Najčešće greške u Facebook oglasima i kako ih sprečiti

Objavljeno 13.12.2023 14:40:58
Najčešće greške u Facebook oglasima i kako ih sprečiti
Usprkos popularnosti Meta oglašavanja, koje uključuje oglase na Facebook-u i Instagram-u, mnogi još uvek prave osnovne greške prilikom postavljanja kampanja. Ove greške smanjuju efikanost oglasa, što u osnovi blokira ostvarivanje njihovog maksimalnog potencijala i dovodi do rasipanja marketinškog budžeta. 

Dobra vest je da se velika većina ovih grešaka može vrlo lako sprečiti, a to će svakako omogućiti bolji ROI. 

Neke od najčešćih grešaka u Facebook oglašavanju uključuju: 
 

1. Nekorišćenje Facebook oglašavanja

Iako ova greška nije vezana za postavljanje oglasa, svakako ju je važno spomenuti u ovom kontekstu. 

Neke firme smatraju da Facebook oglašavanje nije za njih, a iza toga obično stoje dva osnovna razloga. 

Prvi se odnosi na budžet. Ali, mišljenje da oglašavanje na Facebook-u zahteva ogromne budžete za vidljive rezultate nije tačno. Kvalitetno postavljene i dobro targetovane Facebook kampanje, čak i s relativno malim budžetima mogu ostvariti odličan povrat ulaganja. 

Drugi razlog vezan je za razmišljanje da Facebook nije dobar odabir kanala za njihovu branšu. Primeri toga mogu biti firme s B2B poslovanjem ili tradicionalne firme koje nemaju savršeno (ili uopšte) razvijen digitalni aspekt poslovanja. Uz malo kreativnosti, u ovim i brojnim sličnim slučajevima, moguće je kreirati kampanje koje će učiniti razliku za poslovanje.  

Ukratko, zanemarivanje Meta oglašavanja najčešće znači i propuštanje prilika za povećanje prometa i prodaje, zato, ako još uvek niste prisutni na ovoj platformi, trenutak je da to promenite. 

2. Pogrešno odabran cilj kampanje

Pre početka kampanje, važno je definisati šta s njom želite postići. Postoji nekoliko ciljeva kampanje koje možete odabrati: 
  • svesnost
  • promet
  • engagement
  • potencijalni klijenti
  • promocija aplikacije
  • prodaja.

Odabir pogrešnog cilja može rezultirati neefikasnim oglasima, a time i nepotrebno potrošenim budžetom. 

Na prvu, odabir cilja kampanje može biti zbunjujuć. Naš savet je da dobro proučite sve moguće opcije i logički promislite o tome šta želite da postignete s kampanjom. Najbolje bi bilo isprobati nekoliko mogućih ciljeva kampanja, pa prema rezultatima videti koji od njih najbolje odgovara za vaš brend. 
 

3. Pogrešno odabrana ciljna grupa

Targetovanje, odnosno odabir ciljne grupe, ključna je komponenta svake kampanje. 

Ako je vaša ciljna grupa preširoka, dogodiće se to da se oglasi prikazuju velikom broju pojedinaca kojima oglas nije relevantan, što istovremeno znači i uzaludno trošenje budžeta. S druge strane, preusko definisana publika značiće da ne svodite potencijal kampanje na maksimum, odnosno da oglasi ne dosežu optimalan broj ljudi, nužan za ostvarivanje dobrih rezultata.  

Odabir optimalne ciljne grupe nije najjednostavniji zadatak i verovatno će zahtevati naknadna prilagođavanja na temelju rezultata oglasa. 

Kako biste smanjili rizik od grešaka, preporučljivo je koristiti Lookalike publiku. Na ovaj način, oglasi će targetovati pojedince za koje postoji veća verovatnoća da će imati interes za vašu ponudu zato što dele određene karakteristike (interese, kao i demografske i bihevioralne faktore) s vašom postojećom publikom. 

U blogu Kako pronaći svoju ciljanu publiku online? Očekuju vas opšti saveti za odabir ciljnih grupa u digitalnom marketingu, a takođe možete saznati i detalje o mogućnostima odabira ciljne publike na Facebook-u, koje će svakako biti korisne prilikom kreiranja sledećeg oglasa. 



 

4. Odabir neodgovarajuće vrste oglasa

Facebook nudi različite oblike oglasa, od slika i video zapisa u različitim formatima, do carousel oglasa. Za uspeh kampanje važno je odabrati format koji najbolje odgovara vašem sadržaju, ciljevima kampanje, ali i odabranim ciljnim grupama. 

Na primer, za webshop s proizvodima široke potrošnje koji u kampanji želi da komunicira aktuelne akcije, carousel oglas mogao bi da bude dobar odabir jer može pokazati do 10 artikala koje želite da istaknete. Ako govorimo o oglašavanju autoperionice, ovo možda ne bi bio idealan odabir formata, već bi bilo bolje odlučiti se za statični vizual koji komunicira lokaciju. Naravno, za potrebe primera, situaciju smo maksimalno pojednostavili - u realnosti postoji još mnogo faktora koje bi trebalo razmotriti. 

U slučajevima kada asortiman oglašivača uključuje velik broj artikala, preporučljivo je koristiti Facebook dinamičke oglase koji omogućuju oglašavanje celog asortimana bez da morate ručno da kreirate stotine ili hiljade pojedinih oglasa. Algoritam prepoznaje signale kod korisnika i na osnovu njihovog ponašanja i interesa predlaže proizvode iz asortimana za koje postoji najveća verovatnoća da će podstaknuti interesovanje. 
 
Osim same vrste oglasa, bitno je naglasiti i važnost njegovog kvaliteta. Odaberite tip oglasa koji odgovara vašim mogućnostima. Na primer, ako niste u mogućnosti da pripremite kvalitetan video, nemojte forsirati ovu opciju samo zato što ste negde pročitali da video oglasi postižu bolje rezultate. U interesu vam je da prikažete vaš brend u najboljem mogućem svetlu, pa shodno tome odaberite vrstu oglasa koja će vam to i omogućiti. 



 

5. Nepraćenje rezultata 

Kvalitetno praćenje rezultata kampanje može vam pružiti vredne informacije na osnovu kojih možete optimizovati, odnosno prilagoditi buduće oglase. Ako ove informacije ne uzimate u obzir u planiranju nadolazećih kampanja, faktor sreće igraće veliku ulogu u njihovoj uspešnosti, a to je svakako nešto što želite da izbegnete. 

U Meta Business Suite-u na Facebooku možete proveriti osnovne pokazatelje uspešnosti kampanje i pojedinih oglasa i uporediti ih s prethodnim. Temeljem praćenja rezultata i njihovim poređenjem s rezultatima prethodnih kampanja proverite šta funkcioniše bolje, pa to znanje iskoristite u sledećoj kampanji. 

Osim osnovnog pregleda analitike u Meta Business Suite-u, Facebook vam daje još jednu mogućnost koja će omogućiti bolje razumevanje uspešnosti kampanje. Radi se o Facebook Pixel-u, odnosno Meta Pixel-u, delu koda koji se postavlja na web-stranicu i omogućava uvid u ponašanje korisnika koji su s Facebook-a stigli na vašu web-stranicu. 

Ovi podaci omogućiće kvalitetniji retargeting jer ćete moći da ciljate na pojedince koji su pokazali stvarno interesovanje za vaš brend i posetili web-stranicu ili preduzeli određenu radnju na web-stranici. 

Naš savet je da uz Business Suite i Pixel koristite i Google Analytics, koji omogućava značajno dublji uvid u ponašanje korisnika. Analytics pruža detalje o korisničkom putovanju, isplativosti ulaganja, poređenju s drugim izvorima prometa te analizi kvalitete prometa. Ova kombinacija informacija pomaže u optimizaciji kampanja i boljem razumevanju efikasnosti oglašavanja na Facebooku.

Što ste bolje upoznati s rezultatima kampanje, tim ćete efikasnije trošiti budžet i ostvarivati bolji ROI. 
 

6. Nesprovođenje A/B testiranja

A/B testiranje omogućava da testirate različite verzije oglasa kako biste videli koji od njih ostvaruje bolje rezultate. Bez testiranja možete propustiti prilike za optimizaciju i potencijalno trošiti budžet na manje efikasne oglase.

Nikada nemojte biti 100% sigurni da znate na šta će korisnici najbolje reagovati. Mala promena u call to action poruci, vizualu ili tekstu oglasa mogla bi napraviti veliku promenu u rezultatima, a dobro sprovedeno A/B testiranje omogućiće vam da odaberete njihovu najefikasniju kombinaciju. 

Više o ovoj temi saznajte u blogu Što je A/B testiranje i kako ga koristiti.

 

Par reči za kraj

Neosporivo je da Meta oglašavanje pruža izvanredne mogućnosti za povezivanje s ciljanom publikom, ali kako biste maksimizovali ROI ključno je da budete svesni potencijalnih zamki. 

Za oglašavanje na Facebook-u, nažalost, ne postoji čarobna formula koja će garantovati uspeh. Ako tek krećete s oglašavanjem na ovoj platformi, neka vas nedovoljno dobri rezultati prve, druge ili treće kampanje ne obeshrabre. Najvažniji savet koji vam možemo dati je da dobro upoznate mogućnosti koje platforma pruža i detaljno pratite rezultate svake kampanje, kako biste kontinuirano mogli da ih upoređujete. 

Ako odlične rezultate želite da ostvarite što pre, čime ćete izbeći rasipanje budžeta za oglašavanje, obratite nam se za stručno postavljanje i vođenje Facebook kampanja.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM