Objavljeno: 14.08.2014. | 1 minute čitanja
Google AdWords ima razvijen sistem oglašavanja i na prvom mestu se ne nalaze oni oglasi koji imaju najveći budžet odnosno licitacije, već oglasi koji su najrelevantniji. Oglašivači često podižu svoje licitacije kako bi bili na prvim pozicijama i kako bi bili što konkurentniji, ali to ne znači da će im se klikovi povećati, a kamoli da će se ti klikovi pretvoriti u konverzije. U ovom članku objasniću kako da napravite oglas koji će biti relevantan i kojem će cena licitacije biti manja.
Šta korisnici primećuju
Napravite korak unazad i razmislite gde korisnici gledaju kad im se prikažu rezultati na pretraživaču za ključnu reč koju su upisali, odnosno u koji deo ekrana gledaju njihove oči. Naravno da je to vrh stranice jer je to ono što je ispred njih i očekuju najbolje rezultate pri vrhu.
Na slici crvena područja su najpopularnija i možemo da primetimo da je to sve pri vrhu stranice. Ovo se događa u deliću sekunde i oglasom se treba istaći u odnosu na druge kako bi ga korisnik primetio.
Rang oglasa ( Ad Rank)
Rang oglasa je jednostavna formula koja određuje poziciju vašeg oglasa. To je proizvod vaše licitacije (bid) i ocene kvaliteta (quality score).
Iz ove slike i formule možete da vidite da možete imati bolju poziciju oglasa od konkurencije koja ima veći budžet i licitacije, a to možete postići ako imate dobru ocenu kvaliteta vašeg oglasa. Kao što možemo videti sa slike, oglašivač ima najbolju poziciju iako ima najmanju licitaciju, a razlog tome je što mu je ocena kvaliteta 10, što znači da ima najrelevantniji oglas u odnosu na druge oglašivače. Oglašivač 4 ima veoma visoke licitacije, ali veoma malu ocenu kvaliteta što mu donosi poslednju poziciju.
Važno je da shvatite da Google želi da istakne svoj kvalitet i želi da oglasi budu relevantni i kvalitetni kako bi korisnici koristili njihov pretraživač.
Kako funkcioniše Ocena kvaliteta (Quality score)
Ocenu kvaliteta možete da pronađete na kartici ključnih reči i možete detaljnije da vidite koja je ocena kvaliteta i koji se delovi mogu poboljšati da bi ocena kvaliteta bila bolja.
Kao što možete videti iz slike, ocena kvaliteta može imati maksimalnu ocenu 10, a na tu ocenu utiče relevantnost vašeg oglasa, vaša odredišna stranica i CTR. Ako poboljšate ova tri dela možete doći do veće ocene kvaliteta pa bi vam za prikazivanje oglasa trebalo manje budžeta.
Šta možete da učinite?
Google AdWords vam daje mnogo načina kojim možete da unapredite svoju ocenu kvaliteta odnosno kampanju. Prvo što treba da učinite jeste da izaberete relevantne ključne reči koje su povezane sa vašim oglasom i sadržajem na vašoj stranici. Ključne reči treba da koristite u sadržaju oglasa i to u naslovu, opisu i u URL-u koji se prikazuje. Odredišna stranica mora da bude relevantna oglasu, što znači da sadržaj stranice mora da bude povezan sa sadržajem oglasa, u suprotnom Google će vam dodeliti nisku ocenu kvaliteta pa ćete morati da izdvajate više budžeta kako bi se vaš oglas prikazivao na boljoj poziciji. Sve ove karakteristike utiču na CTR koji utiče i direktno na ocenu kvaliteta. Kako bi vaš oglas bio što vidljiviji dobro je i dodati ekstenzije koje se nude, a to su vaša adresa, vaš telefon i vaše veze na podstranice.
Ovo su osnovne smernice koje bi trebalo da pratite kako bi vaša kampanja trošila manje budžeta, a imala bolji efekat.