Merenje i poboljšanje vašeg organskog CTR-a

Objavljeno 24.4.2024. 10:40:20
Merenje i poboljšanje vašeg organskog CTR-a
U svetu digitalnog marketinga, posebno u okviru SEO strategija, stopa klika (Click-Through Rate - CTR)  je ključni pokazatelj efikasnosti vašeg sajta. CTR predstavlja procenat korisnika koji kliknu na vaš link nakon što ga vide na stranici sa rezultatima pretraživača (SERP). Visok CTR nije samo pokazatelj privlačnosti vašeg naslova i opisa, već može značajno doprineti boljem rangiranju vaše stranice u pretraživačima. U ovom blogu otkrićemo kako meriti organski CTR i koje metode koristiti za njegovo poboljšanje.
 

Zašto bi trebalo da brinete o svom organskom CTR-u?


Organski CTR direktno utiče na količinu saobraćaja koji privlačite na svoj sajt. Google i drugi pretraživači obično nagrađuju sajtove sa visokim CTR-om jer ih smatraju relevantnijim i korisnijim za korisnike u poređenju sa onima koji ne ulažu u ovaj segment. To znači da, pored rada na optimizaciji ključnih reči i sadržaja, morate pažljivo oblikovati elemente prikazane u rezultatima pretrage, poput naslova, URL-ova i meta opisa.

Dakle, što je CTR viši, više saobraćaja ćete imati. Vaš organski CTR i SEO idu ruku pod ruku u ovom pogledu, i potrebni su vam oba faktora da pretvorite visoku poziciju u saobraćaj. Visok organski CTR takođe znači da ne morate nužno biti na vrhu da biste privukli puno saobraćaja. Iako svakako pomaže, nema razloga da stranica rangirana četvrta ne privuče više saobraćaja od prva tri linka ako je posebno privlačna.

Drugim rečima, možete koristiti CTR u svojim SEO strategijama da efikasno preskočite konkurente bez dodatnih troškova, a oni mogu čak pomoći u poboljšanju vaše SEO strategije usmeravanjem vaših napora ka vrednim ključnim rečima.
 

Strategije za poboljšanje CTR-a


Sada kada znate šta je organski CTR i zašto je važan, objasnićemo kako poboljšati CTR koristeći sledeće strategije.

Koristite Long-Tail Keywords-e:


Prvi način da povećate svoj organski CTR je korišćenje dugorepih ključnih reči, posebno u vašim naslovima i oznakama naslova. Duge ključne reči su vrlo opisne i verovatnije je da će odgovarati nameri pretrage. Kada korisnici vide opisnu i relevantnu ključnu reč, motivisani su da kliknu na vaš URL jer su sigurni da će vaš post sadržati informacije koje traže. Postoje mnogi alati koji će vam pokazati listu ključnih reči različitih dužina. Sve što trebate da uradite je da izaberete one koje su relevantne za vaš post i uključite ih u naslov vaše stranice i meta opis.

Pišite efikasne meta opise:



Još jedan strateški način za poboljšanje vašeg organskog CTR-a je pisanje privlačnih meta opisa. To su tekstualni isečci koji se pojavljuju ispod vaše oznake naslova na SERP-ima.
Efikasan meta opis informiše korisnike o tome o čemu je vaša stranica i podstiče ih da kliknu kako bi pročitali vaš post.

Ostali načini za optimizaciju vašeg meta opisa kako biste povećali organski CTR uključuju:

Odgovaranje na pitanja:


Ako možete odgovoriti na pitanja svojih korisnika u meta opisu, na pola ste puta do povećanja organskog CTR-a. Budite specifični i relevantni: Imate samo 160 karaktera da sastavite meta opis, pa trebate pisati što specifičnije i relevantnije.
Izražavanje: Koristite uverljiv i moćan jezik, kao što su emocionalno nabijene reči, da izazovete jake reakcije povezane sa vašim postom i poboljšate svoj CTR.

Meta opisi ne bi trebali biti samo prikaz proizvoda—pretvorite ih u prodajni govor kako biste ubedili korisnike da imate sadržaj i rešenje za njih. Ako je moguće, možete dodati i CTA (kao što su "saznajte više" i "otkrijte kako").
 

