Kako napraviti lokalni SEO za kompanije bez fizičkih lokacija? (2. deo)

Objavljeno 26.8.2022. 12:49:52
Kako napraviti lokalni SEO za kompanije bez fizičkih lokacija? (2. deo)
Nastavljamo sa temom kako napraviti lokalni SEO bez fizičke lokacije. Nakon što ste definisali svoju strategiju i put kojim ćete ići, vreme je za izradu lokalnog SEO-a koji će pomoći vidljivosti Vašeg preduzeća.

  
  
Kako izgraditi lokalni SEO za preduzeća koja posluju od kuće?

  
  
Mnogi vlasnici ovih modela žele da budu sigurni da je njihova adresa privatna i da korisnici neće ostati zbunjeni nakon što dođu do njih očekujući javne prostore.

Ali nisu sva preduzeća ista u svojim zahtevima i mogućnostima. Kada se oglašava brend “od kuće”, neka vlasnik odabere jedan od idućih modela koji će odgovarati njegovom poslovanju:

1. Lično služim kupcima kod kuće i želim da moja adresa bude javna
U ovom slučaju bi kompanija trebalo da ulaže u natpise na nivou ulice i iskoristiti sve prednosti marketinga. Ako je kompanija samo po dogovoru, Google preferira da na Vašem unosu ne postavite radno vreme. Ipak na osnovu odabranih GMB kategorija možda ispunjavate uslove za Google-ove funkcije rezervacije. Možete da odaberete da u polju opisa poslovanja navedete da je pristup moguć samo po dogovoru.

2. Lično služim kupcima kod kuće i želim da moja adresa bude privatna
Google nema dovoljno jasnih odredbi za ovaj specifični model, ali u osnovi ćete sa njim postupati kao sa uslužnom delatnošću koje žele da sakriju svoju adresu. Google želi da izbrišete adresu iz dela Info na kontrolnoj tabli Google My Business profila.

Važno je da znate da ako Google ima bilo kakvu evidenciju Vaše kućne adrese, određene njegove greške ili promene pravila mogu dovesti do toga da adresa u određenom trenutku bude vidljiva.

Osim Google-a, kompaniju možete navesti samo u delovima koji podržavaju skrivene adrese. Verovatno nećete praviti odredišne stranice lokacije za ovaj model, ali možda ćete hteti da fokusirate sadržaj svoje web lokacije na lokalnim terminima grada i komšiluka kako biste tražili što je moguće bližu organsku vidljivost bez adrese.

3. Radim od kuće i služim kupcima na njihovim lokacijama
Ovaj model tipičan je za osobe koje putuju u određenom radijusu radi pružanja usluge. Ovaj je model sličan tipičnom modelu za kompanije uslužnih delatnosti bez fizičkih lokacija.

Ovde je važno naglasiti da takve kućne delatnosti nisu dopuštene na Google Maps-u i da je Google-ovo rešenje za to što ih može uključiti u Google My Business skrivanjem njihovih adresa. Ako ne sakrijete adresu, moglo bi doći do suspenzije i uklanjanja GMB profila.

Takođe, pogledajte i prethodni blog kojim će razviti visokokvalitetne, zanimljive odredišne ​​stranice koje predstavljaju različite gradove u Vašem području pružanja usluga.

4. Radim od kuće i ne služim kupcima licem u lice
To je područje koje se naglo izmenilo u 2020. godini zbog hitne situacije u javnom zdravstvu zbog koje je toliko ljudi radilo od kuće i toliko je modela zamenilo lične usluge online sastancima i drugim oblicima virtuelne komunikacije.

U prošlosti su virtuelni poslovni modeli bili strogo isključeni iz Google My Business popisa, ali toliko se toga u svetu promenilo zbog pandemije pa se i Google prilagodio tome.

Kako bi se profesionalci poput terapeuta koji je nekad imao kancelariju i lično viđao klijente, ali koji sada radi od kuće i viđa klijente u određenim terminima trebalo da navede svoje podatke u GMBP? Jesu li postali neprihvatljivi za GMB popis ili i dalje mogu navesti kao kompaniju ”od kuće” koja je bila pre COVID-19?

Prema Google predstavnicima, ako je kompanija ranije lično pružala usluge kupcima i namerava da nastavi sastanke licem u lice, kad je to ponovno biti sigurno, tada profil neće biti oštećen. Navedite kompaniju kao i bilo koju drugu od kuće, sledeći prethodno podeljene smernice u ovom delu. Međutim, ako je kompanija potpuno virtuelna i nikada nije lično usluživala kupce, onda za Vas važe druga pravila.
  
  

Kako izgraditi lokalni SEO za virtualne kompanije?
  

  

Kompanije koje imaju samo web shop, dobavljači digitalne robe i usluga, kao i veliki, nacionalni ili međunarodni proizvođači i dobavljači bez izloga, pripadaju upravo u kategoriju virtuelno poslovanje“.

Pitanja se najčešće pojavljuju u ovom sektoru od virtuelnih robnih marki koje imaju ograničenje u nadmetanju sa lokalnim fizičkim markama za vidljivost na mreži.

Da biste izbegli gubljenje vremena i resursa, najbolje je jasno naznačiti šta virtuelni brendovi mogu, a šta ne mogu da učine za takav lokalni SEO:

Virtuelni brendovi ne mogu:

  • Bez pružanja lične usluge, virtuelni brend koji oglašavate ne ispunjava uslove za unos na Google My Business-u.
  • Bez fizičke adrese, to takođe ne ispunjava uslove.
  • Možda ćete moći da navedete kompaniju u nekim drugim direktorijumima, ali u Google-ovom svetu ne možete se takmičiti za lestvicu lokalnih pretraživača i lokacija.

  
Virtualni brendovi mogu:

  • Možete se takmičiti za organsku rang listu sa sadržajem koji objavljujete i llinkovima koje dobijete kako biste poboljšali autoritet stranice tog sadržaja.
  • Možete se takmičiti za plaćenu vidljivost putem Google Ads-a sa ciljanjem lokacije u regionima koji su Vam važne.

Takođe, postoje neki slučajevi u kojima bi se uglavnom virtuelno preduzeće moglo kvalifikovati za unos GMBP-a ako ima sedište zbog svojih B2B partnera. Međutim, za virtuelne brendove sa nacionalnim ili međunarodnim potrošačima takav popis ni na koji način neće pomoći u takmičenju za rang liste lokalnog SEO-a u celoj zemlji.
  
  

Dobra organska vidljivost na lokalnom nivou za virtualne kompanije:

  
U novije vreme Google-ovi predstavnici su izjavili su da 46% pretraživanja ima lokalnu nameru kao i da upravo lokacija korisnika ima puno veći uticaj na rezultate pretraživanja koji im se prikazuju od ostalih oblika personalizacije.

Google-ova teška lokalizacija njihovih organskih SERP-ova ostavlja web shop-ove i druge brendove da se bore i nadmeću.

Postavlja se pitanje kako se onda ostale kompanije, koje nisu tako poznate, mogu rangirati za pretraživanja poput "osiguranje automobila u mojoj blizini" kad Google najverovatnije daje prednost lokalnim kompanijama i velikim brendovima. Stvarnost je takva da virtuelne kompanije moraju da izgrade svoju organsku poziciju i pronađu način da lokaliziraju neke specifične sadržaje što je više moguće za gradove koji su im najvažniji.

Umesto toga, brendovi moraju neprestano da ulažu u izgradnju autoriteta kako bi se nadmetali i ako žele da ih Google smatra relevantnim za najbolju organsku vidljivost za glavne pojmove. I, tamo gde je to moguće, napravite odredišne ​​stranice za vrhunske gradove sa istinski vrhunskim lokalizovanim informacijama, ponekad prilagođavajući optimizaciju.

To nije lak zadatak i zato mnogo virtuelnih brendova jednostavno na kraju plati za poziciju, umesto da se bori za nju organskim putem. Dakle, pronađite svoje konkurente na tom području i revidirajte ih kako biste otkrili gde je konkurencija moguća uz pravu kombinaciju autoriteta i dobrih fraza za pretraživanje.

Lokalna analitika tržišta otvara novi put nudeći Vam uzorak prikaza Vaših konkurenata u odabranim regionima za fraze za pretraživanje koje treba da podržite svojim najboljim sadržajem.

  

Zaključak:
  

Jasno je da je ovih godina puno brendova već usvojilo online prodaju. Fizički prodavnice i korisnici koji tako posluju svakako će sve više implementovati odgovarajuća rešenja za svoj web shop na web stranicu kao i dodati Google Shopping sa filterom "dostupan u blizini".

Google će snositi odgovornost da apsorbuje sve ove promene i kontinuirano preispituje odražavaju li njihove smernice trenutnu komercijalnu stvarnost ili treba uraditi nova ažuriranja. Pripazite na nove mogućnosti koje bi mogle nastati revizijom smernica i novim Google-ovim funkcijama tokom sledećih nekoliko meseci.

Imate problema sa snalaženjem u svetu organskog saobraćaja? Nije Vam jasno gde možete iskoristiti mogućnost svoje stranice? Kontaktirajte nas da zajedno pronađemo put do Vaše najbolje pozicije!

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM