Objavljeno: 13.01.2020. | 1 minute čitanja
Optimizacija za pretraživače(SEO) je tehnika digitalnog reklamiranja koja se konstantno mijenja. Samo u 2019. godini Google je napravio nekoliko značajnijih promena od kojih se posebno ističe BERT.
Cilj BERT updatea je bolje razumevanje upita korisnika.
Bilo da ste vlasnik web trgovine koji želi pregled novosti iz SEO sveta ili neko ko se bavi online reklamiranjem i želite da osvežite vašu SEO strategiju, ovaj tekst može da vam pomogne. Nadamo se da će vam pomoći, zbog vas ga pišemo.
Pa kako će se tačno SEO promeniti u 2020. godini? Pre svega, možemo reći kako će deo organskog prometa da pada jer rezultate pretraživanja okupiraju oglasi i Google snippeti. S druge strane, ovo može biti okidač da uložite više napora u vaše Google Ads kampanje. Ako trebate pomoć oko njihovog postavljanja ili optimizacijom, obratite nam se za
sertifikovanu Google Ads pomoć.
Hoće li SEO postati nebitan? Nikako! Dogodiće se upravo suprotno.
Pripremite prste i smanjite pozadinsko osvetljenje, ako nas čitate na smartphoneu ili samo nastavite skrolati, ako se čitamo na velikom ekranu.
Trend #1 Google će kombinovati, spajati i uniformisati rezultate pretraživanja
Google rezultati pretraživanja (SERP) nisu isti kao pre par godina. Hej, pa to je i jedan od razloga zbog kojeg je potrebno da se prate SEO trendovi. Zbog toga i pišemo ovaj blog.
Na prvoj stranici rezultata pretraživanja sada imamo više relevantnih oglasa, tu su rezultati s gotovim odgovorima i featured snippet rezultati.
Sigurno ste primetili i ‘People also ask’ tablicu koja, na vrhu SERP-a, kombinira i spaja povezana pitanja te rezultate s gotovim odgovorima. Takođe, Google često na vrh prve stranice rezultata postavi video s odgovorom na upit korisnika.
Sve navedeno uzima jedan deo organskog prometa jer će Google korisniku da gleda da pruži odgovor već na stranici rezultatima pretraživanja. Dakle, nije potrebno kliknuti rezultat i posetiti sajt.
Možemo reći kako Google tako “krade” organski promet sajtova sa kojih uzima potrebne odgovore.
Šta sada? Kako se približiti Googleu?
Odgovor je uvek isti. U konačnici, sadržaj stvarate zbog korisnika. Riješite njihove probleme, fokusirajte se na long tail keywords pa će vas Google i ove godine nagraditi. Nema potrebe za trikovima i sivim zonama.
Želite li brzo, jednostavno i besplatno da proverite koliko je vaš SEO dobar, prođite kroz
SEO audit u 10 koraka.
Trend #2: Ključne reči će “evoluirati”
Google je narastao. Danas je on dvadesetjednogodišnji mladić.
U početku je bio samo pretraživač, a danas je enciklopedija svega, možda i najpametniji robot koji nam svakodnevno olakšava život.
Iako se način na koji koristimo ključne reči za poboljšanje relevantnosti web sajta promenio, temelj SEO strategije i dalje počiva na istraživanju ključnih reči.
“Bilo da se radi o tekstualnom ili glasovnom pretraživanju, ključne reči su najvažniji faktor u određivanju SERP pozicije.”
Ovo je par smernica koje će vam pomoći prilikom sastavljanja strategije ključnih reči:
- kod kreiranja liste ključnih reči koristite više alata (Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs, Keyword Tool, UberSuggest)
- kod kreiranja liste ključnih reči razmišljajte o ‘temama’, a manje o ‘rečima’ (u Google i YouTube pretraživačima upišite krovnu temu kako bi pronašli inspiraciju za proširenja)
Trend #3: Fonetska revolucija uzima maha
Voice search ili, po naški, glasovno pretraživanje jedna je od gorućih tema u SEO krugovima poslednjih godina.
Voice search se oslanja na obradu prirodnog jezika. To znači da će Google s vremenom naučiti uzorke, preferencije korisnika i ponašanje te na temelju toga pružiti bolje rezultate.
Već smo pisali o tome kako glasovno pretraživanje mijenja navike SEO industrije, a ovu su friški podaci koji idu u prilog ovom mobile-friendly obliku pretraživanja:
- očekuje se da će online kupovina koja se temelji na glasovnom pretraživanju skočiti na 40 milijardi dolara do 2022. godine
- do 2024. godine globalno tržište pametnih zvučnika (koji funkcionišu kao glasovni pretraživači), težit će 30 milijardi dolara
- 60% korisnika pametnih telefona je barem jednom koristilo glasovno pretraživanje u proteklih 12 meseci
- 55% tinejdžera svakodnevno koristi voice search
Trend #4: Popularnost i angažman korisnika ključ su uspešnog lokalnog SEO-a
46% svih pretraživanja na Googleu su geografski određena (local SEO), a autoritet lokalnih firmi biće ključan faktor kod rangiranja i u 2020. godini.
Recimo da pretražujete pojam “pizza” ili “steak”, dobićete različite rezultate, zavisno od mesto gde se nalazite.
Ko će biti na prvom mestu, određuje lokalni SEO, odnosno autoritet firme.
Autoritet je metrika koju Google izračunava, između ostalog, kombinujući popularnost firme i online angažman korisnika.
Prema istraživanju koje je proveo Tidings, angažman će u 2020. godini biti odlučujući faktor kod rangiranja lokalnih rezultata.
Angažman će se određivati uz pomoć signala, kao što su:
- vole li korisnici ono što radite
- koliko pozitivnih recenzija imate na Google My Business profilu
- imate li dovoljno dobre ocjene na drugim stranicama s recenzijama
- koliko korisnika je spremilo vaš broj na svoj Android smartphone
- koliko korisnika je tražilo vašu lokaciju putem Google Mapsa
Popularnost je faktor lokalnog SEO-a koji se izračunava prema broju spominjanja brenda na društvenim mrežama, u člancima, videozapisima … Spominjanje nije sinonim za link, ali spominjanje može uključivati link i to je najbolja opcija.
Trend #5: Sadržaj koji je E.A.T. biće nagrađen
Već smo spomenuli BERT update, s kojim je Google postao bolji u razumevanju namere korisnika koja stoji iza nekog upita.
Google postaje sve bolji u shvatanju konteksta ili ‘čitanju između redova’.
E.A.T. sadržaj je nešto što BERT i Google favoriziraju. Konačno, što predstavlja akronim E.A.T?
- E je Expertise (Stručnost). Web sajt treba da imat sadržaj koji je kvalitetan i napisan od strane stručnjaka.
- A je Authority (Autoritet). Ovo se odnosi na autoritet web sajta za pojedinu temu. hint* Stručan sadržaj oko određenih ključnih reči.
- T je Trustworthiness (Pouzdanost). Ovo se odnosi na backlinkove, odnosno povratne linkove na vaš web sa sajta sa visokim autoritetom.
Ako se pitate kako izgleda ubojit sadržaj, ovde su s
mernice za kreiranje kvalitetnog digitalnog sadržaja.
Trend #6: Analiza podataka je budućnost SEO-a
Analiza kvalitativnih i kvantitativnih podataka ključan je korak kod stvaranja uspešne SEO strategije.
Pratite Google Analytics podatke, naučite sve o navikama posetioca weba i koristite samo najbolje od alata. Ako trebate pomoć s analizom online podataka, obratite nam se za sertifikovanu Google Analytics pomoć. Tu smo zbog vas.
Data ili u ovom kontekstu, Google Analytics podaci, pomoći će vizualizirati trenutno stanje i pronaći odgovore na pitanje zašto korisnici kupuju baš taj proizvod ili zašto se ‘tako’ ponašaju kada dođu na odredišnu (landing) stranicu.
Trend #7: Mobile-first konačno radi punom parom
Verovatno ste primetili da od 1. Jula 2019. mobile-first indeksiranje radi za sve web sajtove.
Optimizacija za desktop će uskoro u skladište starih stvari.
Mobile je bio sporedna stvar pa je postao jednak, a sada daleko premašuje važnost desktop verzija web sajta kod rangiranja na SERP-u. Google rangira webove prema kvalitetu mobilne verzije.
Kompletna SEO strategija u 2020. godini trebala bi biti okrenuta manjim vertikalnim zaslonima.
Kraj
2020. godina će za SEO biti godina takmičenja. Zbog svega navedenog,
sve je teže ostvariti najbolje SERP pozicije, ali uz ovakve blogove i stručnu pomoć ;) - možete izvući deblji kraj.
Za početak ove godine pregledajte vašu SEO strategiju. U nju svakako uključite VSEO (optimiziranje za glasovno pretraživanje), složene ključne reči, poradite na angažmanu i zapamtite, teme umesto reči.
Rešavajte probleme.
Pomažite korisnicima i Google će pomoći vama - 100% sigurno.