Česta pitanja

Optimizacija za tražilice

Šta predstavlja Googleov fist mobile indexing

Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svetlo dana ugledao početkom 2018. godine. Google sada tiokom indeksiranja web mesta na prvo mesto stavlja mobilnu verziju web mesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mesta bez optimizovane mobilne verzije dobiti nisku ocenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svetu.

Kako funkcioniše Mobile first indexing?

Google se odlučio za mobile first indexing zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi da pruži što bolje iskustvo za svoje korisnike. 

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mesta”. Dakle, ovaj način indeksiranja stranica ne znači da će Google jedino indeksovati mobilnu verziju web mesta, već će njoj dati veću vrednost. 

Web mesto za desktop uređaje takođe može biti deo procesa indeksiranja, no nedostatak prilagođenosti za mobilne uređaje mogao bi negativno uticati na rangiranje celog web mesta. Sa druge strane će web mesto s odličnim mobilnim iskustvom imati veće izglede za bolju Googleovu ocenu čak i prilikom pretraživanja na desktop uređajima. 

Proces Googleovog first mobile indexing načina indeksiranja

Šta mobile first indexing znači za vas sa obzirom na vrstu mobilnog iskustva?

Sve zavisi o tome na kojem nivou pružate korisničko iskustvo na mobilnim uređajima. Uopšte govoreći, postoje tri vrste korisničkog iskustva i Googleov novi način indeksiranja web stranica to uzima u obzir. 
  1. Responzivne stranice. Najbolja opcija. U idealnom slučaju sav sadržaj mora biti dostupan na desktop i na mobilnoj verziji te bi korisničko iskustvo moralo biti jednako. Svaki isključeni sadržaj će negativno uticati na web mesto. 
  2. Dinamičko posluživanje web mesta. Nudite li različiti doživljaj između desktop i mobilne stranice, morate raditi dvostruki posao. Reč je o dve verzije istog web mesta koje treba održavati. Ako nećete često ažurirati sadržaj na oje verzije, to će vam se samo obiti u glavu. Ono što je dostupno na mobilnim uređajima, mora biti dostupno i na desktop uređajima. 
  3. Posebna URL adresa za mobilne uređaje. Sa dva potpuno različita web mesta za mobilno i desktop iskustvo, morate odraditi mnogo posla. Sadržaj, alt tagovi, videozapisi, meta opisi, title tagovi… svi bi ovi elementi morali biti jednaki u obe verzije. Isto tako, mobilna i desktop verzija web mesta mora biti međusobno mapirana. Važno je napomenuti kako Google zahteva samo ekvivalentne verzije meta podataka, a ne identične. 
Tipovi korisničkog iskustva na mobilnim uređajima

SEO i mobile first indexing

Responzivna web mesta bi u svakom slučaju morala nastaviti pružati što bolje korisničko iskustvo na mobilnim uređajima. Oni koji koriste dinamička posluživanja i odvojene URL adrese za mobilne i desktop uređaje moraju:
  • Optimizovati title oznake i meta opise. Meta podaci ne moraju biti isti, ali moraju biti slični.
  • Pobrinuti se da obe verzije imaju jednak sadržaj čak i ako je skriven
  • Proveriti da se naslovi i sadržaj tačno pojavljuju na obe verzije
  • Strukturirani podaci na desktop verziji moraju biti povezani sa mobilnom verzijom 
  • Hreflang oznake moraju da vode na pravo mesto. Za zasebne URL adrese, sve oznake na desktop verziji moraju voditi na desktop verziju i mobilne hreflang oznake moraju da vode na mobilnu verziju. 
  • Ako imate posebne URL adrese, proverite ima li robots.txt datoteka definisana jednaka pravila.

Google daje veliku važnost mobilnim stranicama, a vi? Imate li dodatnih pitanja slobodno nam se javite. Naš SEO tim ima odgovore na skoro sva pitanja :)
 
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!

Nazovi me