Implementirajte strukturirane podatke:


Implementacija strukturiranih podataka je odličan način "komunikacije" sa algoritmima pretraživača. To možete učiniti dodavanjem koda svom sadržaju koji pretraživači mogu čitati. To će im pomoći da prikažu bogate, interaktivne rezultate pretrage. To se obično naziva rich snippets.
Ovaj tip rezultata pretrage privlači više klikova jer:
Pojavljuje se na vrhu SERP-ova.
Privlačniji je od običnih URL-ova.
Pruža više informacija na prvi pogled.

Implementacija strukturiranih podataka će povećati vaše stope organskog CTR-a jer ljudi vole interaktivan sadržaj.
 

Kreirajte postove sa slikama:



Korišćenje slika u vašim postovima je uobičajena praksa, ali da li ste znali da to takođe može poboljšati vaš organski CTR? Kada osvojite istaknuti isečak na Googleu, velika je šansa da će jedna ili više slika iz vašeg članka biti prikazana.

Da bi ovo funkcionisalo, morate primeniti najbolje SEO prakse za slike, kao što su pravilno imenovanje vaših slika i dodavanje alt teksta.
 

Koristite opisne URL-ove:


URL vaše stranice je jedan od glavnih delova informacija prikazanih na SERP-ima, a optimizacijom možete poboljšati vaš organski CTR. Pokušajte prirodno uključiti ključnu reč u vaš URL, jer to pokazuje korisnicima da je vaš sadržaj relevantan.
 

Pojednostavite format vašeg naslova:


Vaša oznaka naslova je još jedan deo informacija prikazanih na SERP-ima, i trebate odvojiti vreme da ga pravilno formatirate. Najbolji način za to je da ga držite jednostavnim. Zapamtite, ljudi generalno traže najrelevantniji rezultat. Ako je vaš naslov jednostavan i jasno objašnjava post, privući ćete više klikova.
 

Lokalizujte svoj sadržaj:


Mobilni telefoni su preuzeli primat nad desktop računarima kao glavni izvor internet saobraćaja. Pošto većina korisnika mobilnih telefona dozvoljava svojim telefonima pristup svojoj lokaciji, Google (i time vi) može ponuditi lokalizovane rezultate.

Lokalizacija vašeg sadržaja će poboljšati vaše lokalne rangove (pošto je to lokalni faktor rangiranja) i trebalo bi da korisnike učini verovatnijim da kliknu. Na kraju krajeva, 66% potrošača očekuje da kompanije razumeju njihove jedinstvene potrebe, a 52% očekuje da svaka ponuda bude personalizovana.

Jedan način lokalizacije je dodavanje vaše lokacije vašem sadržaju, meta opisu i oznaci naslova. Još jedan savet je dodavanje vašeg poslovanja na Google Business Profile (GBP). Kada korisnici vrše lokalne pretrage, vaša lokacija i druge informacije o poslovanju će se pojaviti u rezultatima pretrage.
 

Koristite format liste:


Ljudi vole liste jer liste zahtevaju minimalni kognitivni napor. Dakle, ako nagovestite da je vaš sadržaj lista u naslovu, postoji šansa da će korisnici biti skloniji otvaranju teksta.

Istraživanja pokazuju da su gotovo jedna petina istaknutih isečaka liste - drugi najčešći element nakon tekstualnih odlomaka.
 

A/B testiranje naslova na društvenim mrežama:


A/B testiranje je testiranje dve verzije kako bi se utvrdilo koja bolje funkcioniše. Kada je sve postavljeno, dajte mu nekoliko dana, zatim promenite svoj naslov i ponovo objavite svoj post. Preporučujem da vaš novi naslov bude potpuno drugačiji. Dakle, ako ste prvo imali naslov usmeren na prednosti, pokušajte sledeći put naslov koji podstiče klikove. 
Druge promene koje biste mogli napraviti uključuju:
Dodavanje brojeva
Dodavanje godine
Dodavanje [Ažurirano]
Postavljanje pitanja

Sačekajte isti broj dana, zatim proverite vaš angažman. Naslov koji privlači najviše angažmana je pobednik.
 

Identifikujte CTR pobednike i gubitnike:


Pametan način za poboljšanje vašeg organskog CTR-a na osnovu ponašanja vaše ciljne publike je analiza performansi vaših trenutnih stranica. To će vam pokazati koje stranice, naslovi i vrste sadržaja dobro funkcionišu, a koji ne. Možete koristiti Google Analytics da saznate sve što vam je potrebno. Izveštaj će vam pokazati korisne informacije kao što su klikovi na vašim stranicama, impresije, CTR i prosečna pozicija na SERP-u. Takođe prikazuje stope odbijanja, sesije, konverzije i druge korisne podatke.

Koristeći ove metode, moći ćete videti šta funkcioniše, a šta ne. Ne zaboravite da optimizujete svoje postojeće stranice na osnovu ovih nalaza.
 

Optimizujte brzinu stranice:


Pošto Google daje prioritet iskustvu na stranici i osnovnim web vitalima kao faktorima rangiranja, brzina stranice nikada nije bila važnija.

Ako vaša web stranica nije optimizovana za brzinu, ljudi mogu kliknuti na vaš link, ali će brzo odustati, negativno utičući na vaš organski CTR, i u tom smislu, podaci pokazuju da skok sa jedne na tri sekunde u brzini stranice na mobilnim uređajima povećava stopu odbijanja za 32%.

Da proverite brzinu svoje stranice, unesite svoj URL u traku za pretragu i kliknite "Pretraži". Zatim idite na levu bočnu traku i kliknite "Provera stranice". Pomaknite se nadole do "Brzina stranice", i biće vam prikazana vremena učitavanja za mobilne uređaje i desktop uređaje.
 

Iskoristite bogate snippete:


Bogati isečci su još jedan način da privučete klikove na svoj sajt. To su rezultati pretrage gde Google ističe vrhunski rezultat uključivanjem isečka teksta, slike ili videa.

Jedini načini za prikazivanja tih recenzija i ocena u rezultatima pretrage su ili (A) aktiviranje dodatka za bogate isečke ili (B) ručno kodiranje. Dodatne informacije (kao što su ocene, na primer) pomažu korisnicima da odluče da li će kliknuti na vaš URL ili ne.
 

Aktivirajte Breadcrumb navigaciju:


"Navigacija mrvicama", nazvana po tragovima mrvica koje su Ivica i Marica ostavili da bi pronašli put kući, suštinski je namenjena da pruži korisnicima pozitivno korisničko iskustvo čineći im lakšim navigaciju kroz vaš sajt. Teoretski, to bi trebalo značiti da korisnici provode više vremena na vašem sajtu i manje su skloni odbijanju - što rezultira višim rangiranjima.

Aktiviranje Breadcrumb navigacije na vašem sajtu nije opcija već ključ vašeg uspeha i mora biti namerni deo vaše strategije.

Kada shvatite na šta korisnici obraćaju pažnju kada čitaju vašu stranicu, možete istaći taj sadržaj u naslovu vaše stranice i meta opisu. To bi trebalo privući više klikova.
Kada ljudi provode više vremena na vašem sajtu i angažuju se klikanjem na druge stranice, pretraživači smatraju to signalom da je vaš sadržaj vredan. S druge strane, ako je vaša stopa odbijanja visoka, vaš sajt će biti rangiran niže, jer pretraživači smatraju to znakom da vaš sadržaj nije koristan.
 

Pišite efikasne pozive na akciju:


Ako zaista želite da pretraživači kliknu na vaš link, nema boljeg načina od uključivanja poziva na akciju (CTA) u vaš sadržaj.
Neki od boljih CTA-ova za uključivanje su:
Otkrijte kako...
Pročitajte više...
Započnite...
Preuzmite…

Svaki od ovih pokazuje pretraživačima da imaju nešto što mogu dobiti klikom na link, bilo da je to odgovor na njihovo pitanje, znanje koje još nisu apsorbovali ili besplatno preuzimanje koje mogu koristiti.
 

Kreirajte kvalitetan, koristan sadržaj:


Bez obzira koliko dobro optimizujete svoj sadržaj ili naslov vaše stranice i meta opis; niko neće kliknuti ili čitati sadržaj lošeg kvaliteta ili koji nije koristan.
Da biste postigli željeni efekat, morate plivati uzvodno i ponuditi nešto drugačije od drugih stranica koje trenutno rangiraju na prvoj stranici. Možete istaći svoj sadržaj gledajući iz nove perspektive ili drugačijeg pristupa.

Poboljšanje organskog CTR-a nije samo o boljem rangiranju na pretraživačima, već i o pružanju boljeg korisničkog iskustva. Prateći efikasnost naslova, meta opisa i bogatih isečaka, i kontinuirano testirajući i optimizujući veb sajtove, ovi napori će na kraju rezultirati više klikova, više saobraćaja i na kraju, većim uspehom za vaše digitalno prisustvo.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM