6 e-mail automatizacija za bolje prodajne rezultate

Objavljeno: 12.12.2023. | 1 minute čitanja

E-mail marketing može biti vrlo efikasan alat za povećanje saobraćaja na web-stranici, podsticanje dodatnih prodajnih rezultata i održavanje redovnog kontakta s kupcima. Osim pametno osmišljenog i dobro dizajniranog newsletter-a poslanog u pravom trenutku, postoji još jedan način na koji svoju e-mail marketinšku strategiju možete podići na nov nivo. Radi se o e-mail automatizacijama. 
 

Šta je e-mail automatizacija?

E-mail automatizacija je proces slanja automatizovanih e-mailova relevantnog sadržaja odgovarajućim pretplatnicima u odgovarajućem trenutku. Automatizacija podrazumeva korišćenje tehnologije za automatsko upravljanje e-mailovima na temelju unapred definisanih uslova. Naš omiljeni alat za to je Mailchimp, koji koristimo za e-mail marketing Arbone i svih naših klijenata. 
 

Koje su prednosti e-mail automatizacije?

 

Kvalitetno postavljenje e-mail automatizacija pruža brojne prednosti, uključujući: 
  • poboljšanje iskustva korisnika
  • povećanje angažmana korisnika
  • usko povezano za prethodne dve prednosti, povećanje prihoda.
Implementacija e-mail automatizacije najčešće nije sastavni deo marketinške strategije, ali je njen vrlo važan dodatak koji može učiniti veliku razliku, posebno kad je reč o e-mail marketingu za web-prodavnice.
 

Ključne e-mail automatizacije za podsticanje prodaje

 

U nastavku vam predstavljamo pojedinosti o nekim od najčešćih e-mail automatizacija, kao i savete kako dovesti njihov potencijal do maksimuma i povećati šanse za ostvarivanje dodatnih konverzija. 
 

1. Automatizovani e-mail dobrodošlice

 

E-mail dobrodošlice predstavlja osnovnu vrstu automatizacije koja služi kao prva tačka kontakta između pošiljaoca, odnosno brenda, i novog pretplatnika, odnosno potencijalnog kupca. Dobro osmišljen e-mail dobrodošlice može postaviti ton za buduću komunikaciju i pomoći u uspostavljanju pozitivnog odnosa s korisnikom. Obično uključuje poruku dobrodošlice, kratke informacije o brendu i ponudi proizvoda ili usluga te jasan call to action za podsticanje daljnjeg angažmana. 

Personalizovanje poruke i uključivanje posebne ponude ili popusta dobrodošlice potaknuće ostvarivanje konverzije, ali možda još i bitnije, potencijalno može imati značajnu ulogu u izgradnji odnosa i podsticanju lojalnosti kod pretplatnika. 

 

2. E-mail automatizacija o napuštenoj korpi

 

Situacija u kojoj kupac doda proizvode u korpu, ali iz nekog razloga ne završi proces kupovine, savršena je prilika za slanje poruke o napuštenoj korpi. Ovaj tip automatizacije služi kao podsetnik na nezavršenu kupovinu, što će često podstaknuti kupca na finalizaciju procesa i ostvarivanje konverzije. 

Iako će i sami call to action sam po sebi biti učinkovit, za poboljšanje rezultata ove automatizacije pokušajte da eksperimentišete i s manjim popustima ili besplatnom dostavom kao dodatnim podsticajem na akciju. Personalizovane poruke i uključivanje recenzija kupaca takođe može biti učinkovito u povećanju mogućnosti realizacije kupovine. 
 

3. E-mail automatizacija za ponovni angažman

 

E-mail za ponovni angažman važna je automatizacija za održavanje aktivne i angažovane liste pretplatnika. Te poruke se šalju kada je pretplatnik neaktivan tokom specifičnog vremenskog perioda - na primer, kada prođe 3 meseca od zadnje kupovine ili otvaranja newsletter-a. Automatizacije za podsticanje angažmana uključuju jasni call to action, a često i promo kod za popust ili besplatnu dostavu kako bi se maksimizirala njihova efikasnost. Osim toga, mogu sadržati i vrlo kratku anketu za prikupljanje informacija o razlogu neaktivnosti. 

Ova automatizacija može poboljšati opšte stope otvaranja i klikova e-mail kampanja, a samim tim i bolje prodajne rezultate. Uz to, ove poruke takođe pomažu u održavanju kvalitetne liste pretplatnika, a potencijalno i prikupljanju vrednog feedback-a koji se može iskoristiti za optimizaciju poslovnog procesa. 

 

4. Rođendanska e-mail automatizacija

 

Rođendanski e-mail je jednostavan i efikasan način za izgradnju odnosa s pretplatnikom, a svakako će imati pozitivan uticaj na percepciju brenda. Ove poruke bi trebalo da sadrže kratku čestitku i “poklon” za primaoca, a najčešće se radi o promo kodu za popust na kupovinu. 

Rođendanski e-mailovi kratkoročno neće napraviti ogromnu razliku po pitanju prodajnih rezultata, ali su iznimno vredan alat za poboljšanje brand awareness-a i izgradnju lojalnosti, što je svakako isplativo na duže staze.

 

5. Cross sell e-mail automatizacija

 

Cross sell e-mail automatizacija može pomoći u povećanju volumena prodaje jer upućuje na kupovinu proizvoda povezanih s artiklom kojeg je kupac nedavno kupio. Na primer, nakon kupovine telefona, cross sell e-mail predlaže kupovinu maskice za telefon. 

Ako je automatizacija dobro postavljena i sadrži logičnu selekciju relevantnih proizvoda, ova metoda može biti korisna za poboljšanje ukupnog iskustva kupovine, ali i ostvarivanje dodatnih konverzija. Iako može doneti odlične rezultate, važno je znati da se najčešće radi o kompleksnoj automatizaciji čija implementacija zahteva značajno veće napore u odnosu na ostale spomenute oblike automatizacije.  

 

6. Automatizovani e-mail nakon kupovine

 

E-mail nakon kupovine bitan je za održavanje pozitivnog odnosa s kupcima i podsticanje ponovne kupovine. Ove poruke šalju se nakon što kupac izvrši kupovinu i obično uključuju kratku zahvalnicu, detalje porudžbine, a potencijalno i kratki upitnik zadovoljstva. Za podsticanje dodatnih prodajnih rezultata, poruke nakon kupovine takođe mogu sadržati preporuke povezanih proizvoda, a povremeno i kod za popust koji se može iskoristiti pri budućoj kupovini. 

E-mailovi nakon kupovine predstavljaju priliku za poboljšanje stope zadržavanja kupaca, kao i prikupljanje povratnih informacija koje mogu biti vredne za daljnju optimizaciju prodajnog procesa. 

 

Jeste li već automatizovali vaše e-mail kampanje?

 

E-mail automatizacije moćan su alat za poboljšanje iskustva kupaca, podsticanje lojalnosti i realizaciju dodatne prodaje. Njihovu implementaciju je najbolje stručnjacima kako bi se rizik od grešaka sve na minimum i maksimizovala efikasnost, pa nam se slobodno obratite za pomoć. Kao jedini hrvatski Mailchimp Pro Partner, tu smo za sva pitanja oko e-mail marketinga, od kreiranja osnovne strategije, izrade i slanja newsletter-a, pa sve do implementacije e-mail automatizacija.  

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.