Kako pretvoriti Instagram pratioce u kupce?

Objavljeno: 24.03.2022. | 1 minute čitanja

Sa gotovo 1,4 milijarde korisnika u svetu i više od 2.1 miliona u Srbiji, Instagram je četvrta najpopularnija društvena mreža (iza Facebook-a, YouTube-a i WhatsApp-a). Svakako veliki broj korisnika, u kombinaciji sa ključnim obeležjima Instagrama, čine ovu društvenu mrežu izvanrednim mestom za podsticanje prodaje i povećanje prometa. Ali kako biste došli do ovoga, potrebno je prilagoditi se posebnostima ove mreže i imati strpljenja, jer se najčešće radi o dugotrajnom procesu koji se postepeno razvija.

Prodavanje proizvoda ili usluga Vašim pratiocima može predstavljati veliki izazov, pogotovo u današnje vreme kada učinak objavljenog sadržaja pada, baš kao i njegov organski domet. Nije nemoguće ostvariti dobre rezultate, ali za to će biti potrebno strateški razmišljati. 

U nastavku Vam donosimo nekoliko osnovnih mera koje možete preduzeti kako biste podstakli svoje pratioce na kupovinu putem ove društvene mreže. 

U prodaji su brojevi najvažniji. Vodeći se time, Vaš broj Instagram pratioca je važan, ali ne i najvažniji. Kad je reč o profitabilnosti, moć konverzije koju Vaš sadržaj poseduje biće ključan faktor koji će odrediti uspeh. 

Uz toliki broj oglasa i organskog sadržaja, kako je moguće podstaći potencijalnog kupca da se prilikom scroll-ovanja zaustavi i primeti baš Vaš proizvod? Najčešće metode su:


1. Organizacija nagradne igre

Svi vole poklone. Baš iz tog razloga nagradni konkursi privlače veliku pažnju ako su dobro osmišljeni. To znači da je potrebno kao nagradu ponuditi nešto što Vaši trenutni i novi potencijalni pratioci zaista žele, ali i definisati relativno jednostavna pravila, koja neće odbiti veliki broj ljudi od učestvovanja. 

Organizacija ovakvih takmičenja preporučuje se neposredno pre vremenskog perioda sniženja određenog proizvoda, a za nagradu je dobro ponuditi upravo proizvod koji će kasnije biti na popustu. 

Zašto?

Zato što će nagradni konkurs privući značajno veći broj ljudi u odnosu na drugi sadržaj koji objavljujete pa će istovremeno probuditi interesovanje za proizvodom kod određenog broja tih ljudi. Deo pojedinaca koji neće osvojiti nagradu svejedno će ostati zainteresovan za ono što oglašavate, a time će rasti i šansa da realizirate dodatnu prodaju. 
 


2. Promo kodovi za podsticanje kupovine

Korisnici Instagrama, kao i svi ostali, vole kupovati po povoljnijim cenama. Komuniciranje promo kodova sjajan je način za privlačenje novih kupaca i porast angažmana pratitelja, a na kraju i bolje prodajne rezultate.  

Istraživanje Business Insidera pokazalo je kako je 72% korisnika Instagrama
kupilo proizvod koji su videli na ovoj društvenoj mreži. “

 

Uz objavu privlačne fotografije proizvoda ili usluge osmislite promotivni kod koji se može iskoristiti prilikom kupovine za ostvarivanje određenih pogodnosti. Kod komunikacije koda, dobro je spomenuti vremensko ograničenje trajanja promotivne ponude kako biste podstakli bržu reakciju. Kao pogodnosti možete ponuditi popust na cenu proizvoda, besplatnu dostavu ili poklon uz kupovinu. Ove pogodnosti uvek su dobar podsticaj na kupovinu, a to se odnosi i na Instagram.

 

3. Postavljanje Instagram prodavnicu

Instagram već neko vreme nudi besplatnu opciju Instagram trgovine za poslovne profile. U prodavnici je moguće učitati proizvode i galeriju slika i navesti njihove opise i cene, baš kao i u svakoj drugoj web prodavnici. U Srbiji, za sada, nije moguće direktno obaviti kupovinu putem Instagram prodavnice, ali će ona kupce odvesti do stranice proizvoda na Vašem webshop-u, gde će onda biti moguće realizovati kupovinu. 
 
Naša je preporuka da u sadržaju koji objavljujete, nezavisno radi li se o fotografijama, videima ili reels-ima, redovno označavate proizvode iz svoje Instagram prodavnice. Ovako ćete stvoriti bogatiji sadržaj koji će svim zainteresovanim ponuditi opciju jednostavnog pristupa dodatnim informacijama.  Postavljanje Instagram prodavnice i označavanje proizvoda u objavama uticaće na interesovanja pratioca, podizanje svesti o proizvodima i povećanje saobraćaja u web trgovini.


 

4. Pomoć veštačke inteligencije

Online alati omogućuju automatizaciju slanja direktnih poruka pratiocima. Mogu biti vrlo korisni kako biste poslali poruku dobrodošlice svim novim pratiocima, zahvaliti im što su Vaš profil pomenuli u svojoj priči ili odgovorili na upite. Iako neće direktno uticati na prodaju, direktna komunikacija sa pratiocima može pozitivno uticati na utisak kupaca o Vašem brendu. Ovakva komunikacija mora biti odrađena s merom, jer može imati kontra-efekt ukoliko je prenapadna ili agresivna.
 

5. Mogućnost saradnje sa influenserima

Saradnje sa influenserima postale su ustaljena praksa na Instagram profilima kompanije iz različitih industrija. Mnogi se upuštaju u ovaj tip marketinških aktivnosti, iako je ponekad vrlo teško izmeriti njihovu učinkovitost i uticaj na direktnu prodaju, a time i isplativost ulaganja u ovaj tip aktivnosti, koje ponekad može biti prilično visoko.
 
Sadržaj objavljen od strane influensera doprineće tome da veći broj ljudi čuje za Vaš proizvod, a odabirom pravog influesera treba da možete dostići svoju ciljnu grupu. Ali odabir influensera nije jednostavan zadatak. Jedna od dilema koja se ovom prilikom pojavljuje je odluka između saradnje sa manjim brojem influensera sa velikim brojem pratioca ili većim brojem mikroinfluensera. Ovo je zapravo odluka o isplativosti ulaganja, jer će “veći” influenseri zahtevati značajno viši honorar u odnosu na “manje”, a unapred je teško znati koliki će biti odziv njihovih pratioca na planirane aktivnosti. 
 
Saradnje svakako mogu doneti velike prednosti, iako se radi o relativno rizičnom ulaganju. Naša je preporuka da prvenstveno pokušate prva četiri koraka sa ove liste, s obzirom na to da se radi o manje rizičnim aktivnostima koje neće zahtevati velika ulaganja, a mogu doneti sjajne rezultate. Nakon što ste pokušali ove osnovne korake možete istražiti opcije saradnje sa influenserima, a pritom svakako obratite pažnju na merenje učinkovitosti. To možete učiniti kreiranjem personalizovanog koda za popust koji će pojedini influenser iskomunicirati sa svojim pratiocima. Kupci će kod uneti prilikom plaćanja u web prodavnici pa ćete znati koliki se broj ljudi odlučio na kupovinu prateći aktivnosti influensera. Na ovaj način saznaćete egzaktan podatak o isplativosti Vašeg ulaganja. 
 
Organizacija nagradnih takmičenja, komunikacija promo kodova, postavljanje Instagram prodavnice i saradnja sa influenserima, neke su od osnovnih taktika za podsticanje prodaje putem Instagram-a. Naravno, uz sve navedeno, važno je redovno objavljivati kvalitetan, koristan i zanimljiv sadržaj, kao i raditi na pitanju plaćenih oglasa kako bi Vaša baza pratioca bila što veća, kao i stopa konverzije koju ostvarujete. Komunikacija putem Instagram-a (i ostalih društvenih mreža) zahteva puno truda i vremena, pa postoji mnogo faktora koji mogu uticati na njenu učinkovitost. Zato je dobro potražiti pomoć stručnjaka koji imaju znanja o najboljim praksama korišćenja ove društvene mreže, kako biste ostvarili maksimalno dobre rezultate u najkraćem mogućem vremenu. 
 
Arbona, kao jedna od vodećih digitalnih marketinških agencija u Srbiji, ima više od 10 godina iskustva u vođenju društvenih mreža klijenata iz različitih industrija. Slobodno nam se obratite za pomoć oko korištenja Instagrama u svrhu unapređenja prodajnih rezultata jer će Vam naši stručnjaci dati personalizovani savet i pomoći u ostvarivanju Vaših ciljeva.

 

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer