Objavljeno: 16.06.2022. | 1 minute čitanja
U slučaju da je Vaša stranica puna starog i irelevantnog sadržaja, ona neće biti dobro organski rangirana. Upravo taj stari sadržaj koji nikome više nije relevantan narušava balans i smanjuje ukupni kvaliteti stranice.
Kako to sprečiti?
Metodom koja se zove content pruning. Content pruning postupak je sprovođenje revizije sadržaja i uklanjanja, ažuriranja, konsolidacije i/ili preusmeravanja stranica male vrednosti na Vašoj web lokaciji.
Kako ću znati hoće li to uspeti?
U februaru, sada već davne 2019. SEO i Web Dev tim HubSpot Bloga odlučili su da izbrišu preko 3000 stranica sa HubSpot Blogu.
Ludo, zar ne?
Ipak, kako su i sami rekli -
content pruning ne treba smatrati manijačkim brisanjem sadržaja poput nekoga ko seče drvo motornom testerom, već obrezivanjem sadržaja u još lepše bonsai drvce.
Rezultat obrezivanja bonsai drvca rezultirao je gotovo
instant povećanjem saobraćajem prema web stranici.
Zbog čega je uopće moralo doći do content pruninga?
Ako prilikom kreiranja sadržaja niste obraćali pažnju na ključne reči, ni na istraživanje istih, onda ste zašli u kanibalizaciju ključnih reči koja podrazumeva da na Vašoj web stranici postoji već broj istih ili sličnih sadržaja koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja za isti upit. Optimizacijom članaka za slične upite pretraživanja, mogu se znatno smanjiti šanse za međusobno rangiranje. Kanibalizacijom ključnih reči rizikujete svaki put kad sadržaj na svojim stranicama obogaćujete sličnim ili istim rečima ili izrazima. Kako prepoznati kanibalizam ključnih reči i kako ga rešiti, saznajte
ovde.
Konkretno, kako napraviti content pruning?
Da ne okolišamo previše, content pruning se radi u dva koraka.
- SEO Audit stranice.
- Indeksiranje web stranice.
SEO audit je stručni pregled Vaše stranice putem profesionalnih SEO alata. Putem ovog procesa trebali biste dobiti uvid u trenutno stanje i dobiti rešenja kojim možete poboljšati tehnički i sadržajni deo. Potpuna SEO analiza je proces koji traje i do nekoliko dana, ali za Vas smo još 2019. pisali o “ubrzanom“ SEO audit postupku.
Pokrili smo teme poput:
- velikih problemi koji Vas koče
- grešaka sa jednostavnim rešenjima
- analize organskog saobraćaja
- backlinkova
- analize sadržaja i istraživanja ključnih reči
- grešaka sa jednostavnim rešenjima
- analize organskog saobraćaja
- backlinkova
- analize sadržaja i istraživanja ključnih reči
Kako u deset koraka doći do više organskog saobraćaja, saznajte u
nastavku.
Drugi je korak indeksiranje web stranice.
Kako biste mogli da vidite kako Vaša web stranica izgleda u očima Google-a, potrebno je pokrenuti
indeksiranje, odnosno website crawl. Rezultat crawl-ovanja će biti trenutna web struktura i SEO setup.
Na tržištu postoji jako puno alata koji će obaviti posao, a neki od njih su:
- Screaming Frog
- Google Search Console
- Semrush
Lako možete proveriti indeksira li Vas Google uopšte, jer - ako ne -
uzalud Vam trud, svirači.
Sve što treba da napravite je da otvorite Google i upišete: site:vaštačandomen. Odmah ispod su vidljivi podaci koliko je sadržaja vidljivo, tj. indeksirano.
Želite li tačnije podatke trebaće Vam Google Search Console u čijem ćete meniju potražiti Google Index, a onda Index Status.
Između dva velika koraka, ima i nekoliko malenih
- Zavirite u Google Analytics
Čitanje dnevnog, nedeljnog ili čak godišnjeg izveštaja o organskom saobraćaju svakako će Vam pomoći u poslovanju. Zato, pogledate Google Analytics, a osnovni izveštaj možete pronaći ako u Analytics meniju kliknete Acquisition > Overview > Organic Search. Brisanjem starih blogova, stranica proizvoda, najava i slično možete učiniti puno toga za svoj SEO organski ranking.
- Proverite brzinu učitavanja weba i podstranica
Brzina učitavanja utiče na poziciju na Google-u. Bez obzira na Google, brzina učitavanja je bitna i za korisnika. Korisničko iskustvo se povećava kako se vreme učitavanja smanjuje.
Putem Google’s PageSpeed Insights proverite da li je Vaš web dovoljno brz.
Backlink je URL neke Vaše podstranice koja se svidela nekom čitaocu pa je odlučio postaviti taj URL na drugi web, chat ili forum. Google, naravno, sve to beleži u svojoj statistici. Logično, što je više takvih backlinkova, to je i pozicija Vaše stranice bolja.
U svakom slučaju, ako redovno ažurirate sadržaj, izbegavate najčešće SEO greške, pišete blog po SEO smernicama, ispravno unosite meta naslove i meta opise, onda ne bi trebalo da dođe do ovog koraka.
U slučaju da Vam treba stručna pomoć oko content pruninga ili SEO optimizacije uopšteno, obratite nam se se poverenjem.