Kako pisati naslove stranica i meta opise za SEO?

Objavljeno: 20.07.2022. | 1 minute čitanja

Optimizacija za pretraživače (SEO) je dugoročan posao kome treba pristupiti pametno i strateški osmišljeno jer prema SEO elementima Google odlučuje hoćete li se i gde naći u rezultatima pretraživanja.

Uz pravilnu optimizaciju sadržaja postignite vidljivost svoje stranice, ostvarite brojne prednosti i budite dobro rangirani. Celokupna optimizacija stranice sadrži više od 200 elemenata koji utiču na pozicioniranje stranica, a title tag i meta description su definitivno jedni od njih.

Da biste napisali najbolje naslove stranica i meta opise, morate ih učiniti jedinstvenim, paziti da nisu prekratki ili predugi, za svaku stranicu upotrebite tačno određene ključne reči i pišite za ljude, a ne za robote.

Ova pravila su zaista primenjiva, a rezultat dobro optimizovanih naslova stranica i meta opisa je veći saobraćaj na Vašoj web stranici. Zašto su naslovi stranica i meta opisi toliko važni za optimizaciju pretraživača (SEO) i kako ih možete optimizovati poput profesionalca?

*U nastavku teksta ćemo koristiti izraze poput title tag i meta description jer SEO stručnjaci upravo te pojmove koriste i puno se lakše sa njima snalaze, nego što je to njihov prevod na srpski. :)

Potrebno je naglasiti da je “title tag” u blogu spomenut kao naslov stranice, uveliko se razlikuje od H1 naslova definisanog i vidljivog na samoj web stranici kog inače prepoznajemo kao glavni naslov namenjen korisnicima za razumevanje sadržaja koji je dostupan na toj stranici.

 

 
Šta su naslovi stranica (title tag) i meta opisi (meta descriptions)?


Title tag i meta description su dva odvojena dela HTML koda koja treba da se nađu na svakoj stranici web sajta. Poput knjige, title tag Vam govori koji je naslov stranice na kojoj se nalazite i opis te stranice. Potom ih pretraživači, poput Google-a, koriste iz indeksa kako bi stvorile lako čitljivu vezu do web mesta.

Web browser takođe koristi naslove stranica u trakama kako bi ih lako prepoznali i tako se kretali sa jedne na drugu karticu. To je vrlo korisno kada imate istovremeno otvoreno više kartica.



Gotovo svi pretraživači prikazuju naslove i opise stranica, a zajedno ih možemo nazvati meta podacima.

  
Šta je title tag (naslov stranice)?


Naslovi stranica pojedinačno su red teksta koji vidite u rezultatima pretrage, kada pretražujete stranicu i na kartici na traci browser-a. To su obično kratak opis u vidu naslova povezane stranice, tj. stranice koju pretražujete.

Parče koda za naslove stranica vrlo je jednostavan deo HTML koda koji izgleda ovako: <title> naslov </title>
Ako dođete do izvornog koda ove stranice, videćete da je naslovna oznaka ove stranice: <title> Kako napisati title i description SEO prihvatljiv </title>



Optimizacijom naslova stranice za SEO možete da povećate mogućnost klikanja na njih, što rezultira većim saobraćajem na Vašoj web stranici.


 
Preporučene dužine naslova stranice:


Svako slovo ima različitu širinu u pikselima. Npr. veliko slovo “E” ima širu širinu 12 piksela, a malo slovo “e” 10 piksela u Google-ovim rezultatima pretraživanja.

To je razlog zašto se toliko naslova skraćuje u Google-ovim rezultatima pretraživanja. Mogu imati maksimalnu dužinu znakova od 70 znakova, ali mogu biti duži od 600 piksela (na radnoj površini).

Iz tog razloga preporučujemo da napišete najviše 70 znakova, ali upotrebite i proveru širine piksela da biste videli hoće li novi naslovi stranica verovatno biti skraćeni.

Maksimalna dužina naslova stranice je 60 znakova na mobilnim uređajima i 70 znakova na radnim površinama. Minimalna dužina znakova za naslove stranica na oba uređaja je 30 znakova.

 
 
Šta je meta description (meta opis)?


Meta opisi su kratki opisi stranice. Oni sadrže sadržaj koji ćete pronaći na samoj stranici kojoj želite pristupiti pre nego što kliknete na nju.

Kao i naslovi stranica, oni su takođe napisani pomoću kratkog HTML koda, koji ćete pronaći u izvornom kodu većine web stranica.

Oznaka meta opisa izgleda ovako: <meta name = ”description” content = ”Ovo je meta opis stranice”>

Ako biste pregledali meta oznaku sa opisom u izvornom kodu ove stranice, videli biste da izgleda ovako:
<meta name = ”description” content = ”Prikažite svoju stranicu u Google rezultatima pretraživanja dobro napisanim naslovom stranice i meta opisom koji sadrže ključne reči. Više saznajte u blogu.”>
 



Loše napisan ili nedostajući meta opisi mogu dovesti do toga da ljudi ne primete stranicu u Google rezultatima pretrage, što je loša vest za sve jer realno svi žele svoj sadržaj na web stranici učiniti vidljivim i što dostupnijim širokim masama.


Preporučene dužine meta opisa:

 
Maksimalna dužina meta opisa je 155 znakova, ali samo na desktop uređajima. Za mobilne rezultate pretraživanja je kraća i iznosi 130 znakova. Minimalna dužina znakova za meta opise na oba uređaja je 70 znakova.

Kao i kod naslova stranica, dužina meta opisa, umesto toga najbolje se meri u dužini piksela.

Maksimalna širina piksela za meta opise je 730 piksela na mobilnim uređajima i 928 piksela na desktop uređajima.

Kako Google koristi naslove stranica i meta opise?
 

Važno je razumeti kako ljudi reaguju na meta podatke jer upravo zbog tog ponašanja Google oblikuje svoje stranice rezultatima pretrage (skraćeno SERP).

Google menja dizajn i izgled SERP-ova više puta dnevno (u zavisnosti od pretraživanja) tako da može da odredi kako najbolje da prikaže informacije svojim korisnicima.

Te promene se mogu kretati od povećanja i smanjenja veličine korišćenog fonta i boja stavki u SERP-ovima do veličine slika u SERP-ovima, koliki je deo stranice posvećen istaknutim isečcima i doslovno hiljadama promena u dizajnu i algoritmu.

Rezultat svega je da morate razumeti i ponašanje pretraživača Vašeg ciljanog kupca i kako će Google prikazati rezultate za svaki pretraživani upit.

Google može prikazati rezultate na različite načine. Svaka fraza za pretraživanje donosi različite rezultate koji su u zadnje vreme sve više bogatiji istaknutim odlomcima.

Sve je važnije da naslovi i opisi stranica budu optimizovani za SEO kako bi se povećala stopa klikanja (CTR - postotak pojavljivanja koja rezultiraju klikovima).

 

Koristi li Google stopu učestalosti klikova u svom algoritmu?


Google u svom algoritmu za rangiranje ima stotine, ako ne i hiljade funkcija koje koristi za određivanje mesta na kom bi se web stranicu trebalo rangirati.

Npr. ako se loš deo sadržaja rangira na prvo mesto i Google utvrdi (kroz komplikovani nivo računarskog inženjerstva) da se korisnicima koji pretražuju sadržaj ne sviđa i traži alternativu umesto toga, testiraće drugu stranicu i videti šta se dešava dok ne pronađe savršeno podudaranje.

Puno pre toga, naravno, biće Google-ov sistem ocenjivanja sadržaja stranice - loše napisan, duplikat ili plagijat sadržaja uopšte ne bi trebalo da se nađe na vrhu Google-a (naglasak na "ne bi trebalo").

U svakom slučaju, preporučujemo da se usresredite prvenstveno na stvaranje najboljeg mogućeg sadržaja i da pazite da naslovi Vaših stranica i meta opisi budu savršeni.


  
Kako optimizirati naslove stranica i meta opise


Pre nego što naučite kako se pridržavati najboljih praksi pisanja novih naslova stranica i meta opisa, prvo želimo da istaknemo neke dodatne savete za pisanje meta podataka koje treba imati na umu:
  • Optimizujte stranice za SERP
Pre nego što počnete sa pisanjem novih meta podataka, prvo isprobajte isto pretraživanje za koje mislite da bi koristio Vaš budući korisnik i pogledajte kako Google prikazuje rezultate.

Uvek pregledajte kako Google prikazuje rezultate pretraživanja pre nego što počnete da pišete.

Uz to, namera pretraživača takođe će se odraziti na izgled SERP-a i na to kako naslov stranice ili meta opis treba da izgledaju.
  
  • Optimizujte prema relevantnim upitima i namerama korisnika
Nameru pretraživanja korisnika kategorizujemo u četiri vrste:
  • Informativna
  • Komercijalna
  • Transakcijske
  • Navigaciona

Informativna pretraživanja su ona koja se upisuju u pretraživače kada tražite više informacija o usluzi, događaju ili proizvodu koji planirate da kupite.



Komercijalne pretrage su one koje se događaju kada se traže najbolje cene proizvoda, usluge ili prilike.


 
Transakcijska pretraživanja su ona koja se događaju kada korisnik želi nešto direktno da kupi, rezerviše ili iznajmiti.


 
Navigaciona pretraživanja su ona koja se događaju sa ciljem direktnog dolaska na stranicu, poput stranice za preuzimanje određene aplikacije.


 
 
Ako niste sigurni koje vrste reči i kakve namere imaju Vaši potencijalni korisnici, sledeći spisak pokriva najčešće korišćene reči. Pokušajte ih upariti sa ključnim izrazima za koje ste sigurni da bi se dobro plasirali na Google-u, ali takođe pokušajte ispitati trenutne korisnike o pitanjima koja su imali pre kupovne Vaših proizvoda ili usluga.
 
 
  • Koristite jedinstvene prodajne tačke
Svakog dana kompanije širom sveta prave A / B testove kako bi se prikazali u rezultatima pretraživanja trošeći pritom dosta novca. Naravno da se radi o plaćenom oglašavanju, a u dobro uhodanim industrijama, verovatno su kompanije nekoliko godina testirale koje prodajne tačke su se pokazale kao najbolje i donele određenu vrednost klika.

Dobar primer popisa ključnih reči koje bi mogle biti korisne za pridobivanje klijenata, a nisu možda uzete u obzir tokom procesa istraživanja ključnih reči su:
  • Prisutnost 24/7
  • Brz odgovor
  • Besplatan info telefon
  • Besplatna dostava
Ako su kompanije spremne da potroše novac na te reči i fraze, sigurno je pretpostaviti da su to prava vrsta ključnih reči koje je ponekad dobro uključiti u meta podatke.
 
  • Upotrebite psihološke okidače
Korišćenje prave vrste psihološkog fraziranja u meta podacima je još jedan put do uspeha. Treba samo pogledati plaćeno oglašavanje kako biste videli da prave reči na pravom mestu mogu generisati prodaju.

Evo nekoliko često korišćenih ključnih reči:
  • Naučite
  • Uštedite
  • Otkrijte
  • Rešite


   
Pre nego što počnete da pišete, preuzmite copy postojećeg teksta


Pre nego što započnete sa pisanjem i izmenom meta podataka na Vašoj web stranici, prvo bi trebalo da preuzmete kopiju postojećih naslova stranica i meta opisa. Zatim ih možete kopirati i poboljšati. To je posebno pametno u situacijama kada nove izmene meta podataka rezultiraju smanjenjem stope kliktanja, tako da se stari meta podaci mogu dohvatiti i ponovo upotrebiti.

Screaming Frog je najbolji alat za preuzimanje meta podataka web stranice, ali zahteva licencu nakon prvih 500 URL-ova.

 

Kako napisati meta oznake

 
Postupak pisanja meta podataka je jednostavan. Važno je razmisliti o položaju ključnih reči. Ne želimo da strpamo sve ključne reči na jedno mesto. Umesto toga, upotrebićemo pravu ključnu reč na pravom mestu.

Najvažnije mesto za stavljanje ključnih reči nalazi se na početku ili u prvoj polovini naslova ili opisa. Korisnici skeniraju SERP-ove i čine to pre nego što pročitaju svaku reč, zato nemojte da skrivate ​​ključne reč!
  
  

Kako napisati savršene naslove stranica prema SEO pravilima:
 

1. Neka svaki naslov stranice bude jedinstven

Svaka stranica Vašeg web sajta treba da bude jedinstvena, a isto tako i naslov i meta opis stranice. Svaki naslov stranice trebalo bi da bude prilagođen svakoj stranici, tako da neko može lako razlikovati stranice.

Ovo je jednostavan zadatak kada radite na web stranici male kompanije koja ima nekoliko desetina stranica, ali za veće web stranice, poput web shop-ova, možda imate stotine kategorija i hiljade proizvoda za koje možete stvoriti nove meta podatke.

U tim slučajevima preporučujemo stvaranje naslova i meta opisa po meri za Vaše najvažnije i najisplativije stranice, kao što su stranice kategorija ili najprodavaniji proizvodi, a zatim upotrebite dinamičko stvaranje meta podataka za preostale stranice.

Ne zaboravite da uključite svoje jedinstvene prodajne tačke i neke snažne pokretačke reči i fraze.
 
2. Koristite jedinstvene ciljane ključne reči
Kada tražite frazu na Google-u, odmah ćete početi da skenirate svaki naslov zbog reči koje ste upisali. Započnite svaki naslov stranice najlogičnijim rečima koje sažimaju stranicu, a idealno bi bilo da fraze korišćene u svakom naslovu budu jedinstvene kako ne bi bile dve identične.

Gde je moguće, započnite sa ključnim rečima tako da budu bliže područjima koje korisnici primete. Ako naslov Vaše stranice nije dovoljno specifičan ili jedinstven, Google umesto toga može da napravi sopstveni naslov stranice, što može smanjiti stopu kliktanja, a to znači izgubljeni saobraćaj.

 
3. Ne pravite ih prekratkima ili predugima

Naslovi stranica treba da imaju najmanje 30 znakova. Preporučujemo da naslove držite između 30 i 60 znakova kako ne bi postali predugački i premašili ograničenja Google-ovih znakova.

Ako su naslovi Vaših stranica duži od približno 70 znakova, Google će ih verovatno skratiti pa će ponekad dodati naziv brenda na kraj i još više skratiti naslov.

To je izuzetno važno kada ključne reči imate u sredini ili na kraju naslova stranice. Ako je naslov predugačak, ključne reči neće biti vidljive, a šansa za klik na stranicu značajno se smanjuje. Preporuka je da se ključne reči postave na sam početak naslova.

4. Pišite za ljude, a ne za robote!
Naslovi Vaših stranica nikada ne bi trebalo da budu
:<title> Ključna reč | Ključna reč | Ključna reč | Ključna reč </title>

Vaše naslove bi trebalo da piše i čita čovek, jer to je stvarna osoba koja će kliknuti na Vašu stranicu, a ne robot.

Svaki naslov stranice je oglas za Vaše poslovanje i trebalo bi da bude precizno sažet sadržaj stranice.
 
 

Kako napisati savršene meta opise prema SEO pravilima:


1. Neka svaki meta opis bude jedinstven
Svaka stranica Vašeg web mesta trebalo bi da ima jedinstveni meta opis koji precizno opisuje sadržaj stranice.

Pisanje meta opisa može biti dugotrajan zadatak, pa bi, kao i kod naslova stranica, trebalo sortirati sve stranice po prioritetu i u skladu sa tim stvoriti nove meta opise.

Imajte na umu da svaki naslov stranice mora biti jedinstven sažetak stranice. Ako Vaš meta opis nije tačan, Google može da se odluči za korišćenje sopstvenog meta opisa preuzetog iz sadržaja stranice, što bi moglo značajno da smanji stopu kliktanja.

2. Koristite jedinstvene ciljane ključne reči
Trebalo bi da uključite ključne reči i u naslov stranice i u meta opis. Pokretanje svakog meta opisa sa pravim ciljanim ključnim rečima može biti učinkovito za povećanje stope kliktanja na stranici.

Google takođe skraćuje meta opise koji su predugački, u zavisnosti od uređaja koji se koristi. Iz tog razloga preporučujemo da ključne reči držite na početku meta opisa kako se, ako je na kraju, slučajno ne bi “iseklo”.

3. Ne pravite ih prekratkim, a ni predugačkim
Kratke meta opise lako je propustiti kad ljudi skeniraju rezultate pretraživanja. Ako Vaš konkurent ima dugačak opis koji zauzima puno prostora, ne samo da će se više isticati, već će zauzimati više prostora na ekranu i gurati druge stranice dalje u stranici rezultata pretraživanja.

Slično kao i kod naslova dugih stranica, Google će takođe skratiti duge meta opise.

Meta opisi mogu sadržati do 155 znakova u rezultatima pretrage na radnoj površini, ali budući da se isti meta opis koristi i na jednom i na drugom, preporučujemo da budete sigurni držeći se kraćih opisa.

4. Pišite za ljude, a ne za robote!
Meta opisi pružaju puno prostora za prenošenje Vaše poruke. Opišite kako sadržaj na Vašoj stranici nudi savršen odgovor na upit pretraživača, bilo da je to u obliku informacija, proizvoda ili usluge.

Napišite na jeziku na kom želite Vaš ciljani korisnik vidi i izbegavajte previše poslovnog govora. Kompanije ne kupuju proizvode ili usluge - ljudi to kupuju, pa pišite za njih!
  
  

Kako testirati nove naslove stranica i meta opise?

 
Pre postavljanja novih naslova stranica i meta opisa najbolje je prvo da proverite kako izgledaju u alatu, koji bi takođe trebalo da provere njihovu dužinu i širinu u pikselima.

Za brze provere novih metapodataka ili kratkih popisa novih naslova stranica i meta opisa, preporučujemo upotrebu besplatnog programa za proveru širine piksela za meta naslove i opise stranice.

Ako ovaj alat koristite za duže popise, rezultate možete preneti i izvesti u obliku CSV datoteke, koju možete kasnije pregledati.
 
 

Na kraju, nadgledajte i optimizirajte svoje meta podatke!


Pisanje ili optimizovanje novih naslova stranica ili meta opisa nije jednokratni zadatak. Nakon što prenesete svoje meta podatke, moraćete da pregledate pozitivne ili negativne učinke svojih promena.

Ako Vaše promene rezultiraju smanjenjem broja klikova na Vašoj web lokaciji, vraćanje na stare meta podatke bi bio prvi korak koji treba preduzeti.

S druge strane, ako vidite poboljšanja u postotku klikova na stranicama sa novim naslovima stranica ili meta opisima, vredelo bi uzeti u obzir koje su bile promene i mogu li se ta poboljšanja uvesti i na druge stranice.

Da biste to učinili, možete koristiti Google-ov besplatni alat, Google Search Console.

SEO optimizacija je proces koji traje i zato poverite svoju web stranicu nama - stručnjacima koji će Vašu stranicu učiniti vidljivom u Google rezultatima pretrage. :)

 

 

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Šta je knowledge graph?
Knowledge graph je način organizovanja i povezivanja informacija tako da ih računari mogu razumeti i obrađivati. Često se koriste u veštačkoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računarima da razumeju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Šta je Campaign URL Builder?
 je jednostavan za korišćenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na Vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics nalog. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online saobraćaj. Mogućnost praćenja izvora saobraćaja na web-u je bitna komponenta, a jednostavna implementacija.

Campaign URL Builder Vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će sažeto označiti mesta sa kojih dolazi saobraćaj na web:
  • utm_source
  • utm_medium
  • utm_name
  • utm_term
  • utm_content
  
Izvor, mediji i ime su tri obvezna parametra. Izvor... Saznajte više
Google Analytics e-Commerce

U današnje vreme možete dobiti podatke i stvoriti izveštaje o gotovo svemu što postoji. Na kraju dana ipak, postoji samo jedna platforma koja se ističe iznad ostalih - 

Analizirajući ispravne podatke možete dobiti detaljne informacije o svojoj web stranici kao i određene preporuke šta je potrebno ispraviti.

Google Analytics e-Commerce svakako je izvrstan alat za sve vlasnike web shop prodaje.
E-Commerce je deo Google Analytics-a koji služi za prikupljanje i analiziranje podataka o kupovinama.
Analiza podataka o online poslovanju ključna je ako želite pratiti, meriti i optimizovati web shop.

Daje informacije na osnovu kojih možete donositi visoko informisane odluke na temelju konkretnih podataka. Ipak, kako... Saznajte više
Šta je SERP?
SERP (Search Engine Results per Page) su popisi stranica koje vidite kad god upišete upit u pretraživač. Odnosno, SERP je sve ono što možemo dobiti kao rezultat pretraživanja određenog pojma u okviru pretraživača. Pored organskih rezultata, pretraživači korisniku predlažu i plaćene oglase koji su povezani za taj određeni pojam koji se traži.

 

... Saznajte više
Kako koristiti Analytics filtere?
Google Analytics nudi Vam veliki izbor filtera koji Vam omogućavaju jednostavniju analizu podataka i pisanje izveštaja. Filteri se mogu koristiti za uključivanje podskupova prometa, za isključivanje neželjenih podataka ili za pretraživanje i zamenu željenih dijelova informacija. Takođe, pomoću filtera možete izuzeti promet sa određenih IP adresa, usredsrediti se na određenu poddomenu ili direktoriji te dinamičke URL-ove pretvoriti u čitljive redove teksta.


Kako bi koristili i upravljali Analytics filterima potrebno Vam je dopuštenje za uređivanje na nivou računa. Da biste izradili filtere na nivou računa:
 
  • Prijavite se na svoj Analytics račun.
  • Odaberite karticu Administrator i pređite na račun na kojem želite da izradite filtar
  • U... Saznajte više
Liste posetioca za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost kreiranja popisa korisnika koji su napravili određeni tok akcija na vašem sajtu. Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  Tako možete prethodnim posetiocima servirati oglase proizvoda ili usluga koje ih zanimaju i koje su kliktali.



Ovo je sažetak najbitnijih karakteristka listi posetioca za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste hteli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite da razumete kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savete, nastavite čitati. 

Google Analytics je moćan alat koji beleži... Saznajte više
Šta je Google Analytics IQ sertifikat i kako ga dobiti?
Google IQ sertifikat (Individual Qualification) je sertifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Položiti ga može svaka osoba koja je već položila ocenjivanje iz Google Analyticsa, a s njime se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima u radi sa tim alatom.

KAKO POLOŽITI GOOGLE ANALYTICS IQ SERTIFIKAT

Google Analytics IQ sertifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sledeće korake:
 
  • Posetite sajt https://www.google.com/partners 
  • Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  • Kliknite na dugme Join Now pod sekcijom Earn your Google Partner badge
  • Pratite upute i prijavite... Saznajte više
Šta je gore od duplog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sustavi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahteva intervenciju, ali dupli sadržaj na različitim web sajtovima može biti još veći problem.

Dupli sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobit ćete sve potrebne podatke o dupliciranom sadržaju na svom web sajtu

Kada radite sa istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite canonical oznake kojima govorite Google-u koju verziju stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.

Google ne zna da ste možda vi... Saznajte više
Utiču li društvene mreže na ranking stranice?
danas su jedan od najjačih komunikacijskih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na bar jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica sudionici su sve većeg broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje , odnosno na rangiranje u rezultatima pretraživanja? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

Linkovi su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da stranice koje imaju dobro posložene društvene mreže u... Saznajte više
Pogrešno shvaćeni merni podaci: novi u odnosu na ponovne posetioceNova kategorija
U Google Analyticsu novi posetioci(new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posećuju vaše web mesto na određenom uređaju. Ponovni posetioci(returning visitors) su već pre posetili vaše web mesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo da znamo i da interpretiramo podatke.
 
Zašto je zbroj novih i ponovnih posetioca veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posetioca(new visitor). Ovde ćemo da odgovorimo na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.


 


Često se dogodi da web mesta imaju više novih posetioca i manje ponovnih posetioca.... Saznajte više
Šta je Campaign URL Builder ili kako da pratite promet sa određenih linkova
Google Campaign URL Builder je jednostavan, besplatan i brz alat za izgradnju URL-ova koji omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja. Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics račun. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih pratimo online promet.
Zamislite da ste upravo pokrenuli marketinšku kampanju. Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase. 

Kampanja se pokazala velikim uspehom, dobijate mnogo novih klijenata i sve je odlično! Ali problem je u tome što nemate pojma zašto se kampanja pokazala tako uspešnom.

Jesu li to bili... Saznajte više
Šta je Google Analytics IQ certifikat i kako da ga dobijete?
Google IQ sertifikat (Individual Qualification) je sertifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Može ga položiti svako koja je već položilo ocenjivanje iz Google Analyticsa, a sa njim se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima sa tim alatom.

Google Analytics IQ sertifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sledeće korake:
 
  • Posetite sajt
  • Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  • Kliknite na dugme Join Now pod sekcijom Earn your Google Partner badge
  • Pratite upute i prijavite se sa svojim Google Accountom
  • Nakon što ste se... Saznajte više
Šta je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?
Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da poseti spam web nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takvi spam sajtovi mogu imati značajan uticaj ne celokupne podatke u Analyticsu, posebno za mala preduzeća sa malo web prometa.

U ovom kratkom postu ćemo pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov uticaj na relevantne metrike.



  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics Viewu.
  2. Promenite razdoblje reporta na poslednja 2 meseca.
  3. Silazno sortirajte report prema bounce rateu.
  4. Potražite referrerse sa 100% ili 0% bounce rateom i... Saznajte više
Zašto postoji razlika u Analytics ciljevima i Facebook konverzijama?
Razlike u rezultatima Analytics ciljeva i Facebook konverzija postoje zbog toga što Facebookov Ad Manager/Pixel i Google Analytics koriste dve različite metode za sakupljanje podataka. Google, za razliku od Facebooka prati samo konverzije koje su se dogodile odmah nakon klika na oglas. Takođe, Facebook i Google imaju različite atribucijske modele.


Upravo su drugačiji načini praćenja konverzija glavni razlog zašto se razlikuju rezultati Google Analyticsa i Facebooka.
 
Facebook prati neizravne "nelinearne" konverzije. Pojednostavljeno, ako korisnik klikne na Facebook oglas, pogleda web te ga napusti, a onda se sledeći dan vrati na web te izvrši kupovina, Facebook tu konverziju pripisuje Facebooku.
 
Google, sa druge... Saznajte više
Šta je Google Tag Manager
Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rešenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isečaka koda na vašem sajtu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.


Oznaka ili tag je isečak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.
 
Kako bi lakše implementirali oznaku na vašem sajtu, Google je predstavio svoj Tag Manager. Njime ne trebate tačno da unesete isečke koda u datoteku na web lokaciji, već umesto toga možete da navedete koje oznake želite da... Saznajte više
Kako nekome da date pristup u Analytics sajta
Nivo na koji dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na nivo računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Takođe, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u Analytics sajta pratite sledeće korake: 
 
  • Prijavite se u Analytics račun.
  • Odaberite ikonu Administrator i odaberite željeni račun, entitet ili vlasnički pregled.
  • U stupcu “Račun, entitet ili vlasnički pregled” (ovisno o tome na kom nivou želite dodati korisnika) kliknite “Upravljanje korisnicima”.
  • Pod stavkom “Dodaj dopuštenja za “ unesite e-mail adresu Google računa korisnika kojem dajete pristup.
  • Odaberite željena dopuštenja.
  • Odaberite “Obaveštenja ovog korisnika e-porukom” kako bi zaprimio obaveštenje da mu je odobren pristup Analytics... Saznajte više
Koja je razlika između Analytics sesije i page view-a?
Google Analytics ne računa sesije i page views na isti način. Zbog toga se broj sesija  razlikuje od broja page view-a. Sesija ili popularno nazivana “poseta”, označava skup interacija koje se odvijaju na web-lokaciji unutar zadanog vremenskog okvira, dakle ona se povećava na prvom učitavanju same sesije bez obzira na vrstu učitavanju. Page view povećava se na prvom učitavanju prikaza sajta ili ekrana sajta u pretraživaču a označava ukupan broj pregledanih stranica, uključujući i ponavljajuće poglede na jednoj stranici. Dakle, ovo je jedan od razloga zbog čega dolazi do razlike između sesije i page view-a. Takođe, do nepodudaranja dolazi kada... Saznajte više
Šta je Analytics stopa napuštanja?
Analytics stopa napuštanja ili bounce rate je napuštanje stranice vašeg sajta od strane korisnika. Dakle, korisnik koji dođe na vaš sajt i odmah je napusti, a da pogleda bilo koju drugu stranicu, često iz razloga koji uključuju nerelevantan sadržaj, nekvalitetan sadržaj ili nekvalitetan sajt.



Za neke sajtove stopa napuštanja je često normalan faktor, ali ukoliko je cilj vašeg sajta da korisnici posete i ostale podstranice tada bi trebali težiti što manjoj stopi napuštanja, odnosno bounce rateu.

Takođe, bilo bi dobro istražiti koje stranice imaju najveći bounce rate i pokušati da utvrdite i razlog napuštanja. Proverite i da li su oglasi putem kojih... Saznajte više
Šta su Google Analytics izveštaji i kako ih koristiti?
Google Analytics izveštaji pomažu Vam pri analizi podataka kako bi utvrdili napredak sajta. Osim toga, izveštaji  Vam pomažu pri analiziranju podataka. Na raspolaganju Vam stoji veliki izbor izveštaja, ali preporuča se korišćenje prilagođenih izveštaja. Te izveštaje kreirate sami, birate dimenzije i merne podatke te odlučujete kako će se prikazivati. Kako bi koristili Analytics izveštaje:
 
  • Prijavite se na Analytic račun.
  • Odaberite karticu Prilagođavanje pri vrhu leve strane bilo koje stranice u Analyticsu.
  • Kliknite na +Novo prilagođeno izvješće pri vrhu tablice. Ukoliko ne vidite navedenu opciju, odaberite Pregled u levom navigacijskom oknu.
  • Unesite Naslov izvešća.
  • Odaberite tip izvešća. Nudi vam se istraživanje, jednostavna tablica ili prikaz maske.
  • Odaberite... Saznajte više
Šta su Analytics ciljevi i zašto su važni
Uopšteno, ciljevi pokazuju koliko uspešno je neka radnja izvršena, a oni predstavljaju temeljnu komponentu bilo kojeg plana za merenje digitalne analitike. Isto tako, Analytics ciljevi mere uspešnost web-lokacije ili aplikacije u ispunjavanju postavljenih aktivnosti. Ti ciljevi predstavljaju završnu aktivnost koja se naziva konverzija, a one su od velike važnosti za uspešnost firme..




Analytics ciljevi uključuju izvršavanje kupovine, dovršavanje nivoa igre ili slanje obrasca za podatke za kontaktiranje firme. Ako posetilac vaše web-lokacije ili korisnik vaše aplikacije izvrši radnju koja je postavljena kao cilj, Analytics to beži kao konverziju. 
Analytics ciljevi veoma su važni jer pružaju ključne informacije kao što su broj konverzija... Saznajte više
Šta je Google Analytics ecommerce?
Pomoću Google Analytics Ecommerca pristupite svim statistički podacima koji jasno prikazuju ponašanje kupaca i njihove transakcije na Vašem sajtu. Alat Vam omogućuje detaljno praćenje postojećih i potencijalnih kupaca. Dakle, možete da proverite koje su proizvode kupci gledali i koliko puta, gde su ih gledali, kada su ih dodali u korpu, koje proizvode najviše kupuju i slično. Na taj način možete da saznate gde su se kupci izgubili ili napustili kupovinu.

Pomoću ovih podataka možete da pratite trendove, teda dođete do kvalitetnih i brzih odluka što će rezultirati rastom konverzija i prihoda. Za implementaciju Google Analytics Ecommerca potrebno je znanje stručne osobe... Saznajte više
Kako da vidim ko mi gleda sajt
Ako vas zanima detaljniji "promet" na vašem sajtu, najbolji način za analizu vaših posetioca je korišćenje Google Analyticsa. Google Analytics je jedan od alata koji će besplatno, a verodostojno prikazati statističke rezultate vezane za posetu vašeg sajta te će vam dati uvid u podatke o posetiocima vašeg sajta.

Da bi saznali ko posjećuje vaš sajt, prvenstveno morate da se ulogujete u Google Analytics, zatim pod Audience tabom odaberete Technology, a nakon toga odabrate Network. Po defaultu, prikazaće vam se dimenzija Service Provider, a ukoliko preduzeće koristi svoju mrežu ,biće vidljivo na listi.

Ovaj proces vrlo je jednostavan, ali, time ćete da dobijete... Saznajte više
Šta je to A/B testiranje?

 je metoda koja se koristi kako bi se proverilo da li određena promena na web stranici može da pozitivno utiče na konverzije. A/B test je suočavanje dve opcije (A i B) između kojih ne možete da se odlučite. Test između opcija A i B za vas će odraditi korisnici/klijenti pa ćete dobiti odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generiše bolji korisnički angažman.

Primer A/B testiranja je email newsletter i upotreba gotovog email marketing alata MailChimp.

... Saznajte više
Elena Majer