Facebook oglasi: na kojim mestima mogu da se nađu?

Objavljeno: 11.12.2018. | 1 minute čitanja

Lokacija, lokacija i lokacija. Važnost lokacije ne odnosi se samo na kupovinu kuće ili na odlazak na odmor. Lokacija odnosno položaj oglasa važan je i za stvaranje uspešnih Facebook kampanja!

Kao marketinški stručnjaci svesni smo da je svaki segment u stvaranju oglasa bitan. To zna i Mark Zuckerberg koji je odradio fantastičan posao uvođenjem novih lokacija na kojima se mogu prikazivati oglasi.

Ali zašto je do toga uopšte došlo? Facebook je već prošle godine promenio algoritam prema kojem gotovo sve promocije smešta u zadnji red. Drugim rečima, da se biraju igrači za igru graničara, vi biste sa svojim oglasima bili onaj poslednji izbor kojeg Facebook nevoljno ima u timu.

Odgovor je vrlo jednostavan. Facebook je odlučio da se takmiči sa Google-ovim oglašavanjem i proširenjem lokacija oglašavanja želi da se približi Google-ovim mogućnostima.

Međutim, sa dodatnim mogućnostima oglašavanja dolazi i mnogo odgovornosti. Iako bi neki mogli napamet da nabroje sve Facebook-ove lokacije za oglašavanje, malo ko će zaista razumeti kako svaki položaj funkcioniše i kako utiče na samo izvođenje marketinških kampanja. 

Šta može da pođe po zlu?


Od 2018. godine, Facebook oglasi se mogu prikazivati na:
  • samom Facebooku, 
  • Facebook Messengeru, 
  • Instagramu i
  • Audience Networku.

Facebook već odavno nije platforma sa samo jednom opcijom oglašavanja. Oglašivači sada na svim platformama mogu i MORAJU da prate kako se njihovi oglasi prikazuju. U suprotnom će bacati novac uz vetar. 

Na primer, ako želite da postaviti oglas na Instagramu i Messengeru. U velikoj ste nevolji ako ste tokom postavljanja oglasa ostavili lokacije na automatskim postavkama i ako sa jednim vizualom ciljate različite lokacije. 

Naime, možete pretpostaviti:

Različite pozicije = različite dimenzije vizuala

Istina, automatsko pozicioniranje oglasa je lako ostaviti. Štaviše, to Facebook i preporučuje! Ali ova praksa ipak nije med i mleko jer zahteva mnogo ručne intervencije. 
Automatc placement facebook

Lokacije Facebook oglasa


Pre svega, hajde da detaljnije nabrojimo lokacije na kojima se Facebook oglasi mogu prikazati!

Facebook:

  • Facebook Feed. Standardni newsfeed oglasi na mobilnim uređajima i desktopu
  • Instant Articles. Veliki i ekspanzivni format koji se fokusira na slike, video zapise i još mnogo toga. Zahteva dodatno podešavanje i može da se prikaže samo na mobilnim uređajima.
  • In-stream videos. Video oglas vidljiv između drugih video zapisa
  • Right column (desni stupac). Slikovni oglasi sa desne strane Facebook newsfeeda
  • Suggested videos. Video zapisi koji se pokreću nakon završetka drugih video zapisa. Podržava samo mobilnu verziju.
  • Marketplace (tržište). Standardni Facebook-ov oglas koji se prikazuje na Facebook-ovoj aplikaciji Marketplace.
Instagram (samo za mobilne uređaje):
  • Feed. Izgleda kao standardna Instagram objava, osim što je reč o oglasu.
  • Stories (priče). Nestajući oglas koji se pojavljuje između priča ostalih korisnika


Audience Network:

  • Native, banner, interstitial (nativno, banner i međuprostorno). Standardni Facebook oglasi koji se prikazuju na web stranicama van Facebook platforme (samo za mobilne uređaje)
  • In-stream videos (umetnuti video zapis). Video oglasi koji se izvode između drugih video zapisa.
  • Rewarded videos (nagrađeni video zapisi). Video oglasi koji se prikazuju za vreme korisnikovog odmora od igre. Tipično za besplatne igre jer developeri zarađuju novac prikazivanjem oglasa. Samo za mobilne uređaje.

Messenger

  • Home (početna). Standardni Facebook oglas oblikovan za ekran Messengera
  • Sponzorisane poruke. Korisniku se šalju sponzorisane poruke. Zahtevaju dodatno podešavanje.


Zavisno od cilja kampanje možete da birate između mnogih lokacija. Kao što smo pre spomenuli, Facebook preporučuje uključenje što više položaja kako bi njegov algoritam postigao što bolje rezultate uz najmanju moguću cenu. Ako ste kao mi, ne nasedajte na takve priče :)
 

Izbor uređaja i izbor lokacija za prikaz Facebook oglasa: beskrajna bitka koja može trajati satima

Verovatno ste primetili da postoje tri opcije za ciljanje uređaja:

  1. svi uređaji
  2. mobilni uređaji
  3. desktop uređaji

Facebook marketing ciljanje prema uređajima

Dakle Facebook omogućava ciljanje publike prema uređaju i prema lokacijama na kojima će se prikazivati Facebook oglasi. Pomislićete: “Fleksibilan je taj Facebook, nema šta! Daje neograničene prilike za detaljnije ciljanje publike i za stvaranje još boljih oglasa!”

Ali kako to biva sa Facebook-om, morate imati na umu jednu stvar. Ako ne želite istovremeno da ciljate i desktop računare i mobilne uređaje, neće vam biti dostupne sve lokacije za prikazivanje oglasa. 

Ako se odlučite da ciljate samo korisnike Facebook-a na desktop računarima/prenosnim računarima, bićete ograničeni na prikazivanje oglasa unutar newsfeeda i u desnoj koloni. 

U slučaju da se odlučite da ciljate korisnike na mobilnim uređajima, imate opciju prikazivanja oglasa na newsfeedu i na Instant Articles.

Konačno, postoji i nekoliko opcija za prikazivanje oglasa koje su dostupne jedino za određene ciljeve kampanja, uključujući umetnute (in-stream) video zapise i predložene (suggested) video zapise.

Nakon “kratkog” uvoda, idemo da analiziramo svaku moguću lokaciju za prikazivanje Facebook oglasa!

1. Oglasi na Facebook Newsfeedu (desktop)

Dimenzija slike: 1200 x 628 px
Mere: 9:16; 16:9;
Format: jpg i png
Video: najviša moguća rezolucija
Minimalne dimenzije: 600x315 ili 600x600 px;
Mere video zapisa: 9:16; 16:9; .
Format video zapisa: .mp4, .mov,
Maksimalan kapacitet: 4 GB
Trajanje video oglasa: 240 minuta

Mnogi se marketinški stručnjaci odlučuju na ciljanje korisnika preko newsfeeda jer oglasi izgledaju kao uobičajene objave što ih čini i privlačnijima za Facebook korisnike. Prema Facebook-ovoj anketi korisnika utvrdilo se da korisnici ne vole nametljive oglase, uključujući pop-up oglase i video oglase koji automatski reprodukuju zvuk. S obzirom na to da se oglasi na newsfeedu uklapaju u okolinu i ne prekidaju korisničko iskustvo, oni su odličan izbor za svaku kampanju. 

Kada ga koristiti?

Skoro uvek! I na mobilnim uređajima i na desktop računarima. Isto tako, ako imate komplikovan krajnji cilj koji zahteva preduzimanje više radnji koje je teže izvršiti na mobilnom uređaju, preporučujemo da ciljate korisnike na newsfeedu za desktop računare.  

2. Oglasi na Facebook Newsfeedu (mobilni uređaj)

Karakteristike slika i video zapisa iste kao i za desktop

Ova opcija omogućuje prikazivanje oglasa u newsfeedu onih koji upotrebljavaju Facebook aplikaciju na mobilnim uređajima, npr. pametne telefone i tablete. Oglasi se takođe prikazuju onima koji posećuju Facebook putem mobilnog web pretraživača.

Uz desktop newsfeed, ovo je najpopularniji položaj za prikaz oglasa što i ne čudi jer podržava sve ciljeve marketinških kampanja.

3. Oglasi na Facebook-ovoj desnoj strani interfejsa

Karakteristike slika i video zapisa iste kao i za Facebook Newsfeed.

Kao što joj samo ime kaže, ova opcija omogućava postavljanje oglasa na desnoj strani Facebook interfejsa u delu “Trending”. Ova je opcija omogućena samo za desktop korisnike.

Za razliku od ostalih položaja, oglas na desnoj strani interfejsa ne sadrži CTA gumb (poziv na akciju). Kada korisnik prolazi newsfeedom, oglas je fiksiran na samom vrhu ekrana kako bi uvek bio unutar vidnog polja.

Možete da ga koristite za gotovo sve ciljeve oglašavanja koji ciljaju “hladnu”, nezainteresovanu publiku. Bez obzira na to što ovi oglasi imaju mnogo manji CTR (klikovni procenat) od ostalih oglasa, oni su veoma delotvorni u kombinaciji sa Newsfeed ciljanjem korisnika. 

Na primer, ukoliko vodite kampanju sa ciljem privlačenja leadova, retargeting oglasi će na desnoj strani interfejsa biti delotvorniji. 

4. Facebook oglasi na Audience Networku

Karakteristike slika i video zapisa iste kao i za desktop

Audience Network omogućuje prikazivanje oglasa van Facebook platforme. Kada prikazujete oglase na Audience Networku, oglasi će se prikazivati na aplikacijama i web lokacijama Facebook-ovih partnera. 

Facebook-ovo proširenje na mobilne web stranice neki nazivaju potencijalnim ubistvom Google AdSense-a. Google AdSense dominira oglasima na desktop računarima dok se Facebook nada dominaciji oglasima na mobilnim uređajima.

Prednosti oglašavanja na Audience Networku:
  • veći doseg koji uključuje Facebook korisnike i korisnike na web lokacijama i mnogim aplikacijama van Facebook-ove mreže
  • oglasi prikazani na Audience Networku imaju manju cenu po kliku (CPC), ali sa druge strane ima i najmanje konverzija. 

Nedostatak kod Audience Networka je pouzdanost partnerskih web lokacija i kvaliteta njihovog online sadržaja. To može izazvati da kampanje imaju slabije merne podatke kao što je CTR (klikovni postotak).  Isto tako, Audience Network ne prikazuje izvanmrežne aktivnosti (npr. posete trgovini) i generisanje leadova.

Oglašivači imaju manje kontrole nad prikazivanjem oglasa jer sve određuje Facebook. Postoji određena kontrola poput mogućnosti izrade spiska blokiranih mesta ili izuzimanja kategorija, ali ne postoji garancija da se vaš sadržaj neće prikazivati pored sadržaja koji nije usklađen s vašom firmom.
 
Facebookove liste za blokiranje mjesta za oglašavanje


Audience Network je odličan izbor ako želite da proširite doseg oglasa, ali ne preporučujemo ga za kampanje usmerene na  jačanje svesti robne marke. 


Ono što morate da znate jeste tačan format oglasa i pozicija na kojoj želite da prikazujete oglas. Imate tri različite opcije:
  1. Nativno oglašavanje, banner i međuprostorni oglas (interstitial)
  2. In-stream videos (video oglasi vidljivi između drugih video zapisa)
  3. Rewarded videos (nagrađeni video zapisi)
Audience Network na Facebooku

Bez obzira da li ćete da se odlučite na video oglas ili fotografiju, oglas mora da bude odgovarajućeg formata:

  • Kvadrat (1:1) i vodoravni položaj (16:9) za in-stream oglase
  • 9:16 i 16:9 za nagrađene video zapise, nativne oglase, bannere i međuprostorne oglase.

 

5. Facebook oglasi usmereni na Instant Articles

Znate li šta je AMP? AMP je skraćenica od Accelerated Mobile Page, tj. ubrzane stranice za mobilne uređaje. AMP je način izrade jednostavnih web stranica koje se brzo učitavaju na mobilnim uređajima. Kakve to veze ima s Facebook-om? Instant Articles na Facebooku su poput AMP stranica na Google-u. 

Evo detaljnijeg objašnjenja:

Kada na Facebook mobilnoj aplikaciji kliknete na bilo koji link, on vas vodi na web lokaciju vlasnika sadržaja.


U teoriji je sve u redu s ovim procesom. Ali kao što svi znamo, teorije su često pogrešne.

Kada korisnik klikne na Facebook objavu putem telefona, on će odmah doći do sadržaja, ali pod uslovom da je vlasnik web lokacije obavio domaći zadatak za SEO optimizaciju.

Problem je u tome što sve više korisnika deli različite blogove i online sadržaj. Svako učitavanje bloga u proseku traje 8 sekundi što je veoma sporo. Mnogi već izgube želju za čitanjem bloga i upravo je zbog toga Facebook uveo Instant Articles - opciju koja preko mobilnih aplikacija omogućuje brzi pristup člancima. 

Kada korisnici Facebooka kliknu na članak, članak će se otvoriti unutar Facebook-ove aplikacije sa sličnim vizualnim uređenjem web stranice izdavača. Ova lokacija će staviti vaše oglase u članak kojeg čitaju Facebook korisnici.

Oglasi se često pojavljuju između odlomaka. Ovo je odličan način za stupanje u interakciju sa potencijalnim klijentima jer dolazite do njih u vreme kada se opuštaju i uživaju u online sadržaju pouzdanog izvora.


Instant Articles oglasi
 

6. In-stream video oglasi

Ako vam je cilj oglašavanja povećanje vidljivosti, jačanje svesti o brendu, veći doseg ili povećanje angažovanosti korisnika, svakako počnite sa korišćenjem in-stream video oglasa. 

Rezolucija video zapisa: najveća moguća
Mere video zapisa: 16:9
Format video zapisa: .mp4, .mov
Kapacitet video zapisa: 4 GB maksimalno
Trajanje vide ozapisa: Facebook 5-15 sekundi; Audience Network 10-30 sekundi 
Preporučeno dodati zvuk
 
In-stream video oglasi omogućuju oglašivačima da unutar 5-15 sekundi video oglasa isporuče glavnu poruku. Ovi se video oglasi pojavljuju unutar gledanog video zapisa na mobilnim uređajima i ne mogu se preskočiti.  S obzirom na to da se ovi oglasi ne pojavljuju sve do 60-e sekunde glavnog video zapisa, korisnici se aktivno angažuju u sam video zapis, a oglas dođe kao pauza od stvarnog video zapisa. Nešto kao reklame na TV-u.

In-stream videooglasi na Facebooku


In-stream oglasi na Audience Networku nešto su različitiji od Facebook-ovih in-stream video oglasa. Mogu se pojaviti pre ili tokom video sadržaja na stotinama web lokacija i aplikacija drugih partnera. Mogu trajati od 10-30 sekundi i prikazuju se na mobilnim uređajima i desktop računarima. 

Ako je cilj oglašavanja povećanje vidljivosti, jačanje svesti o brendu, veći doseg ili povećanje angažovanosti korisnika, svakako počnite sa korišćenjem in-stream video oglasa. 

7. Oglasi usmereni na Facebook Messenger

Facebook Messenger omogućava različite vrste oglasa koji se mogu podeliti u dve glavne kategorije:

  • Oglas koji se pojavljuje unutar Facebook Messengera
Na početnoj stranici Messengera: Mogu sadržati CTA koji vodi na drugu aplikaciju, web stranicu ili direktno u chat sa vlasnikom oglasa.

U pregradi pristigle pošte (inbox) u obliku sponzorisane poruke: Oglas se pojavljuje kao poruka. Nema oznaku “sponzorisano”, pa se čini kao normalna poruka. Sastoji se od teksta, slike sa opisom i gumba. Sponzorisane poruke odlične su za dosezanje korisnika koji su već stupili u interakciji sa vašim brendom. 
  • Oglas koji direktno vodi na chat u Facebook Messenger-u. Klikom na oglas otvara se početak razgovora sa firmom koja se oglašava. Kada korisnik klikne na oglas on se šalje u Messenger gde ga unapred pozdravlja definisana poruka. 

8. Facebook oglasi na Marketplace-u

Karakteristike slika i video zapisa iste kao i za desktop

Facebook Marketplace je bukvalno online tržište. To je otvorena razmena gde možete da objavljujete stvari za prodaju ili da kupite nove i korišćene predmete od korisnika koji se nalaze unutar vašeg lokalnog područja.


Od svih Facebook-ovih opcija za prikazivanje oglasa, Marketplace je jedinstven po tome što korisnici pretražuju (barem veći deo njih) sa namerom kupovine. To jest, oni aktivno traže proizvode za kupovinu.

Ciljanje korisnika koji aktivno traže nešto što bi kupili, mnogo je delotvornije od ciljanja ljudi koji bi možda mogli da budu zainteresovani za nešto. Na Marketplaceu se većinom kupuje i prodaje lokalno, pa ćete lokalnim ciljanjem postići i najbolje rezultate.

Prerano je za donošenje bilo kakvog zaključka, ali oglasi sadržajnog tipa ovde neće biti toliko uspešni. Na Facebook-ovom tržištu oglasi koji promovišu blogove ili druge oblike sadržaja neće imati uspešne rezultate. Ovakvi oglasi će odstupati od samog Marketplacea i korisnici će ih vrlo verovatno zanemariti.

Nadamo se da smo ovim podužim blogom uspeli da vam prenesemo sve bitne informacije vezane za prikazivanje Facebook oglasa na različitim lokacijama. Što je najbolje, ovo je tek delić Facebook-ovih mogućnosti koje nudi za oglašavanje tako da ćemo još mnogo pisati o njemu. Zato nas pratite i dalje :)


 

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer