Strateški i operativno rešavamo vaše izazove u digitalnom marketingu

od 2010. godine

Naš proces

Inicijalni razgovor

Upoznavanje našeg tima sа vašom kompanijom.
00.

Identifikacija

Identifikujemo vaše probleme i prilike, definišemo merljive ciljeve.
01.

Strategija

Razvijamo strategiju digitalnog marketinga skrojenu prema vašim potrebama.
02.

Implementacija

Implementiramo planirane aktivnosti sa naglaskom na vaš uspeh.
03.

Optimizacija

Kontinurirano pratimo rezultate, optimizujemo kampanje i vršimo testiranja.
04.

Studije slučaja

Replay

Potpuna digitalna strategija

Replay u Hrvatskoj posluje sa 11 fizičkih maloprodaja i putem webshopa. Digitalni marketing smo usmerili na jačanje brenda, webshop i fizičke trgovine, cilj kampanja na društvenim mrežama je bio privući i zadržati što više ciljanih korisnika kako bi obavili kupovinu. Bilo nam je izuzetno važno da osiguramo jednak ton komunikacije i sadržaj za sve kanale. pri čemu je promocija trebala biti usklađena. Saznajte više

Encian

Kako smo došli do povećanja organskog saobraćaja za 80%?

Encian je kompanija sa dugogodišnjim iskustvom. Za svoje korisnike nude sopstvene, ali i ostale poznate brendove poput Alpro, Sussina, Tekmar, itd. Zahvaljujući primenjenim SEO strategijama i relevantnom sadržaju, postigli smo manje napuštanje stranice, povećali smo prosečno vreme korisnika na stranici što je za rezultat imalo veći broj transakcija i povećanje prihoda. Saznajte više Pogledaj sve studije

Arbona Club

Besplatno se učlanite u Arbona Club i učestvujte na našim događajima, dobijajte od nas najaktuelnije novosti vezano za digitalni marketing i uživajte u ostalim benefitima Arbona Cluba!
Saznajte više o Clubu

Sertifikati i priznanja

Certifikat Google partner
Certifikat Analytics qualified individual
Certifikat Adwords qualified professional
Google tag partner
Google Analytics Certified
Google All stars
Google Certified Partner
Facebook Marketing
Facebook Media Planning
Mailchimp
500 Technology Fast

Naši klijenti

Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Šta je knowledge graph?
Knowledge graph je način organizovanja i povezivanja informacija tako da ih računari mogu razumeti i obrađivati. Često se koriste u veštačkoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računarima da razumeju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Šta je Campaign URL Builder?
 je jednostavan za korišćenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na Vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics nalog. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online saobraćaj. Mogućnost praćenja izvora saobraćaja na web-u je bitna komponenta, a jednostavna implementacija.

Campaign URL Builder Vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će sažeto označiti mesta sa kojih dolazi saobraćaj na web:
  • utm_source
  • utm_medium
  • utm_name
  • utm_term
  • utm_content
  
Izvor, mediji i ime su tri obvezna parametra. Izvor... Saznajte više
Google Analytics e-Commerce

U današnje vreme možete dobiti podatke i stvoriti izveštaje o gotovo svemu što postoji. Na kraju dana ipak, postoji samo jedna platforma koja se ističe iznad ostalih - 

Analizirajući ispravne podatke možete dobiti detaljne informacije o svojoj web stranici kao i određene preporuke šta je potrebno ispraviti.

Google Analytics e-Commerce svakako je izvrstan alat za sve vlasnike web shop prodaje.
E-Commerce je deo Google Analytics-a koji služi za prikupljanje i analiziranje podataka o kupovinama.
Analiza podataka o online poslovanju ključna je ako želite pratiti, meriti i optimizovati web shop.

Daje informacije na osnovu kojih možete donositi visoko informisane odluke na temelju konkretnih podataka. Ipak, kako... Saznajte više
Šta je SERP?
SERP (Search Engine Results per Page) su popisi stranica koje vidite kad god upišete upit u pretraživač. Odnosno, SERP je sve ono što možemo dobiti kao rezultat pretraživanja određenog pojma u okviru pretraživača. Pored organskih rezultata, pretraživači korisniku predlažu i plaćene oglase koji su povezani za taj određeni pojam koji se traži.

