Aktualni trendovi web shop prodaje

Objavljeno: 30.07.2020. | 1 minute čitanja

Nadgledanje trendova online poslovanja ne bi trebao biti samo hobi. Svaki trend treba detaljno analizirati i usvojiti ako želite da pokrenete i vašu web trgovinu prema napred - u suprotnom, rizikujete ozbiljan problem da drastično zastanete za konkurencijom.

Nakon izrade uspešnog marketing plana, realizacije marketing plana web shop prodaje i na kraju upoznavanje sa kanalima, alatima i mogućnostima dolazimo do aktualnih trendova koji obeležavaju 2020., a verovatno će se nastaviti i u godinama koje slede. Polovina 2020. godine je među nama, ali sa obzirom na trenutnu situaciju i pojavom novih trendova ove trendove bi trebalo slediti.

Evo prvih 10 trendova online poslovanja koje obležavaju 2020. godinu, ali nastavljaju se i dalje: 

#1 Porast korišćenog tržišta zvanog „ponovna trgovina“
#2 Mogućnosti ispunjavanja checkout obrasca
#3 PWA postaje očekivan
#4 Dinamične cene dovode do optimalne prodaje i dobiti
#5 Usvajanje brzog modnog načina razmišljanja
#6 Korisničko putovanje na više platformi sa porukama specifičnim za platformu
#7 Namerno preuređivanje sadržaja
#8 Pretplatnička usluga
#9 Razgovori u stvarnom vremenu, chatbot i AI 
#10 Fokus prema izravnom kupcu (D2C)

[Trend #1] Fokus prema kupcu

Pre smo razgovarali o tome kako su različite velike firme koristile model direktnog kupca da bi napredovale u svojim industrijama.

Ima puno prednosti prelaska na model direktnog kupca (D2C) da bi firme zabeležile rast u svojem poslovanju:
  • mogućnost uspostavljanja bližih i dubljih odnosa sa svojim kupcima,
  • mogućnost brzog stavljanja proizvoda na tržište omogućujući vam da iskoristite trendove u njihovom dolasku,
  • potpuna kontrola nad proizvodima vaše marke, kao i njena reputacija.

Sa takvom prodajom koja potencijalno čini 18% ukupne prodaje do 2022. godine, definitivno ne bismo bili šokirani kada bi sve više i više marki odlučilo upravo na D2C model ispunjenja.

[Trend #2] Mogućnosti preuzimanja u prodavnici

Od mnogih razloga koje potrošači putem interneta navode za napuštanje svoje korpe, neki najčešći izgovori vrte se oko problema sa ispunjenjem obrasca.

Konkretnije, ovde se govori o:
  • troškovima dostave
  • dugom vremenu isporuke
  • nedostatku opcija isporuke

Naravno, nemoguće je udovoljiti svima u tom pogledu - i to činiti profitabilno.

Šta učiniti:

Ponudite svojim kupcima mogućnost kupnje putem interneta te preuzimanje u prodavnici.

To je to.

Ironično je da, iako je celokupna misao vodilja web shopa da se predmeti isporučuju u vaš dom, ponekad može biti i prikladno dopustiti kupcima da preuzmu narudžbinu na vašem najbližem fizičkom mestu.

Za brendove koji nemaju fizičku lokaciju, razmislite o partnerstvu sa postojećim firmama kako bi se zadovoljile potrebe vaših kupaca.

Ako pogledate veću sliku, takođe želite učiniti sve što možete kako biste ublažili bilo kakve probleme s klijentima zbog vaših pravila o dostavi i povratku proizvoda.
Što manje problema kupci imaju prilikom primanja narudžbine, veća je verovatnost da će nastaviti poslovati sa vama.

[Trend #3] PWA postaje očekivan

Progresivna web aplikacija (PWA) mobilna je web sajt koja ima izgled izvorne mobilne aplikacije i nije ograničena samo za mobilne uređaje.

Iako web sajt poput Twittera i Gmaila već neko vreme koriste PWA tehnologiju, počinjemo ju susretati i u mnogim popularnim web sajt koje imaju web shop-ove.

Opšti cilj implementacije PWA tehnologije je osigurati optimalnu iskoristivost vaše web sajt online poslovanja na svim mobilnim uređajima.

PWA tehnologija osigurava da izgled vašeg web sajta odgovara onome izvornih aplikacija na uređaju koji se koristi. Drugim rečima, web sajt izgledaju kao Android aplikacije kada se gledaju na Android uređajima, a kao iOS aplikacije kada se gledaju na Apple uređajima.

To, naravno, omogućuje ugodnije i pojednostavljeno iskustvo za korisnike bilo kojeg uređaja.

Šta učiniti:

Uložite u PWA tehnologiju.

Budući da sve više i više potrošača počinje očekivati ​​višenamjensko iskustvo od svojih omiljenih brendova, korištenje PWA tehnologije u web shopu uskoro će se shvatiti ne kao "malo nešto dodatno", već kao bitni deo  korisničkog iskustva.

Šta je još važnije, obratite pažnju na to zašto se PWA zahteva - i budite sigurni da ove kvalitete donosite na vaše web mesto na bilo koji način. Stvari poput brzine web mesta, pokretljivosti i funkcionalnosti najvažnije su za uspeh web shopa danas, ali i u razdobljima koja dolaze.

[Trend #4] Dinamične cene dovode do optimalne prodaje i dobiti

Verovatno znate da optimiziranje cena proizvoda nije tako jednostavno kao podcenjivanje konkurencije.

Zapravo, prelazak ove rute samo će započeti "trku do dna", šta će na kraju devalvirati vaše proizvode u celini.

Bolji način delovanja, kako mnogi objašnjavaju, je da cene svoje proizvode prema kontekstu:
„Kako bi se istaknuli u ovom visoko konkurentnom okruženju, firme koje imaju online poslovanje moraju da prate cene svojih konkurenata, analiziraju sezonsku i istorijsku potražnju i reaguju na ove uvide u stvarnom vremenu.“

Šta učiniti:

Usvojite tehnologiju i strategije dinamičnih cena.

Cilj je da u bilo kojem trenutku uspemo postići optimalnu cenu za određeni proizvod. Pod "optimalnom" podrazumevamo cenu po kojoj imate najveće šanse da prodate svoj proizvod, a pritom ostvarite najveći mogući profit od prodaje.

Da biste to učinili, moraćete da imati pristup podacima koji uključuju konkurentske cene, potražnju na tržištu i percipiranu vrednost vaših proizvoda. Dalje, i podatke treba dostaviti i reagovatii u stvarnom vremenu kako bi bili korisni.

[Trend #5] Usvajanje brzog modnog načina razmišljanja

Modna industrija iz godine u godinu doživljavala pravu eksploziju. Ističe se nekoliko razloga zašto su modne kompanije poslednjih godina doživele takav rast:
  • brzina i okretnost (u smislu razvoja proizvoda i ispunjavanja narudžbine)
  • društvena prodaja 
  • održivost

Iskorištavajući ove karakteristike i prilike, firme modne industrije počele su doživljavati veliki uspeh.

Šta učiniti:
Bez obzira na to u kojoj ste industriji, trebali biste nastojati uzeti stranicu iz brzog modnog priručnika kao preporuku koju treba slediti.

S obzirom na brzinu i okretnost, razmislite o tome kako možete smanjiti potrošnju otpada i / ili resursa bez uticaja na kvalitetu proizvoda ili iskustva. Pravovremeni pristup razvoju i ispunjenju osigurava da firme uvek imaju tačno onoliko resursa koji su potrebni u određenom trenutku.

[Trend #6] Korisničko putovanje na više platformi sa porukama specifičnim za platformu

2020. godine za online poslovanje je godina sveprisutnosti. Put kupca sada je daleko od linearnog; to nije samo multi-uređaj, već multiplatform. Vaši izgledi odskočiće od Facebooka, Instagrama i Snapchata do e-maila, FB Messengera,... i tako dalje. 2020. se odnosi na postizanje višekanalne učinkovitosti i izradu poruka specifičnih za platformu na pravom mestu, u pravo vreme, sa pravom akcijom.

Šta učiniti:
Važno je skrenuti pozornost na jednu od posljednjih stvari koje se spominju: "Poruke specifične za platformu."

Prava poruka pravoj osobi u pravom trenutku je saznanje kako će oni najbolje primiti tu poruku u ovom trenutku.

Kao jednostavni primer, pojedinac bi mogao primati višeformatni informativni newsletter putem e-maila - ali radije će primati informacije o akciji putem push ili viber obaveštenja. 

[Trend #7] Namerno preuređivanje sadržaja

Potražnja savremenog potrošača za kvalitetnim sadržajem nikad nije bila veća.

Za modernu firmu koja ima web shop, to zauzvrat znači da ćete trebati izvući kvalitetniji sadržaj nego ikad prije. Naravno, ovo je puno lakše reći nego učiniti; visokokvalitetni sadržaj nije samo nešto što možete učiniti pritiskom prekidača.

Umesto pokušaja (a verovatno i neuspeha) iz dana u dan izmamiti potpuno novi sadržaj je cilj jer mnoge firme su otkrile pravu vrednost ponovnog postavljanja sadržaja.

Šta učiniti:
Smisao preuređenja sadržaja je omogućiti vašoj publici da primi podatke koje žele.

Različiti ljudi uče i traže sadržaj na različite načine. Isporučujući podatke svojim pojedinačnim kupcima u formatu koji im najbolje odgovara, povećaćete na prvi način šanse da se stvarno povežete s njima.

Važno je napomenuti da mijenjanje sadržaja ne znači kopirati ga ravno. Umesto toga, uključuje korištenje jednog dela sadržaja kao okvira za drugi deo sadržaja, stvoren u drugom formatu.

Na primer, stvorite videozapis sa uticajem koji prikazuje upotrebu vašeg proizvoda. Iako je ovaj sadržaj vrijedan sam po sebi, možete ga prepraviti i na više različitih načina, poput:
  • PDF ili infografika koja daje detaljne upute za upotreba proizvoda
  • Intervju o korišćenju proizvoda u podcast formatu
  • Post na blogu koji se fokusira na najbolje prakse upotrebe proizvoda

[Trend #8] Pretplatnička usluga

Siguran stav u 2020. godinu je da potražnja (i rasprostranjenost) pretplatničkih usluga raste.

A to ima smisla - i za kupca i za firmu.

Na kraju, pretplatne usluge pružaju redovito isporučeno i uvijek očekivano iskustvo za klijenta kroz svaki angažman. Ovisno o vrsti pružene usluge, vrednost za kupca dolazi u obliku stvari poput personalizacije, praktičnosti i novčane uštede.

"Mnoge firme prilagođavaju sadržaj pojedincu, kvalificirajući izbor proizvoda na temelju podataka koje su prikupili o potrošaču, a što ispunjava želju za personalizacijom korisničkog iskustva kupca."

Firme koje posvete svoje vreme ovom načelu dobiće veliki povrat ulaganja jer kupci ako jednom prepoznaju vrednost svakako će se vraćati.

Uz to, pokretanje usluge pretplate mogu uštedeti vreme, novac i druge resurse - na nekoliko različitih načina:
  • pouzdanije prognoziranje dovodi do boljeg upravljanja zalihama
  • višekratne, zakazane kupovine omogućuju pojednostavljene transakcije
  • usredsredite se na zadržavanje visokokvalitetnih kupaca, a ne na dobijanje masovnih količina jednokratnih potrošača.
Imajući sve to u vidu, nema sumnje da će se sve više brendova posvetiti upravo tzv. pretplati.

Šta učiniti

Bez obzira u kojoj delatnosti poslujete, mora postojati način da se to dogodi.

Vaše glavne mogućnosti:
  • usluga nadopunjavanja koja redovito isporučuje kupcima potrošne predmete
  • pružajući kupcima kolekcije visoko personaliziranih proizvoda na rasporedu
  • usluga pristupa u kojoj vaši kupci plaćaju ponavljajuću naknadu u zamenu za pristup vašim proizvodima ili uslugama

[Trend #9] Razgovori u stvarnom vremenu, chatbot i AI

Razgovori u stvarnom vremenu, chatbotovi i AI postaju standardni deo svakog web shopa.

Oni menjaju iskustvo potrošača na bolje, a trend iz godine u godinu sve više raste. Oni uklanjaju određene probleme iz prosječnog putovanja kupca, zbog čega se 48% potrošača radije poveže s tvrtkom putem chata uživo, a 35% potrošača želi videti više firmi koje koriste chatbotove.

Šta učiniti

Ako već niste, sada je pravi trenutak da investirate u chatbota za pokretanje angažmana, prodaje i za stvaranje bolje korisničke podrške.

[Trend #10] Porast korišćenog tržišta zvanog "ponovna trgovina"

Nazovite to ponovnom trgovinom ili bilo kojim drugim imenom, internetsko tržište korišćenih proizvoda nikada nije bilo veće.

Prema podacima koje je prikupio Thredup, tržište rabljenih proizvoda eksplodirat će u godinama koje dolaze:


Izvor: thredup.com

U tom rastućem trendu ulogu imaju brojne karkateristike:
  • povećana usredsređenost na održivost
  • mogućnost kupnje željenih proizvoda za manje novca
  • potreba da se drži ispred trendova u modi i drugim industrijama
Jasno je da je tržište korišćene robe i dalje živo. Od manje poznatih web stranica na lokalnom nivou pa sve do velikih globalnih platformi poput Facebook Marketplace, potražnja za rabljenom robom svakodnevno ide dalje i sve šire.

Šta učiniti:

Ako prodajete robu koja se može vratiti i prodati bez gubitka kvalitete, uđite u ovaj rastući trend. Naravno, puno se toga bazira na načinu koji kupcima nudi vrednost i isplati se vašoj firmi

Npr. morate razmišljati o:
  • Hoće li vaši kupci kupiti korišćene predmete (i koje)?
  • Kada ćete izvršiti povrat uloženih sredstava?
  • Troškovi obnove i pripreme proizvoda za dalju prodaju u odnosu na cenu koju ćete dobiti za prodaju?
Drugi faktor koji treba razmotriti je kako ćete moći plasirati na tržište novu inicijativu za ponovnu trgovinu:
  • Hoćete li se usredsrediti na održivost, niže troškove ili druge predloge vrednosti?

Iskoristite priliku za pronalaženje novih mogućnosti komunikacije i povezivanja sa svojim kupcima. Web shop prodaja je danas nešto bez čega se ne može, a prateći navike kupaca svakako je pozitivan smer koji će nagraditi vaše poslovanje.
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer