Insights: Automatizovani uvidi u trendove i odstupanja iz GA4

Objavljeno: 08.09.2022. | 1 minute čitanja

Insights - automatizovani uvidi


Google Analytics 4 je moćan alat koji nam omogućuje pregled raznih izveštaja. Bilo da se radi o analiziranju posetilaca (ko su oni i kako su došli do nas) ili njihovih interakcija (koje stranice gledaju i koliko dugo se zadržavaju na web-u), možemo dobiti uvid u to koliko smo uspešni i gde postoji prostor za poboljšanje.
  
Ipak, često nije dovoljno samo kvalitetno podesiti prikupljanje podataka jer svi podaci koje skupljamo ne znače puno ukoliko ne znamo da ih čitamo, ne znamo da napravimo nešto od njih ili ih uopšte ne pratimo. Nekad je teško da izvučemo smislene podatke iz velike količine izveštaja, a nekada nismo ni svesni da neke stvari ne funkcionišu dok ne prođe puno vremena i napokon pogledamo baš taj ključni izveštaj!
  
Insights su automatizovani uvidi u bilo kakve nove trendove i odstupanja od očekivanih rezultata. Insights pruža dve vrste izveštaja:
  1. Automatizovani izveštaji: GA4 otkriva neobične promene ili nove trendove u Vašim podacima i automatski Vas obaveštava o tome. Nije potrebno ništa posebno podešavati na GA4 strani
  2. Prilagođeni izveštaji: ovde sami pravite svoje uslove koji otkrivaju promene u podacima koji su Vam važni. Kada se uslovi podese i aktiviraju, vidite uvide unutar Insights sekcije, a po želji možete primati upozorenja e-poštom. 
  

Izrada automatizovanih uvida


Kako biste napravili svoje prilagođene izveštaje, potrebno je otići na Home > View all insights > Create. Ukoliko ipak imate već postojeće Insights-e (već ste ih podešavali), imati ćete i opciju Manage.
  

1. Custom Insights
 

  
Kod izrade Custom Insights-a, imaćete 2 opcije:
  1. Suggested Custom Insights
  2. Start from scratch
  
2. Create Custom Insights


 

Predloženi uvidi pronalaze anomalije u broju dnevnih event-a, korisnika, konverzija i prihoda. Ukoliko broj navedenih elemenata odstupi od očekivane vrednosti, dobićete obaveštenje na Home screen-u. Ova opcija je nešto što preporučujemo da se uključi prilikom izrade novog GA4 naloga jer ćete dobiti ključna obaveštenja o bitnim promenama koje imaju najveći uticaj na Vaš web i Vaše poslovanje.
  
Kod izrade vlastitih uvida, možete podesiti:
  • Evaluation frequency - po satima, danima, nedeljima i mesecima.
  • Segment - svi posetioci ili određena grupa korisnika (npr. samo oni koji su došli sa određene kampanje i/ili dodali proizvod u korpu)
  • Metric - koji podatak će Google analizirati, recimo korisnik, transakcija, engagement rate i sl.
  • Condition - anomalija, veći od, manji od, rast ili pad.
  • Insight name - naziv Vašeg uvida
  • Notifications - želite li dobiti uvid i na mail, ili samo prikazati u GA4
  
Kako biste napravili svoje uvide, potrebno je da imate Analyst ili Editor prava na property level-u.
  
Jedan od primera takvog izveštaja može biti sledeći. Recimo da nas zanima mesečni izveštaj (evaluation frequency) vezan isključivo za desktop (segment)  za sve posetioce (metric) ukoliko je pad saobraćaja veći od 30% u poređenju sa prošlom godinom (condition). Dodatno želimo da dobijemo i obaveštenje na email ukoliko se uslov ispuni (notification).

3. Custom Insights - primer

 

Nakon što napravite svoje uvide, GA4 će početi da prati dešavanja na Vašoj web stranici i obaveštavati Vas ako se ispuni bilo koji od navedenih uslova. Insights sekcija se osvežava u realnom vremenu i sve što je potrebno je kliknuti na karticu da bismo videli više informacija. Nakon svake interakcije sa nekom od Vaših Insights kartica, GA4 će prema tome krenuti da rangira Vaša interesovanja i prema tome će ih prikazivati na početnoj stranici GA4. 
  
  

Primer automatizovanog uvida


Na sledećoj slici možete da viditi jedan od konkretnih primera kako bi takav izveštaj mogao da izgleda. Ovde se radi o anomaliji gde za nedeljni period vidimo pad plaćenih korisnika. Logično, što više podataka imamo prikupljeno, GA4 će moći da preciznije odredi anomalije. Na osnovu prethodnih podataka, predviđeno je da bi trebalo da bude između 161 i 806 kupaca, a ima ih je samo 108. 
  
S obzirom da je ta brojka manja od očekivane dobili smo automatizovano obaveštenje o tome, ipak pored toga smo dobili i potencijalni uzrok problema. Naime, mašinskim učenjem napravljena je i dodatna analiza raznih segmenata korisnika (tvz. Contributing analysis) i uočeno je da je segment plaćenog saobraćaja doveo do samo jedne kupovine.

Sada je na Vama da proverite da li je to željeno ponašanje (jesmo li namerno pauzirali plaćene oglase ili je došlo do nekog drugog problema poput povećanja cene samog klika što je dovelo do manjeg broja dolazaka na web, da li je možda došao neki novi veliki konkurent ili imamo problem sa tagg-ovanim linkovima).

4. Custom Insights - report
 

  
Ukratko, ne morate nužno svakodnevno da otvarate GA4 izveštaje kako biste ostali u toku sa dešavanjima na Vašem webu ili mobilnoj aplikaciji. Najbitnije stvari koje želite da pratite možete podesiti putem Insights-a i automatizovati izveštaje na način da Vam bitne informacije dolaze direktno na email. Na taj način možete reagovati na potencijalne probleme puno pre nego što zavisite od sopstvenih veština “kopanja” po podacima.
  
Moguće je napraviti do 50 prilagođenih uvida po GA4 nalogu (propertyu) tako da bi ta količina automatizovanih izveštaja trebalo da bude dovoljna da podesite najbitnije scenarije. Na koji način ćete Vi podesiti svoje automatizovane uvide? 

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer