Objavljeno: 05.06.2018. | 1 minute čitanja
Ko od vas koristi Instagram?
Privatno? Poslovno?
Jeste li znali da bi
Instagram uskoro mogao da postane jedna od
najpopularnijih mobilnih aplikacija što u privatnom, što u poslovnom svetu?
Aha.
Samo trenutak.
Pa Instagram to već jeste!
Sada su već mizerno mali izgledi da će Instagram pasti u isti koš kao Twitter (kad smo kod njega, upotrebljava li ga iko? ) ili kao što je aplikacija Snapchat.
Ako kao vrhunski preduzetnici i marketing stručnjaci još uvek mislite da sa Instagramom jedino možete da gubite vreme, kao što ste pri o-ho-ho godina gubili sa Twitterom, grdno se varate!
Instagram je, uz Facebook, online mesto gde se svi sa svima susreću, jedni se drugima dive i lajkaju fotografije, među kojima se tu i tamo nađe
pokoja simpatična promo fotka.
Upravo zbog toga što se radi o tu i tamo pokojoj promo fotki, Instagram je
pravi rudnik zlata za marketing stručnjake. Instagram je svima pred nosem, a kao da će ga svi pre udariti nosem nego videti.
Evo još par razloga zašto treba ići
zlatnim putem koji vodi do Instagrama.
Razlozi da kažete Instagramu: “Zdravo!”
- Menjanje iz privatnog profila u Business profil je veoma lako (mislimo da treba jedno 2-3 klika)
- Oglašavanje je prilično jednostavno. Instagram vam pomaže u kreiranju promocija s predloženim ciljevima za oglašavanje, predlaže vam ciljanu publiku, a nudi vam i opciju da sami odredite publiku.
- Ako se ne snalazite u Instagramu, Facebook vam čak u svojem Facebook Ad Manageru takođe nudi opciju kreiranja promocija usmerenih na Instagram
- Nakon završene promocije, na Instagramu su dostupne detaljne statistike o uspehu promocije
- Poslednji, ali ne i najlošiji razlog - Svi oglašivači su na Facebook-u, a na Instagramu jedva da koga ima. Jeste li zbog ove, zlata vredne, informacije shvatili zašto je odlična taktika proširiti oglašavanje na Instagram?
Nakon što ste zbog ovih odličnih razloga Instagramu rekli “Zdravo”, vreme je da se pobliže upoznate sa njim. Evo
6 odličnih saveta za promovisanje na Instagramu koji će vam pomoći i da izbegnete da postanete dosadnjaković koji
svojom pojavom svima diže pritisak.
Savet #1: Prebacite se na Instagram Business profil
Prije nego što uopšte počnete da razmišljate o Instagram marketinškom planu, proverite da li ste uopšte na
poslovnom Instagram profilu. Ako niste, trebaće vam svega par sekundi da se prebacite.
Evo nekoliko očiglednih prednosti prebacivanja na poslovni profil:
- osim što korisnici mogu da posete vaš profil, oni mogu da kliknu i na kontakt gumb kako bi stupili u kontakt sa vama
- pod sekcijom “View Insights” imate pristup Instagram alatima za analizu uspeha pojedinačnog sadržaja
- u samom Instagramu je izrađivanje i objavljivanje oglasa jednostavno
- prebacivanjem na poslovni profil, povećavate šanse da vaše objave dođu do vaših sledbenika
- ….
Iako je prebacivanje s privatnog profila na poslovni i više nego jednostavno, ovo prebacivanje će
preokrenuti ceo vaš poslovni svet.
Savet #2: Instagram profil promovišite na drugim društvenim mrežama
Od svog postojanja, Instagram je promenio mnogo toga. Između ostalog, svoj
algoritam za prikazivanja objava na news feedovima (da, da.. baš kao i Facebook).
Instagram funkcioniše tako da se
objave sa visokom stopom angažmana prikazuje prve.
Drugačije rečeno, ko je popularniji, taj će pobediti. Kao i u osnovnoj školi.
Jedan od najefikasnijih načina za povećanje dosega je promovisanje Instagram profila na drugim društvenim mrežama. Možda već imate fanove na Facebooku, LinkedInu ili na nečemu trećem, pa zašto te fanove ne biste pozvali da vas prate i na Instagramu? Što imate više followera, to će vaše objave biti izloženije brojnim pregledima.
Savet #3: Pronađite sopstvene hashtagove
Iako ih mnogi Facebook-ovci ne vole, na Instagramu su hashtagovi
priča za sebe.
Bilo da tražite inspiraciju, nove korisnike koje ćete pratiti ili ciljanu publiku,
hashtagovi su vaši #BFF (najbolji prijatelji zauvek).
U idealnom slučaju, po objavi bi trebalo da imate
10-15 hashtagova kako biste maksimalno povećali svoju izloženost. Ali ne preterujte da ne ispadnete kao neki
spammer.
Za bolji vizuelni izgled, za odvajanje teksta upotrebite tačke, a pritom pripazite koje ćete hashtagove upotrebljavati.
Naime, ako upotrebljavate
previše popularne hashtagove, vaše objave bi mogle
ostati neprimećene. Upravo bi zbog toga morali
kombinovati popularne i specifične hashtagove.
Ako pogledate najpopularnije hashtagove kao što su #love, #sun, #cute, videćete da se objave izmenjuju svakih nekoliko sekundi. Radije se usredsredite na specifičnije hashtagove koji opisuju vas.
Savet #4: Kako da odaberete hashtagove?
Kako možete da budete sigurni u to da ste odabrali prave hashtagove? Pa… postoje razni alati koji vam mogu pomoći prilikom izbora:
- Hashtagify. Besplatna usluga koja omogućuje pretraživanje svih hashtagova uzimajući u obzir popularnost, trenutne trendove i ostale povezane hashtagove
- KeyHole. Ovaj alat je zanimljiv jer omogućuje praćenje hashtagova u realnom vremenu
- SeekMetrics. Ovaj alat je zapravo hashtag generator koji na osnovu traženog hashtaga pronalazi sve popularne hashtagove
Uz ove besplatne alate,
na Instagramu uvek možete da proverite koje
hashtagove koriste vaši konkurenti i followeri. Kako?
Pa tako što u traku za pretraživanje
upišete hashtag, a Instagram će vam dati listu najbliže povezanih hashtagova i broj koliko se puta pojedini hashtag do sada upotrebio.
Nakon što ih sakupite sve, počnite da ih dodajete u objave. Ali nemojte ih samo objavljivati!
Sledite ih! Instagram je krajem 2017. godine omogućio praćenje hashtagova, što je jednostavan, a potpuno delotvoran način za
poboljšanje marketinških strategija.
Savet #5: Svako malo menjajte hashtagove
Iako su vam pojedini hashtagovi doneli mnogo followera i pregleda, pokušajte
svako malo da menjate one malo manje popularne hashtagove.
Zašto sada to? Naime, ako koristite jedne te iste hashtagove, Instagram vas može
označiti kao spammera što dovodi to toga da će vam
smanjiti doseg, tj. vidljivost vaših postova.
Isto tako, nikako nemojte da koristite hashtagove koji
nemaju veze sa vašom objavom. Ako naljutite Instagram korisnike, oni bi vas mogli
prijaviti pa će vam Instagram ponovno ograničiti doseg.
Savet #6: Budite društveni na Instagramu
Ovaj savet nikoga ne bi trebalo da iznenadi, al opet iznenadi.
Na društvenim je mrežama (iako je Instagram mobilna aplikacija), cilj družiti se, pa bi imalo smisla da će vam
angažiovanost, lajkovanje i komentarisanje objava doneti i više uspeha.
Instagram favorizuje Instagram profile koji su društveno aktivni i koji se redovno bave svojim followerima. Dnevno uzmite barem 30 minuta vremena za lajkovanje i komentarisanje tuđih postova (pokušajte da izbegnete komentarisanje jednom rečju).
Savet #7: Kreirajte Instagram Stories (Instagram priče)
Iako Instagram Stories (Instagram priče)
ne deluju direktno na poziciju vaših objava na news feedu, Instagram priče nalaze se pri
samom vrhu pretraživanja hashtagova.
Uz ovu odličnu prednost, sa Instagram pričama možete biti kreativniji i slobodniji u izražavanju svojih promocija i misli. Koristite
ankete, pozive na akciju (CTA), sa followerima podelite po koji savet, fotografije iz kancelarije… Bilo šta.
Instagram priče možete da iskoristite i za
posebne ponude ili akcije koje traju u određenom periodu. Tako ćete kod korisnika probuditi onaj osećaj hitnosti koji na neki način tera na kupovinu :)
Zapamtite da su
Instagram priče vidljive svega 24 sata i to samo vašim followerima :)
Savet #8: Pratite važne merljive podatke na Instagramu
Prvi korak za poboljšanje Instagram profila jeste da budete
u toku sa svim.
Kada imate pristup merljivim podacima, tada ćete sa bistrijim umom znati koje ćete
daljnje korake u marketinškoj strategiji morati da napravite.
Zato je važno da pratite
prave merne podatke. A to su:
- Stopa rasta followera. Broj pratilaca zapravo nikome ništa ne znači, ali stopa rasta pratilaca već ima svoju vrednost. Prateći brzinu rasta vaših pratilaca, videćete kako tip sadržaja i učestalost objavljivanja prave razliku.
- Stopa angažmana - angažman uključuje lajkove i komentare koji će vam dati bolju predstavu o tome koje bi stvari trebalo da promeniti i koje bi daljne korake trebalo da preduzmete.
- Procenat klikova na URL (clickthrough rate). Praćenje klikova na Instagramu ograničeno je na link u vašoj Instagram biografiji, a poznavanje broja korisnika koji su kliknuli na vaš link, može biti od presudne važnosti.
Jedini način da
poboljšate svoje rezultate jeste da znate kako da ih poboljšate.
Trebalo bi da konstantno pazite na Instagram profil kako biste znali šta funkcioniše najbolje za vaše followere, a šta lošije.
Ali pripazite!
Opsednutost brojevima jedna je od glavnih grešaka koje
marketing stručnjaci mogu da naprave. Ipak nije uvek sve u brojkama jer će pojedine marketinške strategije dati rezultate tek nakon dužeg vremena.
Ako biste svom silom želeli da se pridružite Instagramu, ali nemate vremena ni previše znanja,
slobodno nam se obratite :) U društvenom marketingu smo kao veliki, pa zašto vam ne bismo pomogli? :)