Upoznajte Threads, novu društvenu mrežu dostupnu i u Srbiji

Objavljeno: 30.01.2024. | 1 minute čitanja

Threads je nova društvena mreža za deljenje pretežno tekstualnog sadržaja, kreirana od strane Instagrama. Ova platforma omogućava povezivanje sa javnim razgovorima i nedavno je postala dostupna i u Srbiji, pružajući korisnicima nove načine izražavanja i interakcije.
U nastavku donosimo više detalja o karakteristikama platforme, broju korisnika i razlogu zašto neko vreme nije bila dostupna u EU.

 

Razvoj Threadsa i nedostupnost u EU


Threads, objavljen u julu 2023. godine, predstavlja Meta-in pristup modernom digitalnom komuniciranju. Razvijen od strane tima Instagrama, Threads je usmeren na deljenje tekstualnih ažuriranja i pridruživanje javnim razgovorima, čime se ističe u moru vizualno orijentisanih društvenih mreža.
No, Threads donedavno nije bio dostupan u EU, a razlog su bile evropske regulative o zaštiti privatnosti i podataka, koje su značajno strože u odnosu na regulative koje važe u SAD-u. Kako bi se uskladio s GDPR-om i drugim relevantnim zakonima, Threads je morao naknadno preduzeti dodatne mere i prilagodbe, osiguravajući da se svi aspekti aplikacije usklade s visokim standardima zaštite privatnosti koje nalaže EU.

 

Glavne karakteristike Threadsa


Threads korisnicima omogućuje objavljivanje sadržaja do 500 znakova, uključujući linkove, fotografije i videozapise do pet minuta. Mreža je usmerena na stvaranje zajednice i otvorene rasprave, s opcijama poput anketa, GIF-ova i ključnih reči (i negativnih ključnih reči) za pretragu. Takođe, postoji mogućnost automatskog prevođenja objava na različite jezike. Mreža je kreirana pretežno za mobilnu upotrebu, iako postoji i desktop verzija.
Threads ima i funkcije kao što su deljenje pojedinačnih threadova na Instagram DM-ovima, korišćenje označavanja za lako označavanje ljudi u threadovima i uređivanje automatski generisanih opisa alt-teksta fotografija i videozapisa pre objavljivanja. Takođe, dodata je mogućnost pregleda objava koje ste lajkovali u postavkama te sortiranje pratilaca po najnovijima ili najstarijima. Korisnici mogu birati između 'For you' feeda, koji uključuje mešavinu objava profila koje prate i preporučenog sadržaja, te 'Following' feeda, koji prikazuje samo objave ljudi ili brendova koje prate.


Objava na Threads društvenoj mreži

Objava na Threads društvenoj mreži



Broj i aktivnost korisnika na Threadsu

 

Threads je postigao impresivan rast korisnika prilikom lansiranja, dosegnuvši 100 miliona korisnika u samo 4 dana. Nakon toga, rast se usporio i mreži kroz idućih 175 dana pridružilo još 60 miliona korisnika. Uprkos tome, Threads održava visoku aktivnost s gotovo 100 miliona mesečno aktivnih korisnika. Dnevna aktivnost korisnika pala je sa 49 miliona korisnika u prvim danima nakon lansiranja na današnjih 10 miliona, a prosečno dnevno vreme provedeno na aplikaciji trenutno iznosi oko 3 minuta. Poređenja radi, X (bivši Twitter) ima 200 miliona dnevno aktivnih korisnika s prosečnim vremenom provedenim na aplikaciji od 31 minut dnevno. Iako je X još uvek značajno jača platforma, valja uzeti u obzir kako se ipak radi o mreži koja postoji još od 2006. godine.
 

Razlike između Threadsa i X-a
 

Za razliku od X-a, Threads podstiče nešto detaljnije i povezanije oblike komunikacije. Dok X naglašava kratke i brze objave (do 280 znakova za korisnike bez plave kvačice), Threads omogućuje stvaranje nešto dužih i složenijih sadržaja (do 500 znakova), pružajući bogatije iskustvo deljenja i interakcije. Iako postoje neke razlike, u samoj osnovi radi se o vrlo sličnim platformama.
 

Registracija i početak korišćenja
 

Za početak korišćenja Threads-a, korisnici se mogu prijaviti putem svog Instagram naloga ili preuzeti aplikaciju u AppStore-u ili Google Play-u. Threads nudi integraciju s postojećim Instagram profilom, što omogućuje sve funkcionalnosti korišćenja mreže, ali i korišćenje bez profila, uz koje nećete moći objavljivati sadržaj i reagovati na sadržaj drugih profila.

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer