Brand ključne reči

Objavljeno 19.9.2014. 14:04:57
Ključne reči su reči ili fraze koje korisnici upisuju u pretraživače kako bi pronašli ono što žele. Brand ključne reči su reči ili fraze za pretraživanje koje sadrže naziv firme ili brand.

Brand ključne reči mogu biti korisne onim korisnicima koji su već čuli za neki brand ili ime firme kroz neki marketinški kanal pa su u potrazi za Web stranicom kako bi doznali željene informacije. Vrlo je bitno implementirati brand ključne reči u sadržaj Web stranice tako da korisnici mogu lakše da pronađu ispravne informacije. Možda je primarni cilj firme da proširi krug korisnika sa novim korisnicima koji još nisu upoznati sa pojedinim brandom, ali je veoma važno da uključite brand ključne reči u sadržaj Web stranice upravo zbog korisnika koji su već upoznati sa pojedinim brandom kako bi što brže i lakše došli do željene stranice.

Proces jačanja brand ključnih reči


U prvoj fazi procesa korisnik upotrebljava različite pojmove za pretraživanje kako bi pronašao određeni proizvod ili uslugu. Korisnik će u toj fazi pretraživati uopštene pojmove, odnosno u pretraživač će upisivati uopštene ključne reči. Kroz proces istraživanja korisnici su sve bolje upoznati sa proizvodom ili uslugom i prelaze u fazu konverzije, Nakon toga, korisnici već mogu da počnu da pretražuju prema omiljenim brandovima. Nakon toga, sada već kao ponovni korisnici kao pojmove za pretraživanje mogu da upotrebljavaju svoje omiljene brandove odnosno brand ključne reči.


Da li je licitiranje za brand ključne reči dobra strategija?


Licitiranje za brand ključne reči ima puno prednosti – jedna od njih je da imaju visok CTR (klikovni procenat) i da promovišu brand. Ipak, licitiranje na brand ključne reči može da bude skupo pa se tu postavlja pitanje iz naslova.

Ako imate dominantni brand na tržištu sa veoma malo ili bez konkurencije upitno je da li treba da licitirate na brand ključne reči jer vam to neće nužno doneti visoku isplativost. U takvoj situaciji je vrlo verovatno da se vaš brand dobro prikazuje i preko uopštenih ključnih reči pa bi dodatno licitiranje na brand ključne reči moglo da ostvari polovičan uspeh.

Mogući problem je i da konkurencija licitira na vaše brand ključne reči. To može da bude iscrpno po vaš proračun i vreme. Mnoge firme kreću u borbu sa konkurencijom, bez obzira na to što će ih to istrošiti financijski i vremenski. Postoji lakši i jeftiniji način. Možete da koristite Google Analytics u kojem ćete segmentisati svoje brand ključne reči po kanalima. Na kraju možete da uporedite kanale, odredite vrednosti pojedinog kanala, vidite koje ključne reči prolaze bolje od drugih. Prema tome možete da prilagodite svoje oglase kako bi bili što relevantniji.

Kod licitiranja na brand ključne reči mogla bi se dogoditi i situacija da imate partnera koji licitira na brand ključne reči vašeg branda. Bitno je da stvore strategije od kojih će svako imati koristi. Na primer, može da se koristi geografsko ciljanje gde će svaki da cilja određenu geografsku lokaciju.

Ako pak imate novi proizvod ili ste nova firma proširite listu uoptenih ključnih reči kako biste dosegli što je više moguće novih korisnika.

Ako je pak vaša firma duže na pretraživaču ili ako imate poznati proizvod ili brand proširite listu brand ključnih reči kako biste zadržali postojeće korisnike.

Veoma je važno da prronađete pravu ravnotežu između uopštenih ključnih reči i brand ključnih reči kako bi se povećale prilike za konverziju.




  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM