Objavljeno: 12.08.2019. | 1 minute čitanja
Odlično je što znate da je CTR (stopa klikanja) jedan od najvećih faktora koji utiču na uspešnost Google Ads kampanje. Nego znate li zašto?
- stavke koje će zajedno uticati na to koliko ćete morati izdvojiti za svaki lead ili prodaju.
Lead je individualna osoba ili organizacija koja je pokazala interes za vašu firmu/proizvod/usluge te potencijalno vodi do prodaje.
Isto smo tako svesni da viši CTR znači i
veću relevantnost Google oglasa. A ko voli relevantnost? Google!
Evo činjenice:
S porastom ocene kvaliteta oglasa, vaši se oglasi rangiraju na boljem mestu.
Što je oglas na boljem mestu, tj. vidljiviji, to će zaraditi više klikova po nižoj ceni. I to je to!
No ipak, kada pokušavate povećati CTR, nemojte izgubiti fokus na ono što je u krajnjem slučaju najvažnije -
konverzije i stopa konverzije. Neki će oglasi imati viši CTR, no neće imati i veću stopu konverzije. Ključno je da ih uvek testirate.
Klikovi nisu važni.
Važna je akcija koju želite da korisnik napravi.
Sledi top 5 načina za povećanje CTR-a za Google Ads oglase.
1. Ključne reči i povezanost s Google oglasom
Imate li 20-40 ključnih reči za koje ste uvereni da su relevantne za tematiku oglasa, razmislite ponovno. Sinonimi, akronimi i skraćenice u istoj grupi oglasa neće vam baš pomoći..
Na primer, oglašavate kupatilski nameštaj i neko pretražuje “kupatilska oprema”, a vaš oglas kaže “Kupatilski nameštaj - veliki izbor”. Ovaj oglas je toliko relevantan pretraživanju korisnika koliko bi bio i oglas koji vodi na kupatilsku galanteriju.
Preporučujemo da
grupišete pojedinačne ključne reči u vlastite grupe oglasa s vlastitim jedinstvenim i relevantnim oglasima.
To će povećati CTR i poboljšati ocenu kvaliteta oglasa. Na primer, iako “armature za kadu” i “slavine za kadu” znače potpuno isto, stavite ih u zasebne grupe oglasa i stvorite jedinstvene oglase u kojima bi se trebale nalaziti upravo ove ključne reči.
2. U URL oglasa uključite glavnu ključnu reč
Ovaj je savet neverovatno jednostavan, a opet se toliko zanemaruje da je to iznenađujuće. Display URL je deo tekstualnog oglasa i trebao bi se uvek koristiti, ali ga oglašivači često ostavljaju praznim.
Kada ste u svakom redu ograničeni brojem znakova, uključivanje ključne reči u display URL je taktika koju bi svakako morali praktikovati.
Naime, postavljanje glavne ključne reči u URL oglasa daje korisnicima još jedan znak da je vaš oglas najrelevantniji za njihovo pretraživanje. Kada ga vide, mogu biti sigurni da im oglas pruža ono što traže.
Evo odličnog primera. Jedan je oglas s URL adresom koja u sebi ima ključnu reč pretraživanja, a drugi oglas ga nema. Na šta ćete pre kliknuti?
Verovatno na ovaj prvi. Nakon što ste pretraživali “SEO optimizacija”, vaš upit pretraživanja se našao u naslovu oglasa i opet u URL-u. To vam zaista daje do znanja da se iza oglasa nalazi upravo ono što tražite.
3. Proširenja oglasa - što više to bolje
Proširenja oglasa su obeležja koje prikazuju
dodatne informacije u oglasima. Ona u osnovi dodavanjem redova teksta ispod oglasa povećavaju oglasni prostor.
Postoji
mnogo vrsta oglasnih proširenja (ad extensions) koje će dodatno istaknuti vaš oglas na pretraživačkoj mreži.
4. Dodajte negativne ključne reči u grupe oglasa
Ovde se ne radi samo o povećanju CTR-a već i o tome da prestanete
uzaludno trošiti novac na ključne reči od kojih nemate koristi.
Negativne ključne reči su
reči za koje se ne želite oglašavati, tj. ne želite da se vaši oglasi prikazuju u Google-u.
Odličan primer je ako neko upiše upit “Frizerski salon Beograd”, u popis negativnih ključnih reči dodaće te “Beograd” jer se vaš frizerski salon nalazi u Kragujevcu.
Ili drugi primer - “akcija na mašine za pranje sudova”. Na popis negativnih ključnih reči možete staviti “akcija” jer vaše mašine za pranje sudova nisu na akciji.
Negativne ključne reči posebno dolaze do izražaja kada u grupama oglasa koristite ključne reči sa širokim podudaranjem (broad match). Na primer, pišete oglas za sportske patike i ciljate ključnu reč
sportske patike sa širokim podudaranjem. Ova ključna reč može imati
1000 pojavljivanja za “sportske čarape” za koje vaš oglas uopšte nije optimizovan.
Ova bi situacija rezultirala niskim CTR-om i smanjenjem ukupne prosečne stope klikova. Rešenje je dodati reč "čarape" i/ili [sportske čarape] u popis negativnih ključnih reči. Ako i prodajete sportske čarape, ciljajte ih odgovarajućim oglasom u zasebnoj grupi oglasa.
5. Pauzirajte Google oglase koji nisu uspešni
Nemoguće je da će svi oglasi ostvariti pozitivne rezultate.
Možete ih optimizovati u nedogled, no ako ne idu, jednostavno ne idu.
U slučaju da zaista ne vidite pozitivne CTR-ove, morate povući granicu i reći "dosta!". U protivnom ćete samo trošiti novac na nešto što nema prevelikog učinka kod online publike, a niti kod Googlea.
Ako ćete imati niski CTR, Google će
ređe prikazivati oglase. I tako započinje začarani krug. Niži CTR znači manju vidljivost oglasa, što znači niži CTR, i… - shvatate poentu.
Kod oglasa za koje ne vidite pozitivne rezultate, odmah pauzirajte i pokušajte s novim sve do kad oglas ne postane relevantniji za pretraživanje.
Kratak zaključak
Važno je da budete svesni kako
ne možete preko noći poboljšati CTR. Ipak je potrebno malo vremena.
I puno pokušaja i grešaka.
Taktika dodavanja ključnih reči i negativnih ključnih reči funkcioniše, ali ne očekujte da ćete odmah videti porast konverzija.
Optimizacija oglasa ipak
zahteva nešto finoće:
- morate dobro poznavati svoju publiku,
- istražiti ključne reči koje će biti relevantne za njihova pretraživanja i zatim
- pronaći načine da te ključne reči uključite u oglase.
Obratite pažnju na tekst oglasa i na odredišnu stranicu na koju šaljete online korisnike. Ako oglas neće imati uspeha, nemojte se plašiti pokušati nešto drugo. Pokušajte primeniti naših pet saveta za povećanje CTR-a i bićete na dobrom putu.
Ako ipak naiđete na prepreke,
slobodno nas kontaktirajte. Imamo odličnu ekipu za vođenje Google Ads kampanja pa nas slobodno testirajte :)