5 saveta kako napisati kvalitetan blog
Sadržaj je danas jedan od ključnih delova izgradnje snažne online prisutnosti. Stvaranje i distribucija sadržaja s ciljem povećanja prometa i podizanja svesti o brendu poznato je kao content marketing. Ujedno je i jedna od najboljih strategija za širenje sadržaja vaše firme.
Redovnim objavljivanjem kvalitetnog i poučnog sadržaja možete privući nove posetioce na web-stranicu, kao i dati svojoj web-stranici šanse za rangiranje u relevantnim rezultatima pretraživanja.
Primenom dobrih taktika, vaš blog može privući i zadržati vaše idealne čitaoce. Donosimo vam 5 saveta kako napisati dobar blog.
1. Istražiti temu i napraviti koncept
- Šta mogu ponuditi čitaocu kroz ovaj blog?
- Hoće li sadržaj biti relevantan i kvalitetan?
- Hoću li uz pomoć ovog bloga rešiti problem čitaoca?
Imajte i na umu da ljudi često pretražuju tako što postave pitanja - kako, kada, zašto, koliko, gde i slično.
Ako niste sigurni za temu, ili s kojim se sve problemima susreću čitaoci, pitajte. Pre pisanja bloga, možete napraviti anketu na društvenim mrežama i na taj način saznati što bi moglo zainteresovati čitaoce.
2. Optimizovati članak i proveriti moguće gramatičke greške
Obratite pažnju na pisanje privlačnih i uverljivih naslova koristeći strateške ključne reči koje su relevantne za temu. Tu bi opet trebalo da se stavite u kožu čitaoca. Da li bi vas čitaoci pronašli ako bi guglali “5 saveeta kako napisati dobar blog”?
Napravite spisak svih reči ili fraza koje bi čitaoci mogli upotrebiti da pronađu vašu firmu i rešenja koja nudite. To su ključne reči i ključne fraze koje želite često koristiti na svom blogu. U pretraživanju ključnih reči mogu vam pomoći neki od sledećih alata:
- Keyword Planner
- Ahrefs
- SEM Rush
- Moz
- Ubersuggest
Uz SEO optimizaciju, proveravanje napisanog sadržaja je uvek potrebno, kako pre objavljivanja bloga, tako i nakon. Greške se dogode, ali je bitno da ih primetite na vreme, kako čitaocima nije potrebno puno da napuste vaš blog. Nekad to može biti upravo zbog gramatičkih grešaka, ako se provlače kroz ceo blog. U online svetu reči su sve što imate, stoga se potrudite da napišete zaista kvalitetan, poučan i ispravan blog.
3. Uključite slike, infografike ili videa u blog
Ako u blogu navodite istraživanje ili statistike, uvrstite grafikone i dijagrame koji će vizualizovati te podatke. S druge strane, blogove možete pretvoriti u video format. Primer videa možete pogledati na našoj stranici: Arbona video edukacije.
Jednostavno, vizuelni sadržaj pomaže da vaš blog bude još relevantniji.
4. Podelite blog na društvenim mrežama ili pošaljite newsletter
Drugi način promovisanja bloga bi bio kroz newsletter-e, koji su takođe efikasni za izgradnju odnosa. Cilj je da korisnici ostanu informisani i povezani čak i kada ništa ne kupuju.
5. Redovno ažurirajte blog
I najvažnije, pratite način na koji čitaoci komentarišu i dele vaš sadržaj, pa prilagodite isti.
Zaključak
Naravno da svaka firma ima različitu ciljanu grupu, ali jedno pravilo vredi za sve, a to je jednostavnost i logičan sled bloga. Bitno je da čitaoci razumeju ono što ste napisali i da dobiju osećaj da se obraćate upravo njima.
Ako želite da vaš blog bude dobro pozicioniran u rezultatima pretraživanja ili vam je potreban savet vezan za ovu tematiku, obratite nam se.
Blog meni
Online (digitalni) marketing - zadnji postovi