 

... Saznajte više
Kako koristiti Analytics filtere?
Google Analytics nudi Vam veliki izbor filtera koji Vam omogućavaju jednostavniju analizu podataka i pisanje izveštaja. Filteri se mogu koristiti za uključivanje podskupova prometa, za isključivanje neželjenih podataka ili za pretraživanje i zamenu željenih dijelova informacija. Takođe, pomoću filtera možete izuzeti promet sa određenih IP adresa, usredsrediti se na određenu poddomenu ili direktoriji te dinamičke URL-ove pretvoriti u čitljive redove teksta.


Kako bi koristili i upravljali Analytics filterima potrebno Vam je dopuštenje za uređivanje na nivou računa. Da biste izradili filtere na nivou računa:
 
  • Prijavite se na svoj Analytics račun.
  • Odaberite karticu Administrator i pređite na račun na kojem želite da izradite filtar
  • U... Saznajte više
Liste posetioca za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost kreiranja popisa korisnika koji su napravili određeni tok akcija na vašem sajtu. Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  Tako možete prethodnim posetiocima servirati oglase proizvoda ili usluga koje ih zanimaju i koje su kliktali.



Ovo je sažetak najbitnijih karakteristka listi posetioca za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste hteli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite da razumete kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savete, nastavite čitati. 

Google Analytics je moćan alat koji beleži... Saznajte više
Šta je Google Analytics IQ sertifikat i kako ga dobiti?
Google IQ sertifikat (Individual Qualification) je sertifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Položiti ga može svaka osoba koja je već položila ocenjivanje iz Google Analyticsa, a s njime se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima u radi sa tim alatom.

KAKO POLOŽITI GOOGLE ANALYTICS IQ SERTIFIKAT

Google Analytics IQ sertifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sledeće korake:
 
  • Posetite sajt https://www.google.com/partners 
  • Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  • Kliknite na dugme Join Now pod sekcijom Earn your Google Partner badge
  • Pratite upute i prijavite... Saznajte više
Šta je gore od duplog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sustavi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahteva intervenciju, ali dupli sadržaj na različitim web sajtovima može biti još veći problem.

Dupli sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobit ćete sve potrebne podatke o dupliciranom sadržaju na svom web sajtu

Kada radite sa istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite canonical oznake kojima govorite Google-u koju verziju stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.

Google ne zna da ste možda vi... Saznajte više
Utiču li društvene mreže na ranking stranice?
danas su jedan od najjačih komunikacijskih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na bar jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica sudionici su sve većeg broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje , odnosno na rangiranje u rezultatima pretraživanja? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

Linkovi su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da stranice koje imaju dobro posložene društvene mreže u... Saznajte više
Pogrešno shvaćeni merni podaci: novi u odnosu na ponovne posetioceNova kategorija
U Google Analyticsu novi posetioci(new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posećuju vaše web mesto na određenom uređaju. Ponovni posetioci(returning visitors) su već pre posetili vaše web mesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo da znamo i da interpretiramo podatke.
 
Zašto je zbroj novih i ponovnih posetioca veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posetioca(new visitor). Ovde ćemo da odgovorimo na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.


 


Često se dogodi da web mesta imaju više novih posetioca i manje ponovnih posetioca.... Saznajte više
Šta je Campaign URL Builder ili kako da pratite promet sa određenih linkova
Google Campaign URL Builder je jednostavan, besplatan i brz alat za izgradnju URL-ova koji omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja. Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics račun. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih pratimo online promet.
Zamislite da ste upravo pokrenuli marketinšku kampanju. Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase. 

Kampanja se pokazala velikim uspehom, dobijate mnogo novih klijenata i sve je odlično! Ali problem je u tome što nemate pojma zašto se kampanja pokazala tako uspešnom.

Jesu li to bili... Saznajte više
Šta je Google Analytics IQ certifikat i kako da ga dobijete?
Google IQ sertifikat (Individual Qualification) je sertifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Može ga položiti svako koja je već položilo ocenjivanje iz Google Analyticsa, a sa njim se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima sa tim alatom.

Google Analytics IQ sertifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sledeće korake:
 
  • Posetite sajt
  • Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  • Kliknite na dugme Join Now pod sekcijom Earn your Google Partner badge
  • Pratite upute i prijavite se sa svojim Google Accountom
  • Nakon što ste se... Saznajte više
Šta je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?
Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da poseti spam web nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takvi spam sajtovi mogu imati značajan uticaj ne celokupne podatke u Analyticsu, posebno za mala preduzeća sa malo web prometa.

U ovom kratkom postu ćemo pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov uticaj na relevantne metrike.



  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics Viewu.
  2. Promenite razdoblje reporta na poslednja 2 meseca.
  3. Silazno sortirajte report prema bounce rateu.
  4. Potražite referrerse sa 100% ili 0% bounce rateom i... Saznajte više
Zašto postoji razlika u Analytics ciljevima i Facebook konverzijama?
Razlike u rezultatima Analytics ciljeva i Facebook konverzija postoje zbog toga što Facebookov Ad Manager/Pixel i Google Analytics koriste dve različite metode za sakupljanje podataka. Google, za razliku od Facebooka prati samo konverzije koje su se dogodile odmah nakon klika na oglas. Takođe, Facebook i Google imaju različite atribucijske modele.


Upravo su drugačiji načini praćenja konverzija glavni razlog zašto se razlikuju rezultati Google Analyticsa i Facebooka.
 
Facebook prati neizravne "nelinearne" konverzije. Pojednostavljeno, ako korisnik klikne na Facebook oglas, pogleda web te ga napusti, a onda se sledeći dan vrati na web te izvrši kupovina, Facebook tu konverziju pripisuje Facebooku.
 
Google, sa druge... Saznajte više
Šta je Google Tag Manager
Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rešenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isečaka koda na vašem sajtu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.


Oznaka ili tag je isečak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.
 
Kako bi lakše implementirali oznaku na vašem sajtu, Google je predstavio svoj Tag Manager. Njime ne trebate tačno da unesete isečke koda u datoteku na web lokaciji, već umesto toga možete da navedete koje oznake želite da... Saznajte više
Kako nekome da date pristup u Analytics sajta
Nivo na koji dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na nivo računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Takođe, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u Analytics sajta pratite sledeće korake: 
 
  • Prijavite se u Analytics račun.
  • Odaberite ikonu Administrator i odaberite željeni račun, entitet ili vlasnički pregled.
  • U stupcu “Račun, entitet ili vlasnički pregled” (ovisno o tome na kom nivou želite dodati korisnika) kliknite “Upravljanje korisnicima”.
  • Pod stavkom “Dodaj dopuštenja za “ unesite e-mail adresu Google računa korisnika kojem dajete pristup.
  • Odaberite željena dopuštenja.
  • Odaberite “Obaveštenja ovog korisnika e-porukom” kako bi zaprimio obaveštenje da mu je odobren pristup Analytics... Saznajte više
Koja je razlika između Analytics sesije i page view-a?
Google Analytics ne računa sesije i page views na isti način. Zbog toga se broj sesija  razlikuje od broja page view-a. Sesija ili popularno nazivana “poseta”, označava skup interacija koje se odvijaju na web-lokaciji unutar zadanog vremenskog okvira, dakle ona se povećava na prvom učitavanju same sesije bez obzira na vrstu učitavanju. Page view povećava se na prvom učitavanju prikaza sajta ili ekrana sajta u pretraživaču a označava ukupan broj pregledanih stranica, uključujući i ponavljajuće poglede na jednoj stranici. Dakle, ovo je jedan od razloga zbog čega dolazi do razlike između sesije i page view-a. Takođe, do nepodudaranja dolazi kada... Saznajte više
Šta je Analytics stopa napuštanja?
Analytics stopa napuštanja ili bounce rate je napuštanje stranice vašeg sajta od strane korisnika. Dakle, korisnik koji dođe na vaš sajt i odmah je napusti, a da pogleda bilo koju drugu stranicu, često iz razloga koji uključuju nerelevantan sadržaj, nekvalitetan sadržaj ili nekvalitetan sajt.



Za neke sajtove stopa napuštanja je često normalan faktor, ali ukoliko je cilj vašeg sajta da korisnici posete i ostale podstranice tada bi trebali težiti što manjoj stopi napuštanja, odnosno bounce rateu.

