Objavljeno: 14.08.2015. | 1 minute čitanja
Kada dajem savete što se tiče Google Adwords oglašavanja i SEO optimizacije uvek preporučujem oboje, jer na taj način će se najviše izvući i doseći najviše relevantnih korisnika. Sinergijom ova dva kanala štedite novac jer od svakog kanala koristite ono najbolje i najisplativije. Mnogo naših klijenata ušlo je u priču internet marketinga sa Google Adwordsom koji je vrlo dobar kanal ali kako konkurencija raste, rastu i cene. Mnogi su krenuli sa SEO optimizacijom i postigli dobre pozicije na pretraživačima, i više im nije bilo potrebno da troše veliki budžet za Google Adwords i slične kanale.
SEO optimizacija
SEO ili Optimizacija za pretraživače služi za povećanje saobraćaja Web stranica dovođenjem određenih grupa korisnika koji imaju interesovanje za tematiku vaše Web stranice. Više ciljanih korisnika na vašim stranicama znači i veće šanse za zaradu. Najisplativiji je organski saobraćaj koji je jednom kada se dostigne besplatan. Organski saobraćaj je onaj saobraćaj koji na vašu Web stranicu dolazi besplatno putem pretraživača. Što imate bolju poziciju na pretraživačima to će besplatnog saobraćaja biti više. Naravno taj saobraćaj na stranicu mora da dolazi putem relevantnih ključnih reči koje se utvrđuju detaljnom analizom web stranice. SEO optimizacija nema za cilj što više saobraćaja u smislu da možete da kažete da ste ovaj mesec imali 10 000 klikova od kojih možda nije došao ni jedan upit, krajnji cilj je da imate što bolju konverziju a to se postiže samo ako je SEO rađen profesionalno odnosno ukoliko su pretrage na pretraživačima relevantne za ono što se traži.
Google Adwords kao dodatak na SEO
Google Adwords oglašavanje danas je manje više svima dobro poznat kanal prodaje koji rezultate daje odmah za razliku od SEO optimizacije. Međutim mnogi su se razočarali u ovaj način oglašavanja jer su možda nešto pogrešno postavili ili ono najčešće, imali premali budžet da bi se nešto konkretno dogodilo i da bi bilo moguće ispitati putem Google analyticsa. Google Adwords savršen je kanal za manje firme i preduzeća koja se bave prodajom usluga ili proizvoda na nekim određenim područjima. Ako treba da se oglašavate u celoj državi ili čak u više njih, za to vam treba mnogo veći budžet da bi pokrio sve te silne klikove. Ako ste u toj situaciji, onda treba dobro promisliti o SEO optimizaciji jer povećanjem ranga vaše web stranice možete da ostvarite mnogo više saobraćaja nego putem Adwordsa. Najbolja kombinacija jeste da radite SEO, a da Adwords koristite za neke određene ključne reči, kao i za remarketing kampanju kako biste korisnika koji se interesovao i dalje mogli da pratite bannerima sa posebnim ponudama i akcijama.
Oglašavanje putem interneta danas je veoma važna grana prodaje i biće sve važnija. Ko se pre snađe u celoj ovoj priči biće u prednosti, i izvući će maksimalnu korist.