Objavljeno: 07.07.2022. | 1 minute čitanja
Ovaj članak je direktan nastavak članka sa Arbona bloga: Prilagođavanje event-a na strani GA4. Konverzije možete definisati i bez podešavanja dodatnih parametara koje smo prošli u tom članku, ali u tom slučaju morate jako dobro struktuisati sve informacije u Google Tag Manager-u. U svakom slučaju, u nastavku pročitajte kako podesiti najbitnije interakcije (event-e) kao konverzije!
Postoje dva načina kako podesiti event kao konverziju. Jedan je da već postojeći Event podesite kao konverziju. Ovo je moguće napraviti samo kada je navedeni event već napravljen na webu. Potrebno je otići u Configure > Events > Mark as conversion. Dakle sve što je potrebno je kliknuti na “toggle” ikonicu pored naziva eventa koji želite označiti kao konverziju! Ukoliko ste definirali novi event iz postojećeg eventa na temelju određenih parametara, na isti način definirate i taj novi event kao konverziju.
Slika 1 / Podešavanje event-a kao konverzija
Ipak ukoliko ne želite da sačekate da neko prvo ispuni navedeni event na Vašoj stranici, nakon što ste tek definisali određeni event unutar GTM-a ili GTAG-a, potrebno je kopirati naziv event-a (npr. generate_leads iz GTM-a) i zalepiti ga u Configure > Conversions > New conversion Event.
Slika 2 / Definiranje novih konverzija
Moguće je imati do 30 definisanih konverzija aktivno za svaki GA property. Ukoliko imate već definisan maksimalan broj konverzija i želite dodati još neku dodatnu, u tom slučaju morate odznačiti neku postojeću konverziju. Na identičan način (slika 1) na koji smo sa toggle ikonicom označili neki event kao konverziju, na isti način je možemo “pauzirati” kao konverziju. Na taj način ćete dobiti mogućnost dodati neki drugi event kao konverziju.
U odnosu na Universal Analytics (GA3), ovo je velika stvar. Za početak, umesto tadašnjih 20 konverzija (u GA3 je terminologija Goals), sada imamo 30 mogućih konverzija (u GA4 je terminologija Conversions iako je zapravo identična stvar kao prethodni Goals).
Dodatno, u GA3 nije bilo moguće pauzirati odnosno arhivirati postojeći cilj. To je moglo dovesti do velikih problema ukoliko je bilo potrebno definisati više ciljeva kao konverzije. Kako bi se to nekako zaobišlo, bilo je potrebno neku nepotrebnu, postojeću konverziju preimenovati i ponovo podesiti kao novu konverziju što je dovelo do puno težeg poređenja sa prethodnim vremenskim periodom. Unutar GA4 nemamo više takvih problema što je veliki korak napred!
Do sada smo prošli kako da definišemo konverzije za web. Na isti način se definišu event-i kao konverzije i za mobilne mobilne aplikacije (toggle opcija). Ipak, u slučaju da imate aplikaciju definisanu kao stream u GA4, imaćete i dodatne opcije pod Configure > Conversions > Network settings.
Slika 3 / Konverzije unutar mobilnih aplikacija - Network settings
Za početak je potrebno dodati Advertising network, odnosno kanal putem kog oglašavate Vašu aplikaciju. Koristite generisani URL kao Vaš referral link:
Konverzija angažovanog pregleda na YouTube-u (YouTube Engaged View Conversion - EVC) označava da je korisnik gledao YouTube video zapis najmanje 10 sekundi i da je završio događaj konverzije na Vašoj web-lokaciji ili u aplikaciji u 3 dana od gledanja video zapisa.
Kako bismo uključili ovu opciju, potrebno je:
Ti event-i su dostupni u celom Google Analytics 4 nalogu gde god je “Ad network type” dostupna dimenzija. GA4 u tom slučaju beleži source/medium YouTube EVC kao google/cpc, a kampanju kao naziv Vaše YouTube kampanje na Google Ads-ima. Trenutno ova opcija nije još dostupna svima, ali verovatno će se omogućiti pre ili kasnije.
U ovom članku naučili ste kako podesiti event-e kao konverzije unutar GA4. Sada svakako morate razmisliti koje event-e treba definisati kao konverzije. Nemojte da preterate sa količinom konverzija (nije svaki event = konverzija) i nemojte da zaboravite da podesite neki event kao konverziju!
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.