Šta je Campaign URL Builder?
Campaign URL Builder je jednostavan za korišćenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na Vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja.
Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics nalog. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online saobraćaj. Mogućnost praćenja izvora saobraćaja na web-u je bitna komponenta, a jednostavna implementacija.
Campaign URL Builder Vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će sažeto označiti mesta sa kojih dolazi saobraćaj na web:
Izvor, mediji i ime su tri obvezna parametra. Izvor definiše platformu, kao što su Google, Facebook, newsletter, dok mediji definišu vrstu saobraćaja na Vašoj web lokaciji. Mediji mogu biti organic (organski) koji su mediji jer obuhvata saobraćaj koji dolazi iz pretraživača kao što je Google, nakon toga razlikuju se i referral (preporučeno), social (društveno) i paid (plaćeno).
UTM parametri su jedinstvene oznake koje se dodaju URL-u kroz alat za izradu URL-ova (Campaign URL Builder).
Kada korisnici kliknu na jedan od Vaših prilagođenih linkova, ti jedinstveni parametri šalju se i beleže u Google Analytics nalogu gde možete da vidite koji su URL-ovi bili najučinkovitiji u privlačenju korisnika.
Evo primer standardnog URL-a: https://www.arbona.rs/usluge/google-analytics/14
I evo primera kako će URL izgledati nakon što ga “izgradite”: https://www.arbona.rs/usluge/google-analytics/14?utm_source=google&utm_medium=social&utm_campaign=cesta_pitanja.
Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics nalog. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online saobraćaj. Mogućnost praćenja izvora saobraćaja na web-u je bitna komponenta, a jednostavna implementacija.
Campaign URL Builder Vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će sažeto označiti mesta sa kojih dolazi saobraćaj na web:
- utm_source
- utm_medium
- utm_name
- utm_term
- utm_content
Izvor, mediji i ime su tri obvezna parametra. Izvor definiše platformu, kao što su Google, Facebook, newsletter, dok mediji definišu vrstu saobraćaja na Vašoj web lokaciji. Mediji mogu biti organic (organski) koji su mediji jer obuhvata saobraćaj koji dolazi iz pretraživača kao što je Google, nakon toga razlikuju se i referral (preporučeno), social (društveno) i paid (plaćeno).
UTM parametri su jedinstvene oznake koje se dodaju URL-u kroz alat za izradu URL-ova (Campaign URL Builder).
Kada korisnici kliknu na jedan od Vaših prilagođenih linkova, ti jedinstveni parametri šalju se i beleže u Google Analytics nalogu gde možete da vidite koji su URL-ovi bili najučinkovitiji u privlačenju korisnika.
Evo primer standardnog URL-a: https://www.arbona.rs/usluge/google-analytics/14
I evo primera kako će URL izgledati nakon što ga “izgradite”: https://www.arbona.rs/usluge/google-analytics/14?utm_source=google&utm_medium=social&utm_campaign=cesta_pitanja.