Česta pitanja? Zašto bi trebalo da ih imate na webu?
Stranica česta pitanja ili FAQ stranica odgovara na česta pitanja online posetioca, kupaca i klijenata. Stranicu čestih pitanja potrebno je redovito ažurirati jer pomoću nje, korisnici mogu doći do zanimljivih i korisnih informacija, a vama će uštedeti vreme rezervirano na korisničku podršku i odgovaranje na mailove.
Koja je svrha FAQ stranice (stranice sa čestim pitanjima)?
Odgovor: Za odgovaranje često postavljenih pitanja o vašem poslovanju.
Zapravo, ovaj odgovor je samo jedan mali deo pozitivnog potencijala stranice sa čestim pitanjima.
FAQ sekcija može biti učinkovit dodatak webu jer:
- ublažava stres i zabrinutost tokom online kupovine
- korisničku podršku rešava jednog dela tereta
- poboljšava SEO i web navigaciju
- stvara poverenje među korisnicima
- oduševljava potencijalne kupce i klijente ekspresnim odgovorima na njihova pitanja
Šta je stranica čestih pitanja?
Stranica čestih pitanja je deo weba koja se bavi čestim brigama, pitanjima i prigovorima koje klijenti imaju.
Veoma se razlikuje od stranice "O nama" na kojoj pričate širu priču svojeg brenda. Stranica FAQ odnosi se na specifičnu tematiku, to je mesto za pronalaženje odgovora na određena pitanja o vašem proizvodu i poslovanju.
Vaša često postavljena pitanja mogu poslužiti i za prvi kontakt s korisnicima koji traže odgovore, a još nisu stigli stupiti u kontakt sa vama. Ako stranicu čestih pitanja ispravno koristite, ona vam može dati veliku vrednost za sve korisnike bez obzira u kojoj se fazi nalaze.
Ukratko, stranica FAQ smanjuje anksioznost i zabrinutost prije online kupovine te stvara lojalne kupce i klijente.
Kada bi trebalo da razmislite o dodavanju stranice čestih pitanja?
Kako bi bili sigurni da stranicu čestih pitanja upotrebljavate na najbolji mogući način, evo nekoliko znakova da vam je FAQ stranica itekako potrebna:
- klijenti šalju emailove s jedno te istim pitanjem i to na dnevnoj bazi
- imate u planu izraditi landing stranicu na koju ćete linkovati i nastaviti put prema konverziji
- vaši proizvodi ili usluge čine se komplicirani pa ih je potrebno odmah obrazložiti
Ako na webu imate sekciju čestih pitanja, no niste se baš trudili oko nje jer još uvek niste otkrili puni potencijal ove čudesne stranice, evo nekoliko razloga zašto bi morali da bacite oko na ovaj često zaboravljeni deo svake weba
Razlog za FAQ #1: Štedi vreme
Dobro strukturirana stranica čestih pitanja prva je dotična tačka s potencijalnim kupcima koji su još uvek u fazi istraživanja. Stranica čestih pitanja korisnicima će pomoći pronaći odgovore na pitanja za koja bi vas inače kontaktirali telefonski ili mailom.
Dakle, štedi vrijeme i živce :)
Razlog za FAQ #2: Stvarate odnos ss klijentima
Jedan od najvećih izazova u online oglašavanju je uspostavljanje poverenja, a sa stranicom čestih pitanja stvarate transparentnost rešavajući postojeće probleme.
Ova transparentnost stvara pozitivno mišljenje u vezi vaše robne marke, a kod korisnika potiče samopouzdanje kod kupovine što dovodi do lojalnosti.
Razlog za FAQ #3: Šaljete utisak stručnjaka na svojem području
Stranica čestih pitanja savršeno je mjesto za pokazivanje vašeg stručnog znanja. Time povećavate vjerojatnost da će se posetioci pretvoriti u kupce jer će vaše poslovanje smatrati legitimnim i profesionalnim.
Razlog za FAQ #4: Poboljšava navigaciju na webu
Često postavljena pitanja mogu se koristiti kao izvorni deo navigacije na webu jer se svako pitanje može povezati sa relevantnim proizvodom, uslugom ili stranicom unutar vaše web lokacije kako bi kupca preusmerili na relevantan sadržaj i rešenja.
Razlog za FAQ #5: Poboljšava SEO optimizaciju
Često postavljena pitanja ne pružaju samo posetiocima pozitivno iskustvo, već i Google pretraživač.
Ova stranica sadrži mnogo kvalitetnog sadržaja, relevantnih ključnih reči i informacija koje pretraživače koriste kod odlučivanja na koji će vas rang smestiti unutar rezultata pretraživanja (SERP-a).
Razlog za FAQ #6: Pretvarate negativno u pozitivno
Ako korisnici postavljaju pitanja koja bi mogla biti negativne prirode, iskoristite priliku i pretvorite negativno u pozitivno. Istaknite vrednosti onoga što radite i edukujte klijente o karakteristikama i prednostima vaših proizvoda ili usluga.
Ovo su samo neke od pozitivnosti koje stranica čestih pitanja donosi. Dobro razmislite i zapitajte se, iskorišćavate li maksimalno stranicu čestih pitanja?