Objavljeno: 30.05.2022. | 1 minute čitanja
Ukoliko nemate otvoren GA4 račun (property) i želite da počnete da beležite podatke sa svoje web stranice, pripremili smo uputstva kako podesiti osnovno praćenje merenja u Google Analytics 4 putem Google Tag Manager-a! U okviru ovog bloga pronaći ćete i već pripremljeni GTM container koji možete preuzeti i koristiti.Ukoliko već nemate, napravite novi Google Analytics nalog. Ukoliko već imate Google Analytics račun, kreirajte samo novi Property.
Nakon što importujete GTM container, morate otići pod Variables i pronaći GA4 Measurement ID. Kopirajte svoj Measurement ID iz koraka 1, zalepite ga u GTM i kliknite Save (desno gore).
Odaberite Submit desno gore.
Kako bi se interakcije na Vašem web-u počele meriti, potrebno je još samo instalirati GTM na Vašoj web stranici. Pronađite Admin > Install Google Tag Manager.
Pratite uputstva, odnosno kopirajte gornji deo koda unutar <head> dela, odnosno gornji deo unutar <body> dela stranice. Ukoliko nemate tehničkog iskustva ili pristup kodu web stranice, pošaljite ga osobi koja Vam može pomoći u tome.
Nakon što se taj kod podesi na web stranici, uskoro ćete početi prikupljati podatke!
Potrebno je napraviti još samo par sitnica pre nego što smo gotovi. Unutar GTM-a, videćete pod Workspace > Tags 3 taga koja smo Vam pripremili. Ukoliko kliknete na recimo GA4 - generate_lead - mail_click, videćete neke dodatne parametre podešene (slika).
To su dodatni parametri koje je još potrebno uključiti na strani Google Analyticsa. Ako ne napravite ovaj korak, u pkviru GA4 prikazivaće Vam se samo naziv event-a (generate_lead), ali bez tih dodatnih parametara. Ipak nas ovde zanima na koje tačno mail-ove i telefone su ljudi kliknuli (pogotovo ukoliko ih imate više na svojoj stranici, recimo za svako odeljenje zasebno).
Pronađite Configure > Custom dimensions i odaberite Create custom dimensions.
Kopirajte nazive parametara iz GTM-a i zalepite ih unutar GA4. Primer za jedan od parametara (potrebno je to isto napraviti i za druga dva).
Zadnji korak nam je odabrati generate_leads kao konverziju. Postoje 2 načina kako podesiti event kao konverziju. Jedan je da već postoji Event podesite kao konverziju. Ovo je moguće napraviti samo kada je navedeni event već napravljen na web-u. Potrebno je otići u Configure > Events > Mark as conversion.
Ipak ukoliko ne želite čekati da neko prvo klikne na mail ili telefon na Vašoj stranici, potrebno je kopirati naziv event-a iz GTM-a (generate_leads) i zalepiti ga unutar Configure > Conversions > New conversion Event.
To je to, podešavanje merenja za Google Analytics 4 je spremno! U idućim GA4 člancima proći ćemo i detaljnije kroz neke od ovih koraka, ali i saznati kako koristiti određene reporte ili kako podesiti Google Analytics 4 po svojoj meri.
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.