Takođe, bilo bi dobro istražiti koje stranice imaju najveći bounce rate i pokušati da utvrdite i razlog napuštanja. Proverite i da li su oglasi putem kojih... Saznajte više
Šta su Google Analytics izveštaji i kako ih koristiti?
Google Analytics izveštaji pomažu Vam pri analizi podataka kako bi utvrdili napredak sajta. Osim toga, izveštaji  Vam pomažu pri analiziranju podataka. Na raspolaganju Vam stoji veliki izbor izveštaja, ali preporuča se korišćenje prilagođenih izveštaja. Te izveštaje kreirate sami, birate dimenzije i merne podatke te odlučujete kako će se prikazivati. Kako bi koristili Analytics izveštaje:
 
  • Prijavite se na Analytic račun.
  • Odaberite karticu Prilagođavanje pri vrhu leve strane bilo koje stranice u Analyticsu.
  • Kliknite na +Novo prilagođeno izvješće pri vrhu tablice. Ukoliko ne vidite navedenu opciju, odaberite Pregled u levom navigacijskom oknu.
  • Unesite Naslov izvešća.
  • Odaberite tip izvešća. Nudi vam se istraživanje, jednostavna tablica ili prikaz maske.
  • Odaberite... Saznajte više
Šta su Analytics ciljevi i zašto su važni
Uopšteno, ciljevi pokazuju koliko uspešno je neka radnja izvršena, a oni predstavljaju temeljnu komponentu bilo kojeg plana za merenje digitalne analitike. Isto tako, Analytics ciljevi mere uspešnost web-lokacije ili aplikacije u ispunjavanju postavljenih aktivnosti. Ti ciljevi predstavljaju završnu aktivnost koja se naziva konverzija, a one su od velike važnosti za uspešnost firme..




Analytics ciljevi uključuju izvršavanje kupovine, dovršavanje nivoa igre ili slanje obrasca za podatke za kontaktiranje firme. Ako posetilac vaše web-lokacije ili korisnik vaše aplikacije izvrši radnju koja je postavljena kao cilj, Analytics to beži kao konverziju. 
Analytics ciljevi veoma su važni jer pružaju ključne informacije kao što su broj konverzija... Saznajte više
Šta je Google Analytics ecommerce?
Pomoću Google Analytics Ecommerca pristupite svim statistički podacima koji jasno prikazuju ponašanje kupaca i njihove transakcije na Vašem sajtu. Alat Vam omogućuje detaljno praćenje postojećih i potencijalnih kupaca. Dakle, možete da proverite koje su proizvode kupci gledali i koliko puta, gde su ih gledali, kada su ih dodali u korpu, koje proizvode najviše kupuju i slično. Na taj način možete da saznate gde su se kupci izgubili ili napustili kupovinu.

Pomoću ovih podataka možete da pratite trendove, teda dođete do kvalitetnih i brzih odluka što će rezultirati rastom konverzija i prihoda. Za implementaciju Google Analytics Ecommerca potrebno je znanje stručne osobe... Saznajte više
Kako da vidim ko mi gleda sajt
Ako vas zanima detaljniji "promet" na vašem sajtu, najbolji način za analizu vaših posetioca je korišćenje Google Analyticsa. Google Analytics je jedan od alata koji će besplatno, a verodostojno prikazati statističke rezultate vezane za posetu vašeg sajta te će vam dati uvid u podatke o posetiocima vašeg sajta.

Da bi saznali ko posjećuje vaš sajt, prvenstveno morate da se ulogujete u Google Analytics, zatim pod Audience tabom odaberete Technology, a nakon toga odabrate Network. Po defaultu, prikazaće vam se dimenzija Service Provider, a ukoliko preduzeće koristi svoju mrežu ,biće vidljivo na listi.

Ovaj proces vrlo je jednostavan, ali, time ćete da dobijete... Saznajte više
Šta je to A/B testiranje?

 je metoda koja se koristi kako bi se proverilo da li određena promena na web stranici može da pozitivno utiče na konverzije. A/B test je suočavanje dve opcije (A i B) između kojih ne možete da se odlučite. Test između opcija A i B za vas će odraditi korisnici/klijenti pa ćete dobiti odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generiše bolji korisnički angažman.

Primer A/B testiranja je email newsletter i upotreba gotovog email marketing alata MailChimp.

... Saznajte više
Elena Majer