krajnjem slučaju prodaja, i da saznate koje ključne reči troše budžet, a ne stvaraju konverzije.
Postavljanje Google Analytics-a je jednostavno. Izradite svoj račun na Google Analytics-u, povežite ga sa Google AdWords nalogom i postavite Analytics kod na svoju Web stranicu.
Korak 5. Optimizacija
Kada započnete svoju kampanju i kada Google odobri vaše oglase možete da se opustite, ali samo na kratko jer kampanju sada treba konstantno optimizovati.
Većina kampanja nije profitabilno od početka i zahtevaju konstantnu optimizaciju da bi postale i ostale profitabilne. Postoje 3 područja za napredak AdWords kampanje:
Licitacije na ključnim rečima (bid) – Kada počnete da generišete klikove, tada prema tome morate i prilagoditi vaše licitacije. Ako vaše ključne reči ostvaruju prodaju a niste na prvom mestu, tada nastavite da dižete licitacije. Ako vaše ključne reči ne donose zaradu, tada bi trebalo da smanjite licitacije ili da pauzirate te reči.
Klikovni procenat (CTR) – direktno utiče na ocenu kvaliteta (qualityscore), što direktno utiče na cenu klika. Da biste optimizovali CTR morate da testirate različite verzije oglasa kako biste videli koja ima najviše klikova.
Odredišna stranica (landing page) – Ima mnogo alata sa kojima možete da testirate odredišnu stranicu, ali ja vam preporučujem da koristite Google Analytics Experiments. Jednostavan je za korištenje i možete da se registrujete besplatno na http://analytics.google.com. Kada se registrujete, kreirajte eksperiment za testiranje dve verzije odredišnih stranica i izmerite koja generiše najviše klikova.
Ako ste kreirali svoju AdWords kampanju, trebalo bi da se fokusirati na optimizaciju iste. Ako budete pratili navedene korake, trebalo bi da ste na putu ka uspešnoj Google AdWords kampanji.
Zadnji Blog postovi
Kategorije
Arhiva Blog postova
- Kolovoz 2024 (8)
- Srpanj 2024 (1)
- Svibanj 2024 (4)
- Travanj 2024 (4)
- Ožujak 2024 (5)
- Siječanj 2024 (6)
- Prosinac 2023 (6)
- Studeni 2023 (5)
- Lipanj 2023 (2)
- Svibanj 2023 (1)
- Travanj 2023 (8)
- Veljača 2023 (1)
- Siječanj 2023 (2)
- Studeni 2022 (3)
- Listopad 2022 (8)
- Rujan 2022 (9)
- Kolovoz 2022 (5)
- Srpanj 2022 (9)
- Lipanj 2022 (9)
- Svibanj 2022 (8)
- Travanj 2022 (8)
- Ožujak 2022 (7)
- Veljača 2022 (6)
- Siječanj 2021 (1)
- Prosinac 2020 (3)
- Studeni 2020 (2)
- Listopad 2020 (5)
- Rujan 2020 (3)
- Kolovoz 2020 (4)
- Srpanj 2020 (7)
- Lipanj 2020 (4)
- Svibanj 2020 (4)
- Ožujak 2020 (5)
- Veljača 2020 (5)
- Siječanj 2020 (4)
- Prosinac 2019 (5)
- Studeni 2019 (7)
- Listopad 2019 (5)
- Rujan 2019 (3)
- Kolovoz 2019 (6)
- Srpanj 2019 (1)
- Lipanj 2019 (2)
- Svibanj 2019 (3)
- Travanj 2019 (3)
- Ožujak 2019 (3)
- Veljača 2019 (3)
- Siječanj 2019 (5)
- Prosinac 2018 (5)
- Studeni 2018 (3)
- Listopad 2018 (5)
- Rujan 2018 (2)
- Kolovoz 2018 (6)
- Srpanj 2018 (6)
- Lipanj 2018 (4)
- Svibanj 2018 (5)
- Travanj 2018 (4)
- Ožujak 2018 (3)
- Veljača 2018 (3)
- Siječanj 2018 (5)
- Prosinac 2017 (4)
- Studeni 2017 (4)
- Listopad 2017 (6)
- Rujan 2017 (1)
- Kolovoz 2017 (4)
- Srpanj 2017 (4)
- Lipanj 2017 (3)
- Svibanj 2017 (3)
- Travanj 2017 (4)
- Ožujak 2017 (4)
- Veljača 2017 (4)
- Siječanj 2017 (2)
- Prosinac 2016 (3)
- Studeni 2016 (3)
- Listopad 2016 (6)
- Rujan 2016 (6)
- Kolovoz 2016 (1)
- Lipanj 2016 (3)
- Svibanj 2016 (3)
- Travanj 2016 (4)
- Ožujak 2016 (3)
- Veljača 2016 (3)
- Siječanj 2016 (3)
- Prosinac 2015 (1)
- Studeni 2015 (4)
- Listopad 2015 (1)
- Rujan 2015 (2)
- Kolovoz 2015 (2)
- Lipanj 2015 (1)
- Svibanj 2015 (4)
- Ožujak 2015 (3)
- Prosinac 2014 (15)
- Studeni 2014 (1)
- Listopad 2014 (7)
- Rujan 2014 (10)
- Kolovoz 2014 (3)
- Srpanj 2014 (3)
- Lipanj 2014 (3)
- Svibanj 2014 (1)
- Travanj 2014 (3)
- Ožujak 2014 (3)
- Veljača 2014 (1)
- Siječanj 2014 